Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 May 2019, 14:54   #21
anoniem38560
Guest

Standaard

Wat ik mij afvraag wat je met zo'n museumstuk nog wil doen, ik denk dat die pc aan ouderdom is overleden. Als je persé een oude pc wil heb ik hier nog wel een Pentium 4 staan die je gratis mag ophalen en die wel werkt. Heeft alleen om privacy redenen geen HDD.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2019, 16:47   #22
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pcD

Dat is heel vriendelijk van jou, maar de afstand is te groot en ik wil absoluut de juiste werking van een computer kennen.Ik wil de oude pc gebruiken met het OS experience professionel,zodat ik met het muziekprogramma Magic Music Maker dat alleen met dit besturingssysteem werkt liedjes kan opnemen en bewerken. Hoe kan ik de voltages opnemen tijdens het opstarten? Door de rode pin één voor één in de connectorcontacten te steken en de zwarte pin van de multimeter vast te maken aan de massa(computerkast).De rode pin moet dus op 20 VDC staan.Dat van die dip tijdens het opstarten komt dit veel voor?Kan je een kortsluiting veroorzaken door op die manier de voltages te controleren? Volgens jouw standpunt denk je dat door een tekort aan stroom en spanning de software van de bios faalt.Dus de stroom en spanning die nu wordt geleverd door de voeding aan de dvd player en cd brander en diskette speler en de harddisk , de twee lampjes op het mobo en de ledjes op het frontpaneel en de twee fans werkt goed met een tekort aan voldoende spanning.Al deze aansluitingen werken dus goed ondanks een voeding die niet over voldoende capaciteit beschikt.Raar maar waarschijnlijk kan dit. Ik weet niet of u ook kennis hebt over het verwijderen van 4 lekkende elco's door mij en het solderen van 4 nieuwe elco's door mij op het moederbord.Kan het een probleem vormen voor de goede werking van het mobo?
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2019, 23:00   #23
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

Nog een vraagje. Ik heb nog een oude voedingsblok liggen JNC computer corp. Switching power supply 200 W 230 W 250 W. 200 W is aangeduid met een rood vinkje.Mijn huidige voedingsblok is 250 W.
Is het mogelijk om deze voedingsblok van 200 W in de plaats van de voedingsblok van 250 W te plaatsen?
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2019, 23:10   #24
anoniem26138
Guest

Standaard

Ja hoor, zeker om even te testen. Je sluit er zo weinig op aan dat je absoluut geen 200 Watt trekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 12:58   #25
anoniem35068
Guest

Standaard

Kun je dat programma niet op een W7 of W10 machine installeren en opstarten in compatibiliteitsmodus?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 18:14   #26
anoniem44990
Guest

Ik heb reeds geprobeerd om op mijn pc met Windows7 Magic Music Maker te installeren.Maar dat lukt niet.Het wordt mooi voorgesteld door Microsoft maar de compaliteitsmodus is geen aanrader.

gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 18:59   #27
anoniem44990
Guest

Pech. De aansluitingsfiche van de voeding met 200 W past niet op de voedingsconnector, op het moederbord van mijn pc die niet volledig doorstart. Het is nog een voedingsblok uit 1997.
Wat ik niet begrijp is dat het gele frontledje altijd brandde als de pc opstartte en bleef branden Nu pinkt het tweemaal bij de opstart en bij het afsluiten ,maar blijft niet meer branden.Wat is hier de oorzaak van?
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 19:12   #28
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zie hem hier gratis staan voor windows 10: https://www.musicradar.com/news/magi...lable-for-free

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 21:10   #29
anoniem44990
Guest

Pech. De aansluitingsfiche van de voeding met 200 W past niet op de voedingsconnector, op het moederbord van mijn pc die niet volledig doorstart. Het is nog een voedingsblok uit 1997.
Wat ik niet begrijp is dat het gele frontledje altijd brandde als de pc opstartte en bleef branden Nu pinkt het tweemaal bij de opstart en bij het afsluiten ,maar blijft niet meer branden.Wat is hier de oorzaak van?
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2019, 21:24   #30
anoniem44990
Guest

Aan Niekie,

Ik hoop dat het niet een illegale presentatie is,want Cubase LE wordt ook free aangeboden en als je een audio interface koopt bij Baxshop krijg je het muziekprogramma gratis na registratie.
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten