Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 October 2016, 00:24   #1
anoniem64408
Guest

Standaard Gebruik studenten software door particulier.

Hallo,
Mag een gewone gebruiker software gebruiken die aangekocht werd als student en lesgever versie. Let enkel privť gebruik, niet profesioneel.
Groetjes
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2016, 06:29   #2
anoniem45394
Guest

Standaard

Wie zou dat (moeten) controleren? Ik gebruik ook wel software die door mijn schat via de SLIM (software voor mensen in het onderwijs tegen speciale prijs) is aangeschaft.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2016, 13:01   #3
anoniem13227
Guest

Standaard

Ja als je stopt met school blijft die software gewoon legaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2016, 18:16   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Ja als je stopt met school blijft die software gewoon legaal.
Da's niet per se waar. Zeker als het gaat om (Microsoft) software die als medewerker zijn aangeschaft (Office Pro voor een euro of 12,50, veel goedkoper dan als student), staat in de voorwaarden dat je die alleen mag gebruiken zolang je in dienst bent bij de betreffende onderwijsinstelling. Als het gaat om mogen, ben je dus verplicht om die software daarna te verwijderen.

Echter, als je dat bij uit dienst treden "vergeten bent", is er zoals p-a-n-g dat terecht opmerkt niemand die dat controleert en kun je de software dus blijven gebruiken.

Overigens gelden voor studentenversies vaak wel de regel dat je de software daarna nog mag blijven gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2016, 10:48   #5
anoniem13227
Guest

Standaard

Die nog goedkopere versie ken ik niet eens
Bedoelde als student en meende dat voor personeel zelfde was.
Verklaart wel waarom het onderwijs leerlingen verplicht enkel microsoft zooi te gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2016, 20:47   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Die nog goedkopere versie ken ik niet eens
Bedoelde als student en meende dat voor personeel zelfde was.
Verklaart wel waarom het onderwijs leerlingen verplicht enkel microsoft zooi te gebruiken.
Het hangt van de instelling af. Veel grotere onderwijsinstellingen (hogescholen, universiteiten) hebben een overeenkomst met MS dat ze dus inderdaad goedkoop studentenlicenties kunnen aanbieden. Veel grote bedrijven hebben dat ook - ik heb zowel via mijn HBO als later via mijn werkplek aan het Erasmus MC dergelijke programma's meegemaakt. En inderdaad, het is een handige manier om mensen op je programma's te krijgen.

Het hangt echter van de voorwaarden van de overeenkomst van jouw specifieke instelling af of de licentie na beŽindigen van jouw aanstelling nog geldig blijft, maar controleren zal lastig worden, tenzij ze er gewoon een tijdslimiet aan hangen, maar dat heb ik nog niet gezien.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2016, 22:25   #7
anoniem45394
Guest

Standaard

Bij SLIM kun je alleen bestellen als je bij een officiŽle onderwijsinstelling werkt of studeert
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 20:36   #8
anoniem38560
Guest

Standaard

Een licentie is een licentie die blijft gewoon geldig. Als het een volume licentie is kan de eigenaar van de licentie je licentie annuleren. Als het een normale licentie is waarvan de licentie code in handen van je ex werkgever is kan hij besluiten om de licentie op een andere PC te activeren waarbij jouw programma gedeactiveerd zal worden. Gebeurt niet altijd. Maar zolang je programma's die op een normale manier geactiveerd zijn en blijven, zijn deze legaal tenzij het software is dat speciaal voor de ondernemer is geschreven dan is het in bruikleen gegeven voor de tijd van je dienstverband en dien je dit na beeindiging van je dienstverband te verwijderen.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten