Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 September 2016, 15:49   #1
anoniem64059
Guest

Standaard Onbekend beveiligingstype wi-fi

Dochter gaat sinds kort naar de middelbare school, en heeft een mobiele telefoon (Samsung Galaxy Core) gekregen zonder internetbundel. Ze kan echter het wi-fi netwerk van haar school niet op haar telefoon ontvangen, want ze krijgt de melding "onbekend beveiligingstype". Alle andere wifi-netwerken (thuis, opa&oma, winkels e.d.) vangt ze prima. Ik heb dezelfde telefoon, en bij mij pakt de school wi-fi wel. De school kan ons niet helpen. Is er iemand op dit forum die raad weet ? Misschien is het een simpel vinkje ergens ? Graag jip-en-janneke taal
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2016, 11:32   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik vermoed dat je school gebruik maakt van WPA Enterprise (je moet dan niet alleen een wachtwoord, maar ook een gebruikersnaam hebben) en daar lijken sommige versies van Android, als ik online ga zoeken, nog wel eens moeite mee te hebben. Je zou eens kunnen kijken of er een update beschikbaar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2016, 11:13   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Android (het besturingssysteem) zeker updaten, vanuit de fabriek is dit waarschijnlijk verouderd.

(4.4.2 KitKat)
'Instellingen - Algemeen - Toestel-info - Software update - Nu bijwerken'.

Zorg voor volle accu, koppel de lader af, en laat hem met rust tijdens de update.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 September 2016 om 11:19
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2016, 14:20   #4
anoniem64059
Guest

Standaard

Bedankt voor de reacties zover. De telefoon wordt automatisch geupdate. Heb nog even gecheckt, maar de laatste updates zijn allemaal uitgevoerd. Dat is het probleem dus niet. Heb even verder gezocht op WPA enterprise, en dat klinkt als een mogelijkheid. Ik heb op internet gezocht hoe dit zit (of ik het helemaal snap is een tweede....), dus dat gaan we proberen - fingers crossed.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2016, 14:42   #5
anoniem64498
Guest

Standaard

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met een Samsung Galaxcy Tab3, type GT-P5210, Android 4.4.2.
Hoe is dit opgelost?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten