Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Notices

Bekijk resultaten enquête: De heffing op mp3 spelers HD recorders E.D. is .....
goed. 2 6,67%
het meest belachelijke idee ooit. 28 93,33%
maakt mij niet uit of het er komt. 0 0%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 November 2005, 19:19   #21
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hardware is nog altijd goedkoper in duitsland dan hier hoor
Nou dan vergelijk de prijslijsten maar eens van bijv. Paradigit en Duitsland.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je gaat, maar lang niet meer alle hardware is goedkoper in Duitsland dan in hier, ik haal zelf bijv. ook bijna alles in Duitsland.
Maar voor 5 euro verschil of bijv. 10 euro met een HD ga ik die rit niet maken want dat ben ik dan ook aan benzine kwijt, Duitsland ligt hier 30 km vandaan.

Daarnaast moet je er sowieso rekening mee houden dat in Duitsland maar 16% b.t.w. gerekend word en hier 19%. Ook is Duitsland een groter land, groter groothandels die groter kunnen inkopen en dus meer korting krijgen.
Het is dus vrij logisch dat dingen in Duitsland goedkoper zijn. Ik schreef dan ook niet dat ze dat niet waren, maar ik schreef dat ondanks het feit dat in Duitsland de heffing op de hardware zit, ze nog steeds niet duurder zijn dan in NL (wel met bepaalde monitoren maar daar zit weer geen heffing op).

Het loont dus zeker de moeite om dingen in Duitsland te gaan halen, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de heffingen niet gelijk zijn, niet alleen qua hoogte van bedrag, maar ook niet qua manier van toepassing.
Mijns inziens is er een vorm van willekeur bij die organisaties in Nederland. Ze tellen maar iets.
Zeg nu zelf 1 euro per dvd dat is toch idioot? Pas na veel klachten en veel inkomensverlies van de branche organisatie is dat verlaagt naar 0,60 cent per dvd, maar zelfs dat is nog te gek voor woorden. Zeker als je het vergelijkt met landen om ons heen.

Wat mij betreft mag dit Europees geregeld worden. 1 tarief, niet te gek, en gewoon op hardware die ermee te maken heeft, niet meer op lege media, klaar. En dan in alle landen hetzelde.
Nederland moet niet denken dat ze meer of betere artiesten heeft dan Duitsland of Frankrijk en daarom dan maar zo'n idioot hoge heffingen moet gaan tellen vergeleken met die landen.

P.s. de toon van deze reply komt misschien fel over doch dat is niet zo bedoeld, ik ga in een discussie gewoon een beetje op, maar het is zeker niet persoonlijk bedoeld ofzo.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 22:15   #22
hellolo

hellolo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou dan vergelijk de prijslijsten maar eens van bijv. Paradigit en Duitsland.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je gaat, maar lang niet meer alle hardware is goedkoper in Duitsland dan in hier, ik haal zelf bijv. ook bijna alles in Duitsland.
Maar voor 5 euro verschil of bijv. 10 euro met een HD ga ik die rit niet maken want dat ben ik dan ook aan benzine kwijt, Duitsland ligt hier 30 km vandaan.

Daarnaast moet je er sowieso rekening mee houden dat in Duitsland maar 16% b.t.w. gerekend word en hier 19%. Ook is Duitsland een groter land, groter groothandels die groter kunnen inkopen en dus meer korting krijgen.
Het is dus vrij logisch dat dingen in Duitsland goedkoper zijn. Ik schreef dan ook niet dat ze dat niet waren, maar ik schreef dat ondanks het feit dat in Duitsland de heffing op de hardware zit, ze nog steeds niet duurder zijn dan in NL (wel met bepaalde monitoren maar daar zit weer geen heffing op).

Het loont dus zeker de moeite om dingen in Duitsland te gaan halen, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de heffingen niet gelijk zijn, niet alleen qua hoogte van bedrag, maar ook niet qua manier van toepassing.
Mijns inziens is er een vorm van willekeur bij die organisaties in Nederland. Ze tellen maar iets.
Zeg nu zelf 1 euro per dvd dat is toch idioot? Pas na veel klachten en veel inkomensverlies van de branche organisatie is dat verlaagt naar 0,60 cent per dvd, maar zelfs dat is nog te gek voor woorden. Zeker als je het vergelijkt met landen om ons heen.

Wat mij betreft mag dit Europees geregeld worden. 1 tarief, niet te gek, en gewoon op hardware die ermee te maken heeft, niet meer op lege media, klaar. En dan in alle landen hetzelde.
Nederland moet niet denken dat ze meer of betere artiesten heeft dan Duitsland of Frankrijk en daarom dan maar zo'n idioot hoge heffingen moet gaan tellen vergeleken met die landen.

P.s. de toon van deze reply komt misschien fel over doch dat is niet zo bedoeld, ik ga in een discussie gewoon een beetje op, maar het is zeker niet persoonlijk bedoeld ofzo.
T'is maar een discussie je komt gewoon normaal over hoor

Ken je toevallig ook een duitse versie van de pricewatch (Tweakers.net pricewatch) dan kan ik het een beetje handiger vergelijken..

Lijkt me wel interessant om te vergelijken eigenlijk...

Over het 1 Tarief stelsel voor de hele EU , daar kan ik het niet anders dan eens mee zijn

Snap zowiezo niet waarom we hier van die enorme heffingen hebben, volgens mij kan niemand mij uitleggen waar al dat geld nou heengaat behalve de zakken van de managers bij de welbekende stichting...
hellolo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 22:20   #23
cuizenier

cuizenier's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig via de nieuwsbrief gelezen dat de consumentenbond dit euvel heeft kunnen tegen houden ( maar voor hoelang ) het is zeker uitgesteldt, dus niet vanaf 1 Januari 2006.
Ben het met grote lijnen eens met BlackTiger , maar soms is het prijs verschil met Duitsland bij tot ons 50 tot 100 % meer, waar slaat dit toch op.
Ben ook zo in Duitsland, maar waar het om gaat is dat niet iedereen in de grensstreek woont en niet iedereen kan profiteren van onze ligging, we zijn tenslotten allemaal Nederlanders en dat is nou juist wat mij zo prikt, niet ieder voor zich en God voor ons allen.Schop ze in Den Haag onder hun Kl...te die daar wonen.
cuizenier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 09:37   #24
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan er 0,60 cent heffing op een dvd zitten ,terwijl ik voor 25 merk dvd's toch maar 10 euro hoef te betalen ???
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 12:31   #25
elmo

elmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal
Hoe kan er 0,60 cent heffing op een dvd zitten ,terwijl ik voor 25 merk dvd's toch maar 10 euro hoef te betalen ???
Dat vraag ik mij ook af. Ligt er trouwens aan wat voor dvd. 60ct is nl. alleen op het DVD- formaat. Op DVD+ zit volgens mij maar 35ct.
elmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 13:54   #26
VMSW

VMSW's schermafbeelding

Standaard

Als 'k het goed heb, betaal je voor een double layer, dubbele kanten (dus beide kanten, dubbel layer): 0,60*4 = 2,40!! Da's toch wel wat..

Maar ehm; weet iemand hoe dat geld terechtkomt bij de artiesten ofzo? 'k bedoel; wie krijgt het, en wie heeft er recht op.

O ja, en zolang ze muziek en film legaal houden. (om te downloaden), zal 'k het blijven doen ook.. (daarna misschien ook..).. begin daar eens mee > lijkt me nuttiger (neee; 'k wil niet dat het illegaal wordt, maar dat lijkt me wel een betere weg..)
VMSW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 14:27   #27
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Maar waar maak je je eigenlijk druk om ,,je merkt er dus helemaal niks van.
Er zijn ook mensen die cd's en dvd's en een dvd recorder gebruiken om alleen maar eigen werk op te slaan (video filmers) en die helemaal niks kopieren . Die hebben echt reden tot klagen ,en die hoor je trouwens ook niet.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 14:48   #28
hellolo

hellolo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VMSW

Maar ehm; weet iemand hoe dat geld terechtkomt bij de artiesten ofzo? 'k bedoel; wie krijgt het, en wie heeft er recht op.
Tjah dat weet de stichting zelf ook niet
hellolo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 19:28   #29
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

De oplossing dient zich vanzelf aan...

Als er een heffing komt worden er minder mp3 spelers verkocht (want: te duur)
Als de fabrikanten hier slim op inspelen, hoef je helemaal geen heffing te betalen...

Hoe?
De heffing is afhankelijk van de grootte van het geheugen van de mp3 speler.
Oplossing: produceer mp3 spelers ZONDER geheugen (da's 0 bytes).
Verkoop vervolgens losse geheugenmodules in verschillende smaken (dat zijn geen mp3 spelers).

Zo betaal je 0 heffing op je spelertje, koopt er een geheugenmodule bij (evt een bestaande type geheugenkaart), draait het thuis in elkaar (of laat het ff in de winkel in elkaar draaien), en je hebt een mp3 speler, helemaal zonder heffing. Kun je eventueel ook nog even je geheugen opgraden als je dat nodig vindt...

EDIT:
ow, en harddiskrecorders dus precies hetzelfde, verkopen zonder harddisk, losse harddisk erin zetten...

EDIT2:
en ik vind het dus een belachelijk idee, mede omdat het zo belachelijk eenvoudig te omzeilen is (als de fabrikanten maar meewerken...)
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 20:09   #30
ctrlaltdelete

ctrlaltdelete's schermafbeelding

Standaard

http://tweakers.net/nieuws/39820
ctrlaltdelete is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten