Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Notices

Bekijk resultaten enquête: De heffing op mp3 spelers HD recorders E.D. is .....
goed. 2 6,67%
het meest belachelijke idee ooit. 28 93,33%
maakt mij niet uit of het er komt. 0 0%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 November 2005, 20:40   #11
hellolo

hellolo's schermafbeelding

Standaard

Lang leve duitsland...

Ik voorspel goede tijden voor duitse webwinkels
hellolo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 00:51   #12
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op goed gestemd, maar wil wel erbij vermelden dat hier 1 grote MAAR aan vast hoort, en dat is dat dan ook bij alle apparatuur de heffing erop komt en dan -niet- meer op lege media (videobanden, cd's, dvd's, hd's) geheven word.

Hellolo roept wel zo mooi "lang leve Duitsland" maar vergeet daarbij dat daar dus dit soort heffing al op de hardware (zoals dvdbrander) zit. En ondanks dat zijn ze nog niet duurder dan in NL.

Hoe dan ook, het is het een of het ander, ofwel je doet een heffing op lege media ofwel je doet het op de apparatuur, maar NIET op beiden.
Dus wel goed dat er een heffing is, dat maakt me in principe niet uit, maar dan wel een keuze, of dit, of dat, niet beiden!
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 08:50   #13
elmo

elmo's schermafbeelding

Standaard

Ik haalde mijn spullen toch altijd al in duitsland. Dus voor mij maakt het niet uit. In duitsland zit idd belasting op branders maar ze zijn in duitsland wel nog steeds goedkoper ondanks die heffing. En de heffing op CD/ DVD's blijft ook gewoon bestaan, dus als je het slim aanpakt betaal je 3 keer auteursheffing <;)
elmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 09:38   #14
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Voor cd's dvd's en cassette en video banden is het echt niet altijd zo geweest .
En toen het dan werd ingevoerd merkte je er toch echt niks van .
Het spul wordt eventjes duurder ,een paar centen ,en daarna door de concurentie van de merken en winkels zakt de prijs weer naar hetzelfde niveau of zelfs lager.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 10:09   #15
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Zo'n verhaaltje (gerucht) verspreiden is natuurlijk wel gunstig voor de verkoop van dvd recorders en mp3 spelers.
Die dingen worden steeds goedkoper en zelfs met die extra verhoging, kosten ze volgend jaar nog net zo veel als nu.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 11:34   #16
hellolo

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger
Ik heb op goed gestemd, maar wil wel erbij vermelden dat hier 1 grote MAAR aan vast hoort, en dat is dat dan ook bij alle apparatuur de heffing erop komt en dan -niet- meer op lege media (videobanden, cd's, dvd's, hd's) geheven word.

Hellolo roept wel zo mooi "lang leve Duitsland" maar vergeet daarbij dat daar dus dit soort heffing al op de hardware (zoals dvdbrander) zit. En ondanks dat zijn ze nog niet duurder dan in NL.

Hoe dan ook, het is het een of het ander, ofwel je doet een heffing op lege media ofwel je doet het op de apparatuur, maar NIET op beiden.
Dus wel goed dat er een heffing is, dat maakt me in principe niet uit, maar dan wel een keuze, of dit, of dat, niet beiden!
Hardware is nog altijd goedkoper in duitsland dan hier hoor, kijk maar eens naar een 7800Gtx die is in duitsland zo'n €100 goedkoper dan hier!

En dan nog mp3 spelers dvd recorders etc. we zijn NU al duurder dan duitsland, als het zo doorgaat word het financieel onaantrekkelijk om hier je stuff te halen maar haal je het gewoon uit duitsland...
Oud 10 November 2005, 12:56   #17
Bl4ast

Bl4ast's schermafbeelding

Standaard

Als er heffing komt op die dingen, dan zie ik dat als een vrijkaartje om de hele dag te downloaden.
hoeveel geld kunnen ze nog meer uit je trekken? straks moeten we ook betalen omdat we een muziek winkel binnen lopen.
Bl4ast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 13:35   #18
elmo

elmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bl4ast
Als er heffing komt op die dingen, dan zie ik dat als een vrijkaartje om de hele dag te downloaden.
hoeveel geld kunnen ze nog meer uit je trekken? straks moeten we ook betalen omdat we een muziek winkel binnen lopen.
Zoals ik al zij. Je KOOPT muziek (kost geld ) Je maakt een extra kopie voor jezelf voor het geval je de cd kwijtraakt of zo. (Kost geld.) Je zet het op je mp3 speler (kost geld.)
elmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 15:35   #19
downforce.rvs

downforce.rvs's schermafbeelding

Standaard

Dit is echt onzin , wie word hier nou beter van?? De artiesten? kunnen ze niet meer rond komen dan

En wat is die stichting thuiskopie , net of die mensen daar nooit wat downloaden.

Ik vind compleet hypocrieten boel!
downforce.rvs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 16:24   #20
hellolo

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bl4ast
En eigenlijk mag je ook geen boete krijgen als je ooit gepakt word...Je hebt er toch al voor betaald via al die heffingen
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten