Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 March 2015, 14:28   #91
anoniem33315
Guest

Standaard

Hallo EU leest u mee?
Ik stel hem ook zelf samen en heb dat net vorig jaar gedaan.

Laatst gewijzigd door Satneef : 23 March 2015 om 14:31
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2015, 18:49   #92
anoniem33315
Guest

Standaard

In tegenstelling tot de vorige update is deze keer de core editie wel bij te werken naar de nieuwe build.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2015, 22:02   #93
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentje94 Bekijk bericht
Ook dit is een van de redenen dat ik mijn PC altijd zelf samenstel. Dan staat het moederboard op standaard waarden en kan ik die onnodige zooi snel uitzetten.
Heeft niets te maken met het moederbord op zich, het gaat om een stukje software in het Bios, tijdens de installatie kan de OEM desktopfabrikant om met een ander stukje software het secure boot uit te laten of aan te zetten. Het is eigenlijk de Bios rooten, waar je als gebruiker dus een programma en een key voor nodig hebt. Net als het verwijderen van de simlock op je smartphone.
Als Microsoft beslist om bij de installatie secure boot aan te zetten dan kost het veel moeite om eerst de bios te rooten de key te maken met een speciaal voor deze key geschreven key maker, en dan maar hopen dat het secure boot niet is boobytrapped.

Blijf gewoon bij Windows 7 als je al die problemen wilt voorkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2015, 22:06   #94
anoniem45232
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Heeft niets te maken met het moederbord op zich, het gaat om een stukje software in het Bios, tijdens de installatie kan de OEM desktopfabrikant om met een ander stukje software het secure boot uit te laten of aan te zetten. Het is eigenlijk de Bios rooten, waar je als gebruiker dus een programma en een key voor nodig hebt. Net als het verwijderen van de simlock op je smartphone.
Als Microsoft beslist om bij de installatie secure boot aan te zetten dan kost het veel moeite om eerst de bios te rooten de key te maken met een speciaal voor deze key geschreven key maker, en dan maar hopen dat het secure boot niet is boobytrapped.

Blijf gewoon bij Windows 7 als je al die problemen wilt voorkomen.
En als ik gewoon een los moederboord koop kunnen ze secure boot niet permanent aanzetten, omdat 1) ik geen OEM ben en 2) ze niet weten welk besturingssysteem ik er op ga zetten (Windows 7 heeft geen secure boot). Dus mij interesseert het geen zier, het is puur irritant voor de mensen die een kant en klare pc kopen en daar iets anders op willen zetten dan Windows 8+.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2015, 00:14   #95
anoniem22217
Guest

Standaard

Wat te denken van dat Microsoft op haar Windows 10 DVD/ISO standaard met een programma zelf tijdens de installatie van secure boot doet, en ook aan zet.
Kijk je kunt nog een tijd met Windows 7 vooruit, totdat je programma's/spellen niet meer draaien.
Op een bepaald moment ben je de klos en moet je naar een ander besturingssysteem.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2015, 00:34   #96
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat doet windows 8 volgens mij ook al.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2015, 14:51   #97
anoniem33315
Guest

Standaard

Nieuwe iso's beschikbaar van build 10041,klik hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2015, 11:36   #98
anoniem33315
Guest

Standaard

Er is nu alweer een nieuwe build beschikbaar 10049.
Waarschijnlijk komt dit doordat de nieuwe browser Spartan er inzit:

Nu ik er zo naar kijk heb ik het gevoel dat de internet explorer in Modern-UI van Windows 8 hier een voorloper van is geweest.
Voorts staan er nog 2 vreemde snelkoppelingen op het buroblad:Naar 2 Koreaanse sites.
Deze staan ook in de Koreaanse versie van Windows 7

Edit: Als dit dichtbij de uiteindelijke versie komt,blijf ik bij Firefox,Spartan heeft teveel (bespioneer) mogelijkheden.
Zoals je ziet ben je in Spartan meteen ingelogd met je Microsoft account.
Ziet er wel mooi uit trouwens.

Edit2: Microsoft raadt gebruikers van een virtuele machine aan te wachten tot dat de slow-ring update er is,omdat er nog geen ondersteuning voor VM's inzit.

Laatst gewijzigd door Satneef : 1 April 2015 om 12:21
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2015, 16:01   #99
anoniem33315
Guest

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk komt dit doordat de nieuwe browser Spartan er inzit:
Laat ik het iets beter omschrijven:
Deze build is er gekomen,omdat Spartan nu wel stabiel genoeg is en bij de vorige build (10041) nog niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2015, 16:16   #100
anoniem33315
Guest

Standaard

Nieuwe build #10061 beschikbaar.
10049 komt niet beschikbaar voor slow-ring updaters,deze gaan in 1 keer naar 10061.
Deze heeft naast vele andere nieuwigheden ook een nieuw theme,Dark geheten:

Edit: Met name de Mail- en Kalender-apps zijn volledig vernieuwd.

Laatst gewijzigd door Satneef : 24 April 2015 om 16:25
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten