Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 17 December 2017, 17:44   #8521
anoniem32141
Guest

Standaard

Ik snap wat jullie bedoelen en precies hierom heb ik de edit-tijd al aardig omlaag gehaald een paar jaar terug. Ik ben voorstander van het zelf kunnen aanpassen van berichten, maar vind het jammer dat ik voor 1 gebruiker de boel moet gaan veranderen.

Ik ga even nadenken, ik hoop dat jullie ook snappen dat ik er niet op zit te wachten

Oud 17 December 2017, 17:47   #8522
anoniem32141
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht

Een betere instelling is een vinkje wat men kan aanzetten in het admincp, waarbij de edit tijd 24 uur blijft, maar de edit mogelijkheid uitgeschakeld wordt zo gauw er een antwoord van iemand onder het bericht staat.
Die staat hier niet in het AdminCP. De tijd is aan te passen, maar dat vinkje wat jij bedoelt, is nergens te vinden

Oud 17 December 2017, 19:06   #8523
anoniem27570
Guest

Standaard

Voor 2 gebruikers dan, doe het ook wel eens.

Oud 17 December 2017, 20:09   #8524
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik edit ook met regelmaat, wanneer ik taalfouten zie of duidelijk onwaarheden heb neergeschreven, maar dan heb ik wel op te letten dat ik de communicatie niet verstoor of juist die weer onwaar maak.
Dat is een eigen verantwoordelijkheid.

Soms wil ik ook dat ik langer de tijd krijg.

Voor BlackTiger is het misschien een punt dat hij niet iedere dag kan reageren (waarschijnlijk door ploegendienst of zo), en juist dan is een edit-tijd van 24 uur een 'gevangenis', want als zijn reactie op een (weggehaalde) reactie als nonsens achterblijft kan hij die eigen reactie eventueel niet meer weghalen. Dit probleem los je niet op door die edit tijd korter te maken, tenzij je hem helemaal afschaft, maar dat wil de meerderheid zeker niet.

Oud 17 December 2017, 20:18   #8525
anoniem14733
Guest

Standaard

Ben aan het proberen te begrijpen wat de voordelen zijn van de lange periode van 24 uur.

@Lange Pier: Iets weghalen omdat TS niet meer reageert? Kijk, anderen zien dan wel dat je een poging gedaan hebt. En als je toevallig iets met een oplossing plaatst is het weer handig voor mensen die zoeken en aldus hier bij de oplossing terecht komen. Dus laten staan werkt dan eerder in je voordeel (en misschien forum voordeel), toch?
Zijn er trouwens 3... Niekie, Obelix en ik.

@Obelix: Natuurlijk is quoten een optie, maar hele berichten quoten doe ik niet dat is not done in net-etiquette.

@Erik: Langer dan 24 uur? Voor taalfouten? Phuu... nja ieder z'n hobby.
Ik heb geen ploegendienst maar ben hier ook niet altijd. Maar als je de edit tijd korter maakt is de kans van verwijdering wel een stuk kleiner. En als je 24 uur (of meer) nodig hebt om iets te bewerken waarin taalfouten zitten of onwaarheden, dan lijkt het me verstandiger om tijdens het schrijven wat meer op te letten.

@Moderator: Ik kan het ook niet meer vinden. Het is al lang geleden dat ik nog vBulletin gebruikte. Misschien zit het verstopt of had ik er een mod voor, sorry.
Of het schakelde automatisch uit, kan ook.
Bij ons stond namelijk de cookie voor het lezen ook anders. Zo is ook meteen een forum waarin je alle berichten hebt gelezen gemarkeerd als gelezen. Dat gebeurt hier niet waardoor het soms lijkt alsof er nieuwe berichten staan terwijl dat niet zo is, dat is deze instelling:
Admin CP -> vBulletin Options -> General Settings -> Thread/Forum Read Marking Type ... en dan is het beste als het type op nr. 3 zetten, database automatic. Staat nu geloof ik op 2. handmatig. 3 kost ietsie meer cpu, misschien is het daarom gedaan, maar dat is alleen met drukke forums.
Maar ik weet niet zeker of dat er mee van doen heeft.

Uiteraard blijft de beslissing aan jou, dat spreekt voor zich. Ik ben al blij dat je er over na wilt denken.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 17 December 2017 om 20:21 Reden: Reactie naar Erik toegevoegd, wij schreven tegelijk.

Oud 17 December 2017, 21:35   #8526
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
@Obelix: Natuurlijk is quoten een optie, maar hele berichten quoten doe ik niet dat is not done in net-etiquette.
Eens. Maar de teksten van Desperado zijn vaak kort. Zijn dus geen hele lange quotes
Soms is het noodzakelijk om (helaas) af te wijken van de etiquette.

Oud 17 December 2017, 22:24   #8527
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
@Erik: Langer dan 24 uur? Voor taalfouten? Phuu... nja ieder z'n hobby.
Dat is voor iedereen anders, het is het ritme waarin men leeft. Daarom moet je qua edit-tijd een compromis vinden.

Oud 17 December 2017, 23:32   #8528
anoniem14733
Guest

Standaard

@Obelix: Klopt ook weer. Zal het als mogelijke optie in gedachten houden.

@Erik: Met wat aandacht iets schrijven om onwaarheden te voorkomen heeft niet echt met ritme te maken. Bij de meeste forums krijg je ook niet meer dan 5 minuten edit tijd. Niet dat dit hier ook zou moeten overigens 5 minuten zou wat kort zijn.

Ik wacht echter rustig de beslissing van moderator af.

Oud 19 December 2017, 22:13   #8529
anoniem32141
Guest

Standaard

Ik heb de tijd nu op 360 minuten gezet (6 uur). Waarschijnlijk nog steeds te lang. Mocht het nu echt te vervelend worden, gaat ie naar 1 uur en kijk ik even hoeveel werk ik krijg met het aanpassen van berichten.....

Oud 19 December 2017, 22:15   #8530
anoniem32141
Guest

Standaard

Citaat:
@Moderator: ...
Bij ons stond namelijk de cookie voor het lezen ook anders. Zo is ook meteen een forum waarin je alle berichten hebt gelezen gemarkeerd als gelezen. Dat gebeurt hier niet waardoor het soms lijkt alsof er nieuwe berichten staan terwijl dat niet zo is, dat is deze instelling:
Admin CP -> vBulletin Options -> General Settings -> Thread/Forum Read Marking Type ... en dan is het beste als het type op nr. 3 zetten, database automatic. Staat nu geloof ik op 2. handmatig. 3 kost ietsie meer cpu, misschien is het daarom gedaan, maar dat is alleen met drukke forums...
En ook dat heb ik nu aangepast. Staat nu op 3.

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten