Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 June 2016, 00:30   #21
anoniem26138
Guest

Standaard

Off topic.... maar vooral oudere voedingen kan je om die reden (als je weet wat je doet, b.v. na een half uurtje van het net af geweest te zijn) best even open schroeven, en kijken naar de conditie van de condensatoren. Er zit daar nogal wat warmte namelijk.

Er zit hier een Coolermaster 400 Watt in.
Is een vervanging geweest in 2008 voor de originele voeding welke een raar probleem had; de fan begon na een paar minuten na boot zˇ verschrikkelijk hard te draaien dat je echt het gevoel had dat hij uit de kast kwam zetten. Na een minuut zakte dat weer heel langzaam naar normale snelheid, en de rest van de sessie was alles OK. Ik heb stijf van schrik gezeten van het lawaai waarmee dat ding door de lucht scheerde.

Ik heb al weer een systeem up-time van 5 uur hier en ga zo eens een slaapstand van 8 uurtjes in. Daarna ben ik errug benieuwd, ik draai met heel wat uitgeschakelde opstartdingies.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 6 June 2016 om 00:37
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2016, 13:43   #22
anoniem26536
Guest

Standaard

Als de slaapstand problemen veroorzaakt, waarom gebruik je dan niet alleen de Aan/Uit functie ?
Of is dat te simpel gedacht ?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2016, 13:56   #23
anoniem26138
Guest

Standaard

Niet simpel gedacht want het is natuurlijk een mogelijkheid. Ik ben dan ook niet helemaal onthand, maar wel mijn gewende manier van werken kwijt.

Ik hou er van mijn sessie op elk moment af te breken, en te hervatten, zonder al die draaiende programma's opnieuw te moeten opstarten.
* Opstarten en laden van dat waar ik mee bezig was, inclusief de browser, is een minuut of anderhalf laden en intensief klikken.
* Hervatten van een sessie vanuit slaapstand niet meer dan 6 seconden. Eigenlijk bepaalt het opwarmen van mijn (CRT) monitor de tijd van hervatten.

Edit, vergat ik nog:
als je werkt in een programma als Photoshop, dan heeft het een bewerkingsbuffer; je kan bijvoorbeeld zo 20 bewerkingshandelingen terug. Als je afsluit is die buffer weg.

Vanochtend voor het eerst met die nieuwe grafische kaart uit de slaapstand gekomen, en uren gehad zonder vastloper.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 6 June 2016 om 18:29
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2016, 20:18   #24
anoniem26138
Guest

Standaard

Noop... RMA, deze grafische kaart gaat terug naar zijn maker.

Nog de laatste netwerkdriver van Realtek ge´nstalleerd.
Mijn AV opnieuw ge´nstalleerd, omdat ik verbetering zag wanneer ik in msconfig een service er van uitschakelde.

Echt alles gedaan wat binnen mijn vermogen ligt, ik zie uiteindelijk alleen de fout wat verschuiven, niet verminderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2016, 11:13   #25
anoniem26138
Guest

Standaard

Dit is ook nog een paar maal voorkomende fout in het logboek, direct na een vastloper, echter geen BugCheckCode. Drie van deze melding in een seconde:

-----------------------------------------------------------------------
Er is een onherstelbare hardwarefout opgetreden.

Gerapporteerd door onderdeel: Processorcore
Foutbron: Computercontrole-uitzondering
Fouttype: Fout met bus/onderlinge verbinding
Processor-id: 1
-----------------------------------------------------------------------

Komt van de processor dus, vandaar dat ik Windows interpretatie van 'onherstelbare hardwarefout' maar eens letterlijk heb genomen, en de kaart de schuld geef.
Die eerder vermelde BCC 0x124 wordt ook gezien als 90% zeker een hardwarefout.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 June 2016 om 11:18
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2016, 21:47   #26
anoniem26138
Guest

Standaard

Na wat RMA strubbelingen heb ik de mogelijkheid gekregen een brandnieuwe grafische kaart te proberen (De eerste was voor mij duidelijk langer in gebruik geweest)
Ik heb, om de boel wat kort te sluiten, Windows 10 vers ge´nstalleerd (tot nu toe altijd Windows 7 gebruikt) met deze kaart in mijn systeem, en ondervind exact dezelfde problemen.

M.a.w. na al die tijd blijkt het probleem een hardwarefout op mijn moederbord, terwijl mijn oude kaart daar prima mee werkt. Alleen deze nieuwe Asus kaart brengt dit probleem naar boven.
Enige verschil: oude kaart was een 16x PCIe in een 16x slot, de nieuwe is een 8x PCIe in hetzelfde 16x slot.

Na lang gezeur met dit probleem ben ik dus geen stap verder, maar zit met een PC welke niet meer ge-upgrade kan worden naar Windows 10 (oude kaart is niet compatibel), en met een grafische kaart aangeschaft welke nu nutteloos is.

In ieder geval is het een pak van mijn hart te weten wat er nu echt schort.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2016, 22:32   #27
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat is shit Erik.
Ik neem aan, dat je W10 heb laten zoeken naar updates en drivers voor die kaart.
Verwijder anders de drivers van Asus en start eens opnieuw op.
Kijken of Microsoft wel een passende driver heeft.

Heb je Whocrashed nog gedraaid? (heb niet het hele topic door gelezen)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2016, 22:55   #28
anoniem27570
Guest

Standaard

Had ooit een probleem met een moederbord, enige wat overbleef wat het probleem zou hebben kunnen veroorzaakt was de chipset, na een vervanging van exact hetzelfde bord was het proleem opgelost.

Mocht het bord houden van de leverancier maar nooit het probleem ermee opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2016, 23:29   #29
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb Windows helemaal het werk laten doen, en dat houdt in dat het een (wat oudere) Nvidia driver installeert, direct na installatie en update.
Verder niets meer geprobeerd, ik heb hem 3x zien bevriezen vanuit de slaapstand met bijna dezelfde foutcodes, en heb het opgegeven, want anders kan ik dezelfde weg gaan lopen als onder W7, en reken maar dat ik daar genoeg van heb. Ik heb zelfs W10 schoon ge´nstalleerd zonder iets anders, zelfs geen AV, en de allereerste maal 30 minuten in de slaapstand.... daar kwam hij al niet meer uit. Freeze met BCC 0x0.
Schone boot zonder in de slaapstand geweest te zijn was weer foutloos, ik kon zo best een uur of 6 werken zonder probleem.

Geen nood, langzaam op zoek naar een andere PC, ik heb nog 4 jaar met W7
Wel gewoon zonde van de tijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2016, 23:45   #30
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad zonde.
Omdat ik vaak schijven recover s'nachts heb ik de slaapstand gewoon uitgeschakeld overigens.
Ik zet hem aan, als ik hem nodig heb (bijna de hele dag) en uit als ik hem niet meer nodig heb.
Met die ssd staat tie er toch binnen 12 seconden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten