Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 September 2012, 17:22   #1
anoniem54711
Guest

Standaard Internet stabiel bij meer gebruikers

Hoi, ik heb een kantoor op de vierde verdieping, en we maken gebruik van de internetaansluiting van onze buren op de 2e verdieping. Het signaal is best goed. Nou geef ik binnenkort een training, waarbij de deelnemers op internet gaan. Het gaat om 18 mensen. hoe kan ik testen of de internetverbinding goed genoeg is met zoveel mensen?

Wat kan ik doen om het signaal te versterken en te voorkomen dat het wegvalt? Is een repater daar geschikt voor? Of een range extender?

Ben beniewd!

Hartelijke groet,
Sylvie
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2012, 18:49   #2
anoniem14396
Guest

Standaard

Ik zou eerst eens overleggen met de eigenaar van de internetaansluiting of ze het oké vinden dat jij hun verbinding gebruikt voor het geven van een cursus. Als systeembeheerder zou ik namelijk subiet de wifi voor jou, en je cursisten, afsluiten als ik daarachter kom.

Als die cursisten betalen voor die cursus vind ik het belachelijk dat je gaat meeliften op de verbinding van een ander, je moet dan gewoon zelf je internet verbinding voor elkaar hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2012, 18:54   #3
anoniem17857
Guest

Standaard

dat is een leuke, ik ga ervan uit dat je internet draadloos gebruikt?
dat een draadloze pc het goed doet geeft geen garantie voor 18 pc's.
het ligt er ook aan wat je met die 18 pc's wil doen.
veel streamen zal wel een probleem geven,
en dat je door 2 verdiepingen gaat doet het signaal ook al geen goed.
dus een repeater of range extender, zijn allebei zo'n beetje hetzelfde geloof ik, zal het signaal best wel opkrikken, rest nog de vraag hoe het internet van je buren in elkaar steekt. hebben ze een bedrijfsabonnement? gebruiken ze een bedrijfsmatige switch?
alle punten beïnvloeden de werking.
en natuurlijk met je buren afspreken of het wel mag, ik zou niet zomaar vreemde mensen op mijn netwerk willen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2012, 19:44   #4
anoniem13673
Guest

Standaard

Ik denk dat de belangrijkste vraag, die Marc H ook al aankaart, de volgende is - weet je onderbuurman dat je op zijn netwerk zit?

Als dat het geval is, dan kun je in principe verder. De enige manier die ik kan indenken om te testen of je verbinding 18 aansluitingen trekt, is door het gewoon een keer te doen. Je kunt wel met één laptop een hoop bandbreedte gaan trekken en zien of het werkt, maar 18 verbindingen is toch weer wat anders. Dat kun je volgens mij alleen echt testen door het daadwerkelijk te proberen.
Indien dat niet werkt kun je in overleg met de netwerkbeheerder wellicht een repeater op je verdieping wegzetten, maar dat zul je dan samen even moeten bekijken.

Als je benedenbuurman niet weet dat je op zijn netwerk zit, dan vallen alle opties acuut weg. Op het moment dat jij ineens 18 man op zijn wifi zet, gaat hij dat gegarandeerd merken en als hij slim is, zet hij meteen zijn netwerk dicht en heb je niets meer.
Met een beetje pech gaat hij ook nog uitzoeken wie er op zijn netwerk gezeten heeft en dan krijg je daar ook nog een hoop gezeik mee - als gewone burger zijnde een keer verbinding maken met een niet-openbaar netwerk is nog tot daar aan toe, maar jij bent in dit geval geen burger, maar een bedrijf, en je doet het niet "een keertje", maar structureel en doelmatig.
Er zijn al gerechtelijke uitspraken geweest dat het opzettelijk verbinding maken met een niet-openbaar draadloos netwerk, beveiligd of niet, strafbaar is.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2012, 22:58   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Raar dat ik er gewoon vanuit ga dat TS dit keurig met de buurman heeft overlegd, voordat er allerlei conclusies getrokken worden hier.

Ik begrijp dat de verbinding draadloos is. Met een Extender zal dat mogelijk iets beter worden, maar voor 18 pc's?
Zet ze alle 18 aan en probeer met een stuk of 10 pc's gelijktijdig een filmpje te kijken op YouTube en kijk of je met de rest dan nog naar buiten komt. Ik vrees van niet.

Kijk moeten al die gebruikers van die pc's alleen een beetje surfen en af en toe iets opzoeken, dan zal dat misschien nog aardig lukken, maar veel meer zal het niet worden vrees ik.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2012, 20:32   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Raar dat ik er gewoon vanuit ga dat TS dit keurig met de buurman heeft overlegd, voordat er allerlei conclusies getrokken worden hier.

Ik begrijp dat de verbinding draadloos is. Met een Extender zal dat mogelijk iets beter worden, maar voor 18 pc's?
Zet ze alle 18 aan en probeer met een stuk of 10 pc's gelijktijdig een filmpje te kijken op YouTube en kijk of je met de rest dan nog naar buiten komt. Ik vrees van niet.

Kijk moeten al die gebruikers van die pc's alleen een beetje surfen en af en toe iets opzoeken, dan zal dat misschien nog aardig lukken, maar veel meer zal het niet worden vrees ik.

Niek
Daarom gaf ik ook twee opties Maar aangezien er hier in NL regelmatig op het netwerk van de buurman wordt meegelift zou het zomaar kunnen...

Overigens heb je hier ook wel een goed punt. Afhankelijk van de snelheid van de verbinding van je buurman zul je met 18 man al snel de lijn dichttrekken. Signaalsterkte is dan niet meer zo'n probleem.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten