Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 February 2015, 12:07   #1
anoniem16937
Guest

Standaard Q schijf

Hoi
Mijn vraag gaat over het volgende. Ik heb een desktop pc met Windows 7 Home Premium.De pc is ook uitgerust met 2 zogenaamde hardeschijf stations. De C schijf, die ik normaal gebruik, maar nieuw voor mij is de zgn. 'Lokale Schijf' die het stationsletter Q heeft meegekregen.
Wat moet, of kan ik, met deze schijf? Waarvoor dient deze? Want als ik op eigenschappen klik van deze Q schijf dan zie ik dat de capaciteit 0 bites bedraagt en dat er 0 bites zijn gebruikt. Met andere woorden is de schijf eigenlijk vol maar er staat niets op, althans zo zie ik dat.
Wat is het nut van deze schijf? En moet ik dit zo laten of heeft dat met de verdere prestaties van de pc niks te maken? Ik heb er verder geen last van maar vroeg het me gewoon af wat deze schijf inhoud.
Ik hoor het graag natuurlijk.

groeten Frank
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2015, 12:28   #2
anoniem14396
Guest

Standaard

Zit er toevallig een kaartlezer in de PC?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2015, 12:33   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

Zou ook een virtuele schijf kunnen zijn van bijvoorbeeld daemon tools.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2015, 16:50   #4
anoniem13596
Guest

Standaard

Heb je misschien een printer met usb kabel aangesloten ? Bij mij is aldus ook plotsklaps een letter toegewezen bij een verkenner hierdoor. Die verdwijnt dan weer bij loskoppelen. Het gekke is dat mijn substituut verkenner ( Powerdesk 9 ) dit zo zichtbaar maakt terwijl een ander verkenner achtig programma dat ik wel gebruik ( Directory Opus ) geen extra station aangeeft voor die printer.
Misschien leuk voor de puzzelaars onder de lezers
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2015, 22:32   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad kan bijv. een printer met een kaartlezer er in, soms gezien worden door Windows.
Op deze site staat hoe je ze kunt "verbergen" : http://www.pctipvandedag.nl/windows-...uter-verbergen

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2015, 13:38   #6
anoniem13596
Guest

Standaard

Merkwaardigerwijze heeft mijn printer ( Canon MP550 ) geen kaartlezer maar krijgt toch een stationsaanduiding ( letter J in mijn geval ).
Dank verder voor de link .
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2015, 09:36   #7
anoniem22217
Guest

Standaard

Even Google op printer internal memory geeft veel reacties.

Maar logisch gezien 'moet' er wel RAM en ROM geheugen aanwezig zijn, omdat er los van de PC, instellingen zijn te maken in de all in one printer en als je vanaf de PC een collage van foto's maakt op meerdere A4'tjes en je wilt het 5 X printen dan start het printen en kun je de PC uitzetten en het printen gaat gewoon door hoewel niet op alle printers zoveel maar altijd wel 1 A4.

Het is dus logisch dat sommige verkenner clone's dit geheugen zien als zijnde een schijf.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2015, 10:49   #8
anoniem13596
Guest

Standaard

Dank stroke33 voor je toelichting. Ik had het nog niet van die kant bekeken, maar inderdaad zou dat een verklaring kunnen zijn. Enfin, we kunnen weer rustig slapen zonder piekerprobleem over mijn computer.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2015, 13:31   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Als je hierop Googelt:

"local drive" "Q:" "0 bytes"

dan vindt je antwoorden over het geïnstalleerd hebben van (een vrije versie van) MS Office (2010). Heb je of had je die ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 26 February 2015 om 13:41
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2015, 15:56   #10
anoniem13596
Guest

Standaard

Boeiend artikel, bedankt Erik.
Echter niet op mij van toepassing, want ik gebruik nog Office2007 ( ook nog WP9 ) en bovendien krijg ik, zoals gemeld, een J toegedeeld.
Verder blijkt dus deze J echt van mijn printer te komen en kan ik dus door printer aan en af te sluiten ( usb stekker er uit en er weer in ) de J verwijderen c.q. weer terug krijgen. Is verder geen probleem voor me; alleen snap ik niet dat ik e.e.a. niet veel eerder heb geconstateerd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten