Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 January 2008, 13:51   #1
anoniem14711
Guest

Standaard klikken op html file

Hoi,

Ik heb op een HTML file (of HTM, dat weet ik niet meer, ik zit nu op mijn werk) geklikt vanuit Windows Commander. Mijn firewall (Comodo) gaf mij een waarschuwing dat Windows commander tracht te verbinden met het internet en dat dat misschien een trojan zou kunnen zijn. Als ik het doe vanuit Explorer dan geeft hij ook de waarschuwing maar dan i.p.v. Windows commander staat er Explorer. Nou kom ik op die website en verder is er eigenlijk niets aan de hand. Als ik mijn computer scan op virus of spyware dan is er ook niets aan de hand. Kan zo'n HTML of HTM file een virus bevatten of een Trojan? afgezien van het feit of een site betrouwbaar is of niet?

gr,

Stef
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2008, 14:11   #2
anoniem28644
Guest

Standaard

Natuurlijk het een virus bevatten. Elk bestand kan een virus bevatten. De kan is echter wel klein.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2008, 14:24   #3
anoniem14711
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gsedb Bekijk bericht
Natuurlijk het een virus bevatten. Elk bestand kan een virus bevatten. De kan is echter wel klein.
Bedankt voor je antwoord. Ik vraag het omdat de verleiding om te klikken op een HTML file zo groot is.

gr,

Stef
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2008, 15:33   #4
anoniem13188
Guest

Standaard

Comodo waarschuwt je altijd als een bepaalde toepassing via een ander programma internet op wil.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2008, 18:54   #5
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
dat dat misschien een trojan zou kunnen zijn.
Waarschijnlijk (ik heb Comodo niet) wordt er gewaarschuwd dat een programma gedrag vertoont dat een Trojan ook vertoont... Dat wil nog niet zeggen dat het een Trojan is.
Als ik zelf een programma op start en ZoneAlarm waarschuwt dat een programma het internet op wil, dan komt dat omdat ik zelf een programma heb opgestart (ik kan dan nog kiezen of ik het Toesta of Verbied). Als er spontaan een programma het internet op wil, zou ik allerter zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2008, 19:47   #6
anoniem13188
Guest

Standaard

Hier zie je dus dat ik via Winamp Internet explorer aan het werk zette. Dat registreert ie en daar waarschuwt ie dan ook voor. Ook als ik een nieuwe versie van Winamp installeer (update) vraagt ie opnieuw toestemming.
Omdat een trojan op dezelfde manier te werk gaat, wil Comodo zeker weten dat je de actie zelf goedkeurt.

Laatst gewijzigd door EdwinV : 2 January 2008 om 19:49
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 00:49   #7
anoniem15368
Guest

Standaard

Een html-file zelf kan geen virus oid bevatten. Echter wél doorlinken naar een virusbestand
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 08:09   #8
anoniem28644
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quzex Bekijk bericht
Een html-file zelf kan geen virus oid bevatten. Echter wél doorlinken naar een virusbestand
Dat is niet zo.., waarom denk jij dat dan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 10:51   #9
anoniem13188
Guest

Standaard

Wat Quzex zegt is dat een html-bestand opzich geen virus kan bevatten. De aangeklikte pagina kan echter wél doorlinken naar een virus. Hij zegt niet dat dat bij jou het geval is.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2008, 11:25   #10
anoniem28644
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdwinV Bekijk bericht
Wat Quzex zegt is dat een html-bestand opzich geen virus kan bevatten. De aangeklikte pagina kan echter wél doorlinken naar een virus. Hij zegt niet dat dat bij jou het geval is.
ja ik snapte al wat daar stond... Maar dat klopt niet want:

- Een html file is een file dat op een PC staat. Dus kan een virus bevatten.
- En hij zegt: De aangeklikte pagina kan echter wel doorlinken naar een virus. Een rechtstreekse link lijkt mijn niet. Hij linkt naar een ander html file. dus kan die wel een virus bevatten.

Verder heb ik hier een eigen webserver, en een onwijs groot virus gehad die in een aantal html files zaten.

Conclusie: Een html file kan wel een virus bevatten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten