Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Homepageclub

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2007, 14:01   #1
anoniem24600
Guest

Arrow Willen jullie mijn site beoordelen?

Beste forummers,

Ik ben bezig met de bouw van een website. De teksten zijn nog niet helemaal klaar, en ook de foto's moeten er nog op. Maar ik ben al een heel eind.
Ik zou van jullie graag wat opbouwende kritiek krijgen van wat ik allemaal beter kan doen.
Klik hier voor mijn site tot nu toe.

Hij is niet zo snel, dat komt mede omdat hij nu nog op de gratis ruimte van m'n provider staat.

Alvast bedankt,

Martijn
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 14:19   #2
anoniem18037
Guest

Standaard

Ziet er leuk uit.
klein puntje ik krijg een schuifbalk in firefox terwijl die niet nodig is als je je pagina iets verkleint.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 14:22   #3
anoniem13710
Guest

Standaard

ziet er leuk uit, maar.....
geef het achtervlak een kleurtje, het is zo wit eromheen.
achtergrond van de tekstvlakken ( iframe? )maken het lezen niet erg makkelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 14:22   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Ziet er leuk uit. Erg toepasselijk bij het onderwerp!

Ik heb m'n verdere tips samengevat in een plaatje:
aquarium.png

Laatst gewijzigd door FooBar : 18 May 2007 om 14:25
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 20:11   #5
anoniem24600
Guest

Standaard

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!

Ik heb een afbeelding gemaakt voor de achtergrond, dit maakt de site wat minder saai op hoge resoluties.
Ik heb al het een en ander geprobeerd om de dubbele schuifbalken weg te halen, maar dit wil nog niet lukken. Volgens mij zie je deze balk alleen dubbel op een 800x600 scherm. (Klopt dit, FooBar?)
De achtergrond van de tekstvlakken zou ik nog wat minder transparant kunnen maken, maar ik vind het dan wel jammer dat je die vis niet zo goed meer ziet. Het is echter belangrijker dat je de tekst goed kan lezen dan dat je het plaatje ziet, dus dat zal ik nog een beetje bijstellen.
De titel komt er nog wel, maar die moet ik nog bedenken...
Van het weekend zal ik ook zeker menuknoppen gaan maken.

Mochten jullie nog meer dingen zien die voor verbetering vatbaar zijn, dan hoor ik dit graag!

Martijn
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 20:23   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Die achtergrond is echt goed!

Probleem van schuifbalken blijft, bij mij althans. Ik gebruik 1024x768. Als je dit wilt oplossen, zou je inhoud-div wat betreft hoogte afhankelijk moeten maken van de inhoud en geen scrollbar laten weergeven. Of je zult de hoogte van de site moeten inkrimpen.
Either way, komt er dan op neer dat je je hele layout opnieuw zou moeten doen. Neem niet aan dat je daar veel zin in hebt...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 11:48   #7
anoniem24600
Guest

Standaard

Volgens mij is het probleem met de schuifbalken nu opgelost. Ook heb ik nog een klein visje aan de achtergrond toegevoegd.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 14:52   #8
anoniem13802
Guest

Standaard

kan de achtergrond niet mee veranderen, in het soort vis wat je aanklikt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 19:50   #9
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -MvB- Bekijk bericht
Volgens mij is het probleem met de schuifbalken nu opgelost.
Niet 100%, maar het is in ieder geval niet mee vervelend nu.
Als ik naar het einde van de tekst scroll, knalt op het einde de pagina een stukje naar beneden (vanwege de scrollbalk helemaal rechts), omdat er in het div-kader niets meer naar beneden te scrollen valt.
Als ik jou was zou ik het verder gewoon zo laten. Kan best.

Verder nog een tip:
Om spam te voorkomen kun je het beste je emailadres niet in de vorm van een mailto:-link op je site vermelden. Overigens ook niet zonder aanklikbare link voluit geschreven.
Een mooie oplossing is een mailformulier (op jouw site niet echt van toepassing, zullen niet echt veel mensen gebruik van maken, dus kun je het werk besparen). Een andere oplossing is je mailadres in de vorm van een afbeelding vermelden. Spambots kunnen er dan niets mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 20:12   #10
anoniem24600
Guest

Standaard

Hmm... Best vreemd dat ik geen dubbele schuifbalken zie op mijn 1024x768 scherm. Maar als het niet meer vervelend is, dan is het niet erg.
Mijn e-mailadres staat niet in de broncode. Volgens mij kan hij dat ook niet gevonden worden door spambots. In de broncode heb ik het apenstaartje vervangen door %40, en de punt voor %2E. Van wat ik hier en daar lees, schijnt dit goed te werken.
De achtergrond kan ik wel mee laten veranderen, maar heeft dat wel zin? Aan het silhouet kun je moeilijk onderscheiden wat voor vis het is, en het zorgt voor langere wachttijden.

Bedankt voor jullie tips!

Martijn
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten