Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 20 April 2019, 10:03   #1
anoniem15124
Guest

Standaard Norton elimineren

Heb een jaar lang Norton gebruikt. Op zich tevreden over het pakket, tijdens dat jaar.
Mijn provider biedt mij een "gratis" alternatief. Heb daarop Norton verwijdert. Dacht ik.

Mijn pc begon daarna met enige regelmaat automatisch te herstarten. Uit het logboek maakte ik op dat dit komt door een onderdeel van Norton. Kennelijk staat er nog ergens een verwijzing dat als de pc een tijdje niet gebruikt wordt, er een taak moet worden gestart.

Contact gehad met helpdesk Norton. Op afstand is pc over genomen. Diverse mappen met tijdelijke bestanden zijn leeg gemaakt. In de taakplanner stonden twee taken en die leken weg gehaald. De volgende dag herstartte de pc weer vanzelf. Bleek dat de taken weer in de taakplanner staan. Helpdesk heeft het probleem dus niet verholpen.

Heb daarop zelf de twee taken proberen uit te schakelen in de taakplanner. Dat wordt op de een of andere manier 'overruled', want ze worden weer ingeschakeld.

Ik zie in het register ook nog de nodige verwijzingen naar Norton staan, waaronder 1 verwijzing heel concreet naar het pad/programma wat ik ook in de taakplanner zie staan. Kan ik dat eenvoudig verwijderen? Of help ik dan het register om zeep (en maak daarmee het probleem nog groter)?

Verwezen wordt naar C:\ProgramData\NortonInstaller\NSSInstallStub.exe //partnerid=norton //productlist=nss /delay=5 /launchedby=3
Er is alleen geen map met Norton meer te vinden. Daarop loopt de pc vast en herstart.

Heb nog geprobeerd om het pakket opnieuw te installeren. Dat lukte eerst niet, omdat mijn abonnement verlopen is. Een demo ge´nstalleerd en daarna verwijderd, maar daarmee lukte het me ook niet om dit op te lossen.

Heb een systeemherstel gedaan, terug naar het moment waarop ik Norton nog ge´nstalleerd had. Blijkt niet terug gezet te zijn/worden.

De helpdesk is vandaag a) gesloten en b) heb ik niet zo veel vertrouwen meer in. Hoe kom ik van deze ellende af?
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten