Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 May 2017, 12:29   #1
anoniem16937
Guest

Standaard RAM geheugen

Hallo
Ik heb in mijn desktop een DDR3 RAM geheugen zitten met een kloksnelheid van maar 798,1 Mhz. Ik heb nog een vrijstaand slot voor zo'n zelfde module en daar wil ik er graag eentje bijplaatsen. Maar als ik ga zoeken op internet dan zijn er voldoende modules DDR3 maar allemaal met een hogere kloksnelheid en die ligt rond 1333Mhz of rond de 1600 Mhz.
Mijn vraag is of dit bij elkaar wel past en werkt? Dus maakt het iets uit dat van de nieuwe de kloksnelheid hoger ligt dan van degene die er nu inzit?
Ik gebruik mijn pc niet echt voor gamen maar wel voor een progje waar wel wat meer snelheid voor is vereist. Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64 bit. in mijn desktop.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2017, 14:25   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Die vermelde MHz kloppen niet, de clock is in MHz en de opgegeven waarde van de sites zijn MT/s, de data rate.

Je hebt dus DDR 3 1600 nodig, die draait op een I/O clock van 800MHz.

https://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2017, 22:28   #3
anoniem16937
Guest

Standaard

Dank je Lange Pier. Maar over welke kloksnelheid heb jij het dan die niet klopte? Bedoel je de 798.1 Mhz die ik opgaf? Dat zal ik even uitleggen hoe ik daar aan kwam dan. Ik gebruik het progje Speccy (zal je vast ook wel kennen) en daar word de DRAM frequentie aangegeven met 798.1 Mhz.
Toen ben ik gaan zoeken op internet naar RAM geheugen en op de site van Cool Blue kwam ik DDR3 tegen en daar staat bij vermeld dat de kloksnelheid 1600 Mhz is. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik het raar vond dat dat bij mij zo laag was. En omdat de waardes via Speccy werd aangegeven met Mhz en de kloksnelheid via Cool Blue ook ging ik er vanuit dat het om hetzelfde ging.
Maar ik weet nu welke ik kan gaan gebruiken. Nogmaals dank voor je reactie.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2017, 11:06   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.
Nogmaals dan maar, die van Speccy klopt, dat is de I/O clock in MHz, de opgegeven waarden op websites hoort die MHz er niet achter en als je er al wat achter zet doe het dan in MT/s.

Citaat:
vermeld dat de kloksnelheid 1600 Mhz
Dat is niet de clocksnelheid dus, je kunt wel van alles roepen op die sites maar kloppen doet het niet.
Wel de Wiki link doorgenomen?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2017, 11:48   #5
anoniem36513
Guest

Standaard

Als je wil weten wat voor soort geheugen er in je pc past doe dan hier een scan van je pc en je weet alles.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2017, 12:29   #6
anoniem38560
Guest

Standaard

Als je er een nieuwe in kan zetten dan kan je ook de oude even er uit halen en daar de gegevens van af lezen. Het is redelijk belangrijk dat de 2 modules eender zijn (grootte) dan kunnen ze als dual channel werken. Hoewel het beter is als de memory chips de zelfde speed hebben kunnen ze toch samen werken maar zal de snelheid van de langzaamste chip worden gebruikt. Natuurlijk is het beste als beide modules exact gelijk zijn daarom worden ze ook in paren verkocht. En sommige modules kunnen helemaal niet samen in 1 moederbord en kunnen dan beide niet worden herkent.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2017, 13:55   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Reepjes ram waar de chips uit verschillende batches komen werken überhaupt niet in dual-channel.

En ram wordt niet echt sneller in dual-channel, de bandbreedte verdubbelt wel, van belang met render progjes.

Dan is een nieuw setje aan te raden die wel in dual-channel kan draaien, kijk in de manual van de PC of dat wordt ondersteund.
Citaat:
maar wel voor een progje waar wel wat meer snelheid voor is vereist
Die effe gemist.
Niets wordt sneller met meer geheugen, alleen minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt.
Zit er al een SSD in?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2017, 19:46   #8
anoniem16937
Guest

Standaard

Dank voor degene die een reactie hebben geplaatst. Lange Pier ik wilde je alleen maar even zeggen wat ik had gelezen op de sites. Wil dus niet zeggen dat ik jou niet geloof hoor. Je hebt ook helemaal gelijk en daar twijfelde ik ook niet aan, dus nogmaals dank voor jou advies.
Dappertje, jij ook bedankt want daar had ik eerlijk gezegd zelf nog niet aan gedacht om de oude er even uit te halen om daar de gegevens vanaf te lezen. Maar ja....ik ben echt een leek wat dat aangaat. Vandaar ook dat ik dit hier heb geplaatst voordat ik verkeerde dingen ga doen of bestellen.
En Pietnoe: die scan heb ik laten doen en inderdaad daarop staat ook de benodigde info. Dank
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2017, 22:10   #9
anoniem38560
Guest

Standaard

Wel, ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan maar domme antwoorden wel.
Geen dank, veel weten meer dan 1

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten