Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 May 2007, 15:59   #21
anoniem24455
Guest

Standaard

Bij Chello is het zo dat het contract inderdaad stilzwijgend voor nog een jaar wordt verlengd. Maar als dat 2e jaar ingaat, heb je niet meer een "binding period" van weer 12 maanden, maar van slechts 30 dagen.

Quote van Artikel 10 van de Voorwaarden (staan op www.chello.nl):
10.1 Iedere Overeenkomst wordt (tenzij anders bepaald of overeengekomen) aangegaan voor twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”). Na (afloop van) de Initiële Contractsperiode wordt de Overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd met perioden van (telkens) twaalf ((de “Verlengingsperiode(n)”), behoudens opzegging conform het hiernavolgende. De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is Onverminderd het bepaalde in de artikelen 15, 32 en 38 van deze Algemene voorwaarden Overeenkomst tegen het einde van de Initiële Contractsperiode of de lopende Verlengingsperiode beëindigd door telefonische opzegging, dan wel schriftelijke opzegging, (steeds) met inachtneming een opzegtermijn van ten minste dertig (30) dagen. Ingeval van telefonische opzegging gaat opzegtermijn lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging door UPC.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 01:17   #22
anoniem24570
Guest

Standaard

Voor zover ik weet, is het wettelijk geregeld dat je na je eerste vaste contractja(a)r(en) je het contract kan opzeggen met een opzegtermijn van minimaal één maand. Ik weet niet meer waar dit geregeld is. Zal vast en zeker wel in het consumentenrecht/verbintenissenrecht staan. Maar bedrijven mogen enigszins gedeeltelijk afwijken van bepaalde wetten, dus je moet maar effe kijke of dat het geval is, omdat zij dat in hun kleine letters hebben staan, ga naar een juridisch loket. Die zal je verder adviseren. Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 13:02   #23
anoniem24600
Guest

Standaard

Wat je ook nog kan doen is kijken of Chello zijn beloftes wel nakomt. Als de verbinding bijvoorbeeld geen 3mb haalt, ben je altijd vrij om de overeenkomst te beëindigen. Denk nu niet dat dat meteen kan als je maar 2,9 mb hebt, maar als de snelheid bijvoorbeeld regematig onder de 1,5 mb zit is dit wel een oplossing.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2007, 17:33   #24
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
de “Initiële Contractsperiode”). Na (afloop van) de Initiële Contractsperiode wordt de Overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd met perioden van (telkens) twaalf ((de “Verlengingsperiode(n)”),
Bel Chello eens en vraag het gewoon eens. Dit is een juridische vakterm, dit zou je kunnen uitleggen als zijnde een Verlengingsperiode is 1 maand, er wordt telkens verlengt met perioden van 12 verlengingsperioden, dus 12x1 maand = 1 jaar.
Technisch juridisch truukje.

Ik ben dus ook bang dat het advies van MvB beter is, en anders afwachten.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 16:09   #25
anoniem24718
Guest

Standaard

Chello is stom. Je moet 2 maanden tevoren afzeggen of als je ook wil verlengen. Maar ja als je wil verlengen of dat niet het gaat automatisch , Ik had Arnhem op kamer gewoond en daar moet je 2 maanden opzeg termijn en dat fuked . Ik was telaat daarmee en het automatisch wordt het verlengd . Wel gek! Chello Sux
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 19:05   #26
anoniem13802
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommy84 Bekijk bericht
Chello is stom. Je moet 2 maanden tevoren afzeggen of als je ook wil verlengen. Maar ja als je wil verlengen of dat niet het gaat automatisch , Ik had Arnhem op kamer gewoond en daar moet je 2 maanden opzeg termijn en dat fuked . Ik was telaat daarmee en het automatisch wordt het verlengd . Wel gek! Chello Sux
ja duidelijk verhaal
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 20:03   #27
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Chello is stom. Je moet 2 maanden tevoren afzeggen of als je ook wil verlengen
Schijnbaar hebben ze dan hun voorwaarden gewijzigd want het is nu nog maar 1 maand opzegtermijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2007, 20:24   #28
anoniem24496
Guest

Standaard

erg vervelend ik snap niet warom ze daar zo moeilijk over doen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2007, 04:35   #29
anoniem14733
Guest

Standaard

Gewoon, klantenbinding... brengt centen op.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2007, 07:38   #30
anoniem18037
Guest

Standaard

Ach het is een nederlandse ziekte een beetje er zijn niet veel mensen die de voorwaarde lezen die bij een contract hoort.
Daarna is er alleen maar geklaag van iets dat je zelf had kunnen lezen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten