Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Homepageclub

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 May 2007, 19:32   #1
anoniem20180
Guest

Arrow Meningen experimenteel design site

Beste ComputerIdee-forumers,

Ik ben bezig met een nieuw design voor mijn webdesign-bedrijfje TDS. Het oude design is momenteel (nog?) in gebruik en te vinden op www.tdsonline.nl.
Ik wil graag van jullie weten of het nieuwe design een verbetering zou zijn of niet. Ook zou ik graag willen weten wat ik eraan kan veranderen. Dus graag jullie mening.
Het nieuwe design is hier te vinden (nog niet omgezet in html):
http://funpic.tdsonline.nl/tds-17-05-07.jpg
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 14:09   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Vind 't nieuwe design beter dan het oude, maar is nog steeds erg donker. Ik zou voor wat meer wit/lichgrijs en andere lichte kleuren kiezen. Komt allemaal wat vrolijker over dan.

Dat zoekboxje rechtsboven: zou ik niet doen. Ziet er niet heel goed uit. Je kunt beter een aparte zoekpagina maken, of het zoekboxje verwerken aan het einde van het menu.

Voor de rest kan ik er eigenlijk nog niet veel over zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2007, 20:24   #3
anoniem24600
Guest

Standaard

Ook ik vind het nieuwe beter dan het oude.
Misschien moet je de laag achter het tekstvak ook blauw maken, net als bovenaan. Hierdoor wordt de hele site denk ik een stuk lichter.
Het zoekboxje zou ik wat kleiner maken, de "submit" knop rechts ervan zetten en de omlijning die beide boxen bevat zou ik dezelfde kleur geven als de menubalk (volgens mij is dat lijntje nu iets donkerder). Als je dan toch bezig ben zou je dat hoekje wat scherper kunnen maken.
Het ziet er mooi uit, alleen deze kleine dingetjes nog.

Martijn
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 09:51   #4
anoniem20180
Guest

Standaard

(sorry voor de late reactie, was 2 daagjes weg...)
ik heb een paar aanpassingen gemaakt:
- het zoekvakje weggehaald
- tekstvak zelfde kleur gegeven als menu (wou eerst een wat lichter blauw doen, maar dat kwam voor mijn smaak wat te springerig over)
- tekst in het menu gezet (zo doen, of mouseovers? zit erg te twijfelen...)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2007, 16:50   #5
anoniem20180
Guest

Standaard

sorry, link vergeten naar de nieuwe versie .
http://funpic.tdsonline.nl/tds-20-05-07.jpg
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 13:40   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Stuk beter al zo. Bij het menu zou ik in ieder geval iets van een mousover doen, al is het dat de tekst van kleur verandert ofzo. Dan is het duidelijk dat daar iets is waar op geklikt moet worden. Wellicht actieve 'tab' een ander kleurtje.

Overigens neem ik niet aan dat je copyright hebt op Lorem Ipsum

Over die copyright-regel gesproken trouwens..."Alle inhoud" is Nederlands. Vervolgens is "(c)opyright by" weer Engels. Overigens zou ik dat "opyright" helemaal weglaten. Is grappige woordspeling, maar ziet slordig uit. Een subtiele (c)<?php echo date("Y"); ?> TDS is ook genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 20:38   #7
anoniem22886
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Over die copyright-regel gesproken trouwens..."Alle inhoud" is Nederlands. Vervolgens is "(c)opyright by" weer Engels. Overigens zou ik dat "opyright" helemaal weglaten. Is grappige woordspeling, maar ziet slordig uit. Een subtiele (c)<?php echo date("Y"); ?> TDS is ook genoeg.
En "(c)" dan als &copy;
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2007, 21:25   #8
anoniem16232
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaximVos Bekijk bericht
En "(c)" dan als &copy;
Yup... Dan krijg je de originele ©
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2007, 08:45   #9
anoniem20180
Guest

Standaard

ik heb de boel in html/php online staan op http://www.tdsonline.nl/testdesign
Heb de copyright aangepast, hoewel ik geen copyright op Lorem Ipsum heb .
Vraagje: weet iemand een script (javascript? dhtml?) waarmee het mogelijk is dat je roll-out-menus krijgt net als op bijvoorbeeld www.concept-car.nl?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2007, 11:52   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Kijk voor die menu's eens op http://www.dynamicdrive.nl/ Daar staan een heleboel mogelijkheden. Er staat er vast wel eentje tussen die je leuk vind. Uiteraard naar wens aan te passen.

Over het testdesign: Het lijkt erop dat je kwaliteit bent kwijtgeraakt. Die voorbeeldafbeelding was erg strak, nu is het een beetje blurrig. Tip: Gebruik PNG en geen JPEG (vanuit photoshop: opslaan voor web). Waarschijnlijk heb je aan 256 kleuren genoeg, dus kies voor png/8. Als dat er niet uit ziet, kies png/24.

Om af te sluiten: de tekstgrootte in de normale alinea's is erg groot. Ik moet bij wijze van spreken op 2 meter afstand van het scherm gaan zitten om het lekker te kunnen lezen. Dat mag best wat kleiner.
Geef tevens tekstgroottes aan in relatieve waarden, bijvoorbeeld smaller, large, etc. Op die manier maak je de tekengrootte-instelling van de browser niet stuk.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten