Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Muziek

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 May 2007, 19:51   #1
anoniem24600
Guest

Question Stereo muziek door alle speakers van mijn surround-set laten horen.

Ik heb een 5.1 suround set, maar de meeste muzieknummers die ik heb zijn stereo. Deze stereo muziek wordt alleen door de twee frontspeakers afgespeeld. Ik zou deze muziek ook graag door de twee rearspeakers willen horen. Er hoeft van mij niet aan de muziek gesleuteld te worden zodat het signaal achter anders is dan voor, het gaat puur om het feit dat ik de muziek ook achter me wil horen. Er hoeft geen muziek uit de middelste speaker te komen.
Weet iemand of er een programmaatje is dat dit real-time kan regelen? In Windows Media Player zit zo'n functie niet. Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er op het internet niet veel over dit onderwerp te vinden is.

Bij voorbaat dank,

Martijn
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 20:44   #2
dutch-online
Guest

Standaard

instellingen van je geluidskaart in configuratie
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 11:58   #3
anoniem24531
Guest

Standaard

meestal kun je de surround instelling handmatig aanpassen.
met de surround of sound toets op de afstandsbediening kun je meestal door de voorinstrellingen gaan.
veelal is er een "virtual surround" aanwezig en dan doen alle speakers mee.

succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 15:30   #4
anoniem24600
Guest

Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
Ik kan bij de instellingen van mijn geluidskaart kiezen voor "luidsprekers uitvullen". Maar hierbij word niet naar de voor- en achterluidsprekers hetzelfde signaal gestuurd, het geluid wordt aangepast dat je bijvoorbeeld de zang alleen voor je hoort, en de drum alleen achter je. Ik wil echter achter me precies hetzelfde horen als voor, omdat ik vind dat de geluidskaart dit signaal niet goed kan scheiden. Weet iemand misschien of daar een programmaatje voor is?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 17:02   #5
dutch-online
Guest

Standaard

andere [ betere geluidskaart mischien] .. let op instellingen in windows configuratie daar word je geluid op zich niet anders van, daarvoor heb je de software van een geluidskaart voor nodig.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten