Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2013, 13:50   #1
anoniem32593
Guest

Standaard Medion laptop aan, internet uit....

Hallo allemaal,

Ik ben pas verhuisd en zit nu bij Ziggo, heb een nieuwe router aangeschaft omdat mijn oude kapot bleek te zijn. Ik heb nu een Sitecom 450N, de draadloze verbinding is nu best goed, maar zodra mijn zoon zijn Medion Erazer laptop aanzet, valt de hele draadloze verbinding weg. Ik heb geen idee in welke hoek ik het zoeken moet, dus ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen.

Alvast bedankt voor het meedenken (want een puberzoon zonder internet is op zijn zachts gezegd erg vervelend!)

Groetjes van Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 14:02   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Heeft je zoon die router zelf geconfigureerd?

Kijk eens of er nieuwe firmware beschikbaar is. Laatst had ik er zo één die telkens in slaapstand ging bijvoorbeeld. Na de nieuwste firmware opgelost.
Overigens: Is de laptop van zoonlief wel virusvrij. Want dat ding heeft "Cloudsecurity" en als dat 2 kanten op werkt, kan het goed zo zijn dat de router zijn verbinding stopt. (Dit is een wilde gok ik ga zo het manual even doorspitten)
Overigens: Heeft dan niemand meer internet meer in huis?

Download hij trouwens uit Newsgroups? Want daarvan kwam ik wel zo'n zelfde soort storing tegen,

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 25 February 2013 om 14:08
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 14:40   #3
anoniem32593
Guest

Standaard

Bedankt Niek, voor je snelle reactie. Nee, de router heb ik zelf geconfigureerd, volgens mij heb ik die bij installatie geupdate (week of 2 geleden), maar ik zal het nog wel even checken. Wat ik wel een interessant verhaal vind is 'cloudsecurity' nog nooit van gehoord, maar ik durf zeker mijn handen niet in het vuur te steken voor zoonliefs laptop, want want hij er voor shitzooi allemaal opzet da's niet normaal meer, daar duik ik even verder in!

Groetjes,
Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 15:23   #4
anoniem54435
Guest

Arrow

Doe maar eens een scan met Mbam

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/

voor de zekerheid , ook op je eigen machine.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 16:23   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ben even aan het lezen geweest over "cloudsecurity" maar dat werkt maar 1 kant op. Het controleerd websites waar je heen wil op "beestjes" en geeft daar dan een waarschuwing over, waarbij de beslissing aan jezelf wordt overgelaten.
Het vervangt overigens niet de virusscanner op je pc/laptop.

Citaat:
Overigens: Heeft dan niemand meer internet meer in huis?
deze nog?

Wat gebeurt er met internet, als hij z'n laptop bedraad aan de router hangt?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 16:45   #6
anoniem32593
Guest

Standaard

Nou, de cloudsecurity is het niet, die staat uit. Maar sterker nog: ik had zelf ook nog een Medion laptop en die aan hem gegeven om aan een boekverslag te werken, op het moment dat hij 'm aan deed, poef hele draadloze verbinding weg! Dus blijkbaar heeft het met een soort combi van Medion/Sitecom te maken, ik heb nu Sitecom gemaild, want dit vind ik echt absurd!

Bedankt voor jullie hulp!

Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 18:28   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je eens kijken met dit programma http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/ (inssider) welke netwerken op welke channels zitten in jou omgeving.

Ik kan het niet beredeneren, maar wil uitsluiten, dat jou netwerkje wordt gestoord door een netwerk van 1 van de buren.
Als blijkt dat veel netwerken bij elkaar zitten, kan je de router op een ander uitzend channel zetten. ( wel even inloggen op de router dan met een utp kabel)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 19:22   #8
anoniem32593
Guest

Standaard

Nee, dat is volgens mij het probleem niet, internetten gaat prima op de macbook, dell laptop, iphone, maar zodra die Medion laptops aangaan is het uit met de pret. Bekabeld gaat wel, maarja uiteindelijk is dat natuurlijk niet de beste oplossing voor een laptop. Als 1 van die Medion laptops aanstaan, valt de verbinding op mijn macbook compleet weg, hij kan het signaal totaal niet meer vinden, terwijl als ik dan op het programma Netspot de verbindingen in mijn omgeving controleer, hij ze dus nog wel 'ziet' (de 2,4 en 5 mhz verbindingen), maar je ziet wel een piek naar beneden. Ik snap er echt niets meer van.

Groetjes,
Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 19:50   #9
anoniem35068
Guest

Standaard

Mogelijk hebben de Medion's een vast IP-adres, dat samenvalt met het IP-adres van de Wifi verbinding? Check eens of de laptops automatisch een IP-adres verkrijgen van de DHCP-server?
Check anders van de apparaten het IP-adres. Die moeten allemaal verschillend zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2013, 20:57   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60 Bekijk bericht
Check eens of de laptops automatisch een IP-adres verkrijgen van de DHCP-server?
Check anders van de apparaten het IP-adres. Die moeten allemaal verschillend zijn.
Onder Windows voer je als opdracht in een (als Administrator geopende) opdrachtprompt in:
Code:
IPCONFIG  /all  >  c:\ipconfig.txt
Doe dat bij een goedwerkende PC, en daarna op een PC die de verbinding kapot heeft gemaakt, en toon ons de inhoud van de bestandjes c:\ipconfig.txt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten