Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 May 2012, 18:51   #1
anoniem32593
Guest

Standaard Advies over dit systeem

Hallo allemaal,

Mijn 7 jarig zoontje speelt heel graag Minecraft, maar mijn oude computer heeft het begeven en nu heb ik bij Dragon Computers een budget-pc gevonden met de volgende specificaties:

AMD AthlonII DUAL CORE X2 250 2 keer 3.0GHz, 320GB Western Digital SATA2 HDD, 4GB DDR3 geheugen, NVIDIA Geforce 7025, Sony 24x multi DVD brander, moederbord in een Sansun behuizing met een 420 watt voeding

--- NIEUW met 2 jaar garantie ---

AMD AthlonII X2 250 Socket AM3 dual core cpu met koeler 2 keer 3.0 Ghz
Asrock N68-VS3 FX AM3+ M-ATX DDR3 moederbord

GEFORCE 7025 grafische kaart tot 256MB

4GB (1x4GB) PC3-10666 1333Mhz DDR3 merk geheugen van Innovation PC
320GB Western Digital WD3200AAKS 7200rpm 16MB SATA harde schijf
Sony Optiarc SATA black AD5260S 24x24x / DL12x12x / RAM - SATA - zwart - multi & dual layer DVD brander
geluidskaart
netwerkkaart
Sansun MIDI behuizing (2xUSB & geluid) met een 420 watt PFC voeding

Zou dit genoeg zijn voor hem en de komende paar jaar? Alvast bedankt voor jullie advies,

Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2012, 19:08   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Bij die firma zou ik geen Computer kopen...

Er zijn andere firma,s genoeg.

het Grafische deel zit op het moederbord , dus grafisch gezien is het geen game computer.

Let wel dat je er nog wel een Windows bij moet kopen.

Laatst gewijzigd door dutch-online : 16 May 2012 om 19:11
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2012, 19:13   #3
dutch-online
Guest

Standaard

Beter hier aan de deskundigen vragen voor een echt advies.

Geef dan als het kan wel een minimaal en maximaal budget op.

Vragen aan Obi-Wan-Kenobi die komt hier regelmatig voorbij.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2012, 19:31   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Wat kost dit apparaat? Wat is je budget?

Dit is inderdaad een heel licht systeem, echt bedoeld voor internet/office-werk.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2012, 22:29   #5
anoniem16239
Guest

Standaard

Ik zie dat dit systeem 220 euro zou moeten kosten, met een Windows 7 licentie komt daar nog 100 euro bij bij deze shop.
http://www.dragoncomputers.nl/compon...art/Itemid,26/

Die basissystemen bij Dragon Computers zijn wel samengesteld uit het goedkoopste van het goedkoopste, ik zou liever gewoon een merksysteem nemen waarin wel iets betere onderdelen zitten. Kan prima voor ongeveer dezelfde prijs of zelfs minder, zie bijv. de Compaq CQ 2700 ED waar ook een Win 7 licentie bij zit:
http://tweakers.net/pricewatch/31083...-cq2700ed.html
http://tweakers.net/pricewatch/30634...-cq2700ed.html

Specs hier:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl...0-5232974.html

Dat Minecraft stelt trouwens grafisch gezien helemaal niets voor, dus op de CPU geintegreerde video is al voldoende voor deze game.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2012, 08:19   #6
dutch-online
Guest

Arrow

Dat Minecraft stelt trouwens grafisch gezien helemaal niets voor, dus op de CPU geintegreerde video is al voldoende voor deze game.[/QUOTE]

Maar daar blijft het vermoedelijk niet bij, dus de mogelijkheid om te upgraden zou wel handig zijn.

In de wat Compacte merk Computers is soms geen ruimte voor uitbreiding.

Maar beter een Merk Computer dan zo'n blikken kastje uit het zuiden van het land.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2012, 10:49   #7
anoniem32593
Guest

Standaard

Super hoor alle reacties, daar ben ik echt heel blij mee! Ik ga zo alle linkjes even af en laat het jullie nog weten wat het wordt,

Saskia
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2012, 12:28   #8
anoniem40347
Guest

Standaard

Minecraft, lijkt best licht maar dat valt nog best tegen hoor!
Het gebruikt best wat geheugen, en een videokaart van 512 MB of groter is wel aanbevolen (ook voor de toekomst).
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2012, 19:42   #9
anoniem16239
Guest

Standaard

512MB videokaart, wat zegt dat nou eigenlijk over de grafische kracht van zo'n kaart ... Met de Intel HD Graphics van zo'n Celeronnetje kun je ook 1,75GB geheugen inpikken van het RAM geheugen als het nodig is.

En mocht zo'n op de CPU geintegreerde chip toch niet voldoende zijn voor een online spelletje, dan prik je er toch gewoon een losse videokaart bij in het vrije PCI-e x16 slot? Budget-gamevideokaarten (zoals bijv. de Radeon HD7750) zijn tegenwoordig al zo energiezuinig dat ze al voldoende voeding hebben via een (fatsoenlijke) 300W voeding.

Let wel dat het hier gaat om een jongen van 7 jaar, je zou kunnen verwachten dat hij nog zeker 5 jaar zoet is met allerlei (ook in eerste instantie voor mobile devices ontwikkelde) online games voordat ie oud genoeg is voor het meer "gewelddadige" spul.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2012, 10:48   #10
anoniem32593
Guest

Standaard

Ik kan nu een oude computer krijgen van een vriend, ik weet nog niet wat er allemaal in zit, maar ik zit erover te denken om iig een videokaart bij te prikken, ik zal jullie binnenkort de systeeminformatie geven. Ook nog een vraagje over de aanbevolen nieuwe computers, ik heb van een op verjaardagen wel eens gehoord, dat je nooooit een intel celeron moet nemen, is dat nu achterhaald?

Hartelijke groet weer en bedankt,
Saskia
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten