Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 January 2009, 15:48   #1
anoniem20593
Guest

Exclamation Oproep: Hebt u weleens gebruik gemaakt van een data recovery dienst

Beste forumbezoekers. Ik ben bezig met een onderzoekje naar de ervaringen die mensen hebben met data recovery diensten: bedrijven die data van gecrashte harde schijven terug kunnen halen.

Heb u wel eens gebruik gemaakt van zo'n dienst? Wat is uw ervaring? Of hebt u juist goede redenen om niet met ze in zee te gaan? Ik hoor graag uw mening.

Art
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 15:57   #2
anoniem28742
Guest

Standaard

Ik vertrouw dus echt niet een harde schijf vol data en persoonlijke gegevens toe aan een bedrijf, als er daar ook maar iets verkeerd gaat liggen dadelijk mijn gegevens op straat. Nee dank u

Ik maak zelf wel backups op een externe harddisk
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 16:31   #3
anoniem13227
Guest

Standaard

Mijn goede reden om er niet mee in zee te gaan is dat ik nog nooit data kwijt ben geraakt zonder backups (meerdere)
Gelukkig niet meegemaakt dat bij bijvoorbeeld een brand alles dan weg is(ook je backups) maar kan me voorstellen dat ik in dergelijk geval wel van die mogelijkheid gebruik ging maken.
Heb geen enkele reden om aan te nemen dat de gegevens dan op straat komen te liggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 16:35   #4
anoniem28742
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Mijn goede reden om er niet mee in zee te gaan is dat ik nog nooit data kwijt ben geraakt zonder backups (meerdere)
Gelukkig niet meegemaakt dat bij bijvoorbeeld een brand alles dan weg is(ook je backups) maar kan me voorstellen dat ik in dergelijk geval wel van die mogelijkheid gebruik ging maken.
Heb geen enkele reden om aan te nemen dat de gegevens dan op straat komen te liggen.
Ik neem aan dat je daarmee doelt op t laatste stukje van mijn bericht?

IK vind dat namelijk nogal onveilig, die data moet nl. 'ergens' bevinden (op een server) en alles is te kraken, dus... vandaar
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 16:41   #5
anoniem27570
Guest

Standaard

Het tweede deel van de vraag vind ik niet zo zinnig, krijg je alleen meningen over het geen gebruik maken van zo'n dienst.

Voor bedrijven is het vaak wel op te hoesten maar voor partikulieren kan het aardig in de papieren lopen en dan moet het wel heel belangrijke data zijn en dan heb je er inderdaad meestal wel backups van gemaakt.

Het is wel een beetje onzinnig om te denken dat juist dat soort bedrijven er niet voorzichtig mee om zouden springen met de persoonlijke gegevens en hoe zou je ze dan terug willen halen als dat niet meer op een andere manier mogelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 18:22   #6
anoniem22021
Guest

Standaard

Ben het eens met Lange Pier.
Dit soort bedrijven moet het juist hebben van hun discretie en geheimhouding omdat het vooral bedrijven zijn die gebruik maken van hun diensten.
Heb wel eens geïnformeerd naar prijzen.
Meestal was de strekking van het verhaal minimaal 150 euro onderzoekskosten en afhankelijk van het medium ( harde schijf, geheugenkaart, back-uptape, usb-stick) kunnen de prijzen in een snel tempo oplopen van 5 euro per herstelde MB tot 30 euro per MB.
Dus inderdaad niet iets waar je als particulier snel aan gaat beginnen, tenzij je ontzettend goed verzekerd bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 19:07   #7
anoniem28742
Guest

Standaard

Ik geloof ook wel dat die bedrijven alles goed geregeld hebben, maar stel dat er een corrupt persoon binnen dat bedrijf is die gegevens doorspeeld? (ik weet t, t zal wel niet gebeuren maar toch)

Ik zorg liever zelf voor mijn backups zodat ik er zelf gerust op ben dat iemand anders er niet zomaar bij kan
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 19:33   #8
anoniem13193
Guest

Standaard

waarom niet? Alleen de kosten zijn vaak te hoog
Voor vertrouwelijke informatie? zoek dan een bedrijf die ISO 27001 gecertificeerd is. Dan weet je zeker dat je data vertrouwelijk is. Zo'n certificaat krijg je niet zomaar en er zijn maar weinig bedrijven die het hebben. En als ze het hebben .... jawel dan is de prijs weer duurder... crikel rond.

Dus belangrijkste is een goede backup!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2009, 21:07   #9
dutch-online
Guest

Standaard

En dan natuurlijk niet op je Cchijf ????
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2009, 09:07   #10
anoniem28742
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
En dan natuurlijk niet op je Cchijf ????
Zo slim ben ik ook nog wel

Ik heb beackups op externe media, 2 usb sticks, en een externe HD
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten