Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 December 2016, 11:50   #1
anoniem64882
Guest

Standaard Mijn documenten verplaatsen naar 2* schijf

Na jaren geen Windows op de pc te hebben gehad , dan nu na de aankoop van een nieuwe pc wel. Windows 10 dus en meteen een vraag, ik dacht dat je bij XP de map Mijn documenten en de mappen daarin via locaties kon verplaatsen naar een andere partitie of schijf. Nu zie ik in die Windows 10 wel een map genaamd Mijn documenten, met daarin / afbeeldingen / videos en muziek maar geen documenten. Mijn vraag is dus, welke map kan ik verplaatsen naar mijn 2* interne schijf, Windows zelf staat op een ssd. Dus een map waarin de mappen / afbeeldingen / videos / muziek / documenten / en uiteraard de zelf gemaakte mappen/ foto's enz. staan. Welke map moet ik dus verplaatsen, hoop op een tip.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2016, 12:21   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Geen idee hoe het in win10 zit, maar in win7 kun je gewoon in de eigenschappen van de documenten link in verkenner aangeven, welke map of mappen er gebruikt moeten worden. Verder kun je uiteraard gewoon zelf je bestanden opslaan waar je wilt.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2016, 12:52   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

De optie [ opslaan als ] rechtermuisknop gebruiken, en dan zelf ergens een map aanmaken .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2016, 14:09   #4
anoniem38560
Guest

Post Gebruiker naar andere schijf

Maak eerst op je D: schijf de map gebruikers en daarin een map met je gebruikers naam.
Open nu op C: de map gebruikers/Gebruikers naam
Rechtsklik op een map of bestand en kies eigenschappen.
Kies het tabblad locatie
Daar zie je een knop verplaatsen.
Klik daar op en navigeer naar de map die je net op D: hebt gemaakt en kies Map selecteren.
Dat is het.
Je kan dit doen voor elk item in je account map.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2016, 14:13   #5
anoniem64882
Guest

Standaard

dappertje, het ging niet helemaal goed met de mappen, in het verkenner paneel staat nu 2 maal de C. , C:\ en Lokale schijf ( C: ) . Beiden met de zelfde map inhoud, met daaronder 3 mappen muziek, terwijl ik de mappen video's en afbeeldingen mis. Wel staat er een map met mijn gebruikers naam , kortom mijn ingreep is niet best geweest. Kun je nu met een ingreep de boel terug krijgen zoals het was, of gaat hij terug naar de PC shop voor herinstallatie, je tip was toch duidelijk genoeg. Er staat nog geen data op die Windows 10, pas 10 dagen nieuw.

Laatst gewijzigd door PuchFan : 2 December 2016 om 14:19
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2016, 14:39   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Ga via "Instellingen" naar "Bijwerken en beveiliging" kies Systeemherstel en stel de pc opnieuw in, zoals je hem kocht.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2016, 16:08   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

https://www.schoonepc.nl/instal/pers...rplaatsen.html
En lees dit even.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2016, 16:46   #8
anoniem64882
Guest

Standaard

Niekie30, zo gezegd, zo gedaan met die schone installatie, hij is weer zo als hij was, prima. Lange Pier , ik zal er aan denken ( Asus ) en gaan lezen ( schoonepc ). Bedankt voor de overige reacties van de leden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten