Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 January 2016, 15:47   #1
anoniem13844
Guest

Standaard Problemen na grote update Windows 10 op 30-1

Gisteren werd ik al vroeg op de ochtend geconfronteerd met een scherm waarin een update aangekondigd werd. Ik dacht: dan meteen maar. Het duurde meer dan 2,5 uur! En daarna had ik verschillende problemen.
1. Er komt als eerste en als ik even weg ben geweest, een extra scherm waarin ik mijn wachtwoord telkens moet opgeven. Laptop lijkt vanzelf in slaapstand te gaan. Zo had ik het niet ingesteld.
2. Ik heb op deze laptop altijd last van de cursor, die vanzelf beweegt tijdens het typen doordat ik de behuizing ongemerkt aanraak. De cursor gaat zijn eigen weg, zodat ik steeds ergens anders zit te typen dan waar ik denk dat ik bezig ben. Ik heb dat na veel zoekwerk goed gekregen, maar na elke update is het er weer. Wat hinderlijk.

Ik dacht dat de updates bij Windows 10 ongemerkt tussendoor zouden plaatsvinden? Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb trouwens nog niet veel meerwaarde gevonden in Windows 10.

Laatst gewijzigd door toverheks : 1 February 2016 om 10:44
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2016, 17:58   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Van wie kwam die update?
Van de fabrikant van de laptop, of van Microsoft?

12 november 2015 is de laatste grote update voor Windows 10 uitgekomen. Daarna nog wat kleinere.
En de meeste komen inderdaad "tussendoor", maar die van 12 november was een soort servicepack. (Een grote dus). Het lijkt me sterk dat je die nu pas gekregen hebt.
En dan nog mag die update niet er voorzorgen dat je nu moet inloggen, als je dat voor die tijd niet hoefde te doen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2016, 21:58   #3
anoniem30973
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toverheks Bekijk bericht
2. Ik heb op deze laptop altijd last van de cursor, die vanzelf beweegt tijdens het typen doordat ik de behuizing ongemerkt aanraak. De cursor gaat zijn eigen weg, zodat ik steeds ergens anders zit te typen dan waar ik denk dat ik bezig ben. Ik heb dat na veel zoekwerk goed gekregen, maar na elke update is het er weer. Wat hinderlijk.
10.
Het ongemerkt aanraken van het touchpad kan je met een progje blokkeren,
zie http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=70451
Of die ook onder W10 werken, moet je gewoon proberen.
NB: binnengehaalde progjes altijd controleren op Virustotal.com
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2016, 10:50   #4
anoniem13844
Guest

Standaard

Niekie 30
De update was inderdaad van Microsoft op 30 januari (de titel van mijn vraag bevatte een onjuiste datum) "Beveiligingsupdate van Microsoft Windows (KB3124263)"
Wel gek dat-ie bij mij nu pas binnenkwam. Of ik heb er geen erg in gehad dat het klaarstond, dat kan ook.
Er wordt een wachtwoord gevraagd na de slaapstand, denk ik. Als ik de laptop dicht heb gedaan. Ik heb nergens in de instellingen gevonden dat er een wachtwoord vereist wordt. Ik zoek nog verder. Gelukkig is het een makkelijk wachtwoord.

Laatst gewijzigd door toverheks : 1 February 2016 om 12:17 Reden: uitbreiding
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2016, 11:54   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik lees hier, dat jou update 12 januari 2016 uitkwam. http://www.winbeta.org/news/windows-...r-non-insiders

Logisch dat we hem niet allemaal tegelijk krijgen, want dat lukt ze niet.

Dat wachtwoord vanuit slaapstand, kan je instellen bij de geavanceerde energie instellingen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2016, 12:16   #6
anoniem13844
Guest

Standaard

Dank je wel voor de moeite. Het heeft geholpen.
Wat het wachtwoord betreft: kennelijk had ik toch nog niet 'diep' genoeg gezocht.
Ik zal voor de volgende keer noteren: Zoek aanmeldingsopties. Dan kom ik er meteen.
Nogmaals, bedankt Nieke30
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2016, 13:05   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Graag gedaan en bedankt voor het terug melden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2016, 14:14   #8
anoniem13844
Guest

Standaard

Dat progje heb ik binnengehaald om het toch even te proberen. Maar het voegt niets toe. Het touchpad is echt wel zoveel mogelijk uitgeschakeld, daar ik het nooit gebruik en dat wil ik ook niet. Maar het blijft toch nog wel een beetje beweging doorgeven, ook de omgeving ervan. Jammer dat het niet helpt.
Maar in ieder geval bedankt, Joman.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten