Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 November 2015, 22:25   #1
anoniem13515
Guest

Standaard Printer Samsung CLX 3305W - Andere Software

Wie heeft er voor mij een tip om andere software te gebruiken voor laser printer CLX 3305W?
Ik erger mij groen en geel aan de Samsung software, ik gebruik dat allemaal niet, wordt half gek van al die instellingen.
Gaat het weer een tijd goed, maar owee als ik wat anders moet printen zoals van een pdf - ik print normaal alleen vanaf Word of foto's.
Zoals een opgestuurd etiket wat ik moet printen, gaat 9 van de 10x fout, krijg het niet in de gewenste afmeting.
Is meestal veel te groot of weer te klein.
Zodoende een onnodige verspilling van toner.

Ik zoek eenvoudige software in NL. die eenvoudige instellingen heeft.
Een stom voorbeeld is dat eco gebeuren, elke keer moet ik dat veranderen, ik wil dat niet, maar toch staat het er telkens.

Ik moet gewoon iets makkelijkers hebben.
Wel of geen kleur en een keus in afdruk grootte, meer heb ik niet nodig.
Aan de andere kant zal dat weer problemen geven met de printer drivers denk ik.

Als voorbeeld geeft ik even een foto in de gewenste afmeting afdrukken, zoals in PaintShop, Afdrukweergave, kun je zo een plaatje naar grootte die je wilt. (slepen naar rechts en aanpassen - kan natuurlijk ook bij afmeting aanpassen)

Als ik in Samsung software kies voor A5/6, (uitvoer) komt het toch vaak niet goed en klopt de afdruk niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2015, 20:19   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Je kunt proberen of Windows een standaarddriver voor die printer aan boord heeft. Die is meestal wat simpeler. Deinstalleer de printer, start opnieuw op en kijk of je er via "Een printer toevoegen" in het configuratiescherm uit komt. Voor Windows 7 gaat dat in ieder geval niet lukken, want die heeft die driver niet aan boord. Windows 8 misschien wel, en misschien kun je Windows Update nog laten raadplegen.

Is dat geen optie, dan zijn er een paar dingen die je misschien kunnen helpen:
- Via "apparaten en printers" kun je de voorkeursinstellingen voor afdrukken instellen. Dat zou je van dat eco-gebeuren af kunnen helpen.
- In de printerdriver stel je het papierformaat in wat in de printer ligt. Meestal A4 dus. Die instelling gebruik je niet om iets kleiner af te drukken. Dat moet je in het programma doen, zoals Word of Acrobat. In Acrobat kun je ook kiezen voor "ware grootte" en in het voorbeeld zie je dan gelijk of het op het papier past of niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2015, 23:07   #3
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Je kunt proberen of Windows een standaarddriver voor die printer aan boord heeft. Die is meestal wat simpeler. Deinstalleer de printer, start opnieuw op en kijk of je er via "Een printer toevoegen" in het configuratiescherm uit komt. Voor Windows 7 gaat dat in ieder geval niet lukken, want die heeft die driver niet aan boord. Windows 8 misschien wel, en misschien kun je Windows Update nog laten raadplegen.

Is dat geen optie, dan zijn er een paar dingen die je misschien kunnen helpen:
- Via "apparaten en printers" kun je de voorkeursinstellingen voor afdrukken instellen. Dat zou je van dat eco-gebeuren af kunnen helpen.
- In de printerdriver stel je het papierformaat in wat in de printer ligt. Meestal A4 dus. Die instelling gebruik je niet om iets kleiner af te drukken. Dat moet je in het programma doen, zoals Word of Acrobat. In Acrobat kun je ook kiezen voor "ware grootte" en in het voorbeeld zie je dan gelijk of het op het papier past of niet.
Bedankt voor het meedenken.
Nog niet geprobeerd, maar ik print draadloos, krijg ik daar dan geen problemen mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2015, 04:51   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Draadloos zeg je? Dat zou het wel eens ingewikkeld kunnen maken. Misschien maar beter niet aan beginnen, tenzij je van een uitdaging houdt. Je kunt wel kijken of het eventueel een optie is door te doen alsof je een tweede printer wilt installeren via het genoemde "printer toevoegen". Je krijgt dan snel genoeg een lijst met merken en typenummers waarin je kunt kijken of jouw printer er bij staat. Daarna kun je gewoon annuleren en is er niks gebeurd.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2015, 22:49   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb de laatste 6 jaar wifi printers gehad, maar totaal geen problemen. Als de printer het netwerk heeft gevonden en is gekoppeld kan je vanaf elke pc in de thuisgroep printen als je de printer laat zoeken. (soms de software installeren.)
En FooBar zo'n lijstje was er wel met Windows 95/98 en XP maar heb het daarna niet vaak meer gezien, maar ik kan me vergissen.

Verder Burgkop: Zet de printer uit. Verwijder alles software van Samsung voor dat ding van je pc.
Download dan de nieuwste software vanaf de site van Samsung en kies voor "handmatig" installeren. Dan installeer je alleen de driver voor dat ding en loop al die rommel mis.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 November 2015, 01:11   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

In ieder geval in Windows 7 zit dat lijstje nog. Alleen staat bij Win 7 deze printer er niet bij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten