Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 December 2014, 21:25   #1
anoniem57583
Guest

Standaard HP laptop start niet bij eerste klik (met vid

Hallo,

Ik ben bijna 2 jaar in bezit van de Hp Envy 4 1100 ED ultrabook. Fijne laptop, maar al sinds het begin met een probleem, en ik wil die toch graag oplossen.

Als de laptop heel de nacht in sleep mode heeft gestaan, lijkt het alsof sleep mode toch is overruled door een soort uit stand. Als ik de laptop open, gaat hij niet aan. Ik druk op de power knop. Na 2 seconden blazen en op te starten, valt hij met een klik uit. De tweede keer gaat hij netjes opstarten.

Zie hier een video die ik daarvan heb gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=rRxs...qtsFc58Zw8RanQ

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, drivers geupdated(inclusief BIOS). Scan via CMD gedraaid, RAM geheugen uitgebreid naar 8 GB( 2 x 4) maar het gebeurt nog steeds.

CMD Scan:

Wie heeft er nog een idee?

Hier wat specs:
Windows 8
BIOS version(updated today through Intel Insyde): F.25, 16-5-2014
SMBIOS version: 2.7
8 GB RAM memory
Core I5
Intel HD Graphics 4000 met driver 9.17.10.2817

Ik sta open voor alle suggesties op het te proberen!

Groet,

Sander
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 21:49   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoe is alles ingesteld bij Energie beheer, want er is een slaapstand, sluimerstand en een hybride slaapstand.
Die vindt je bij de geavanceerde energie instellingen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 21:56   #3
anoniem57583
Guest

Standaard

Alles staat ingesteld op slaapstand. Maar toch lijkt het zo dat de laptop na een paar uur de computer uitschakelt in plaats van in de slaapstand blijft..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 22:01   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Het gaat er dus om, wat je bij het sluiten van het deksel hebt ingesteld. Als daar ook gewoon "slaapstand" is ingevuld, dan zou ik één van de andere instellen.
Vraag me niet naar het verschil, maar google daar eventueel even op. Ik gebruik geen slaapstand op m'n apparaten.
Ze staan hier aan of uit.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 22:45   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Slaapstand: het RAM blijft onder spanning, verbruikt dus ook wat stroom, en de computer wordt zo min of meer 'bevroren' uit gezet. Binnen enkele seconden kan je hem hier ook weer uit halen.

Sluimerstand: RAM inhoud wordt naar schijf geschreven, en computer wordt daarna echt uitgeschakeld. Trager, maar verbruikt geen stroom.

Hybride stand is slaapstand + sluimerstand.
Dit heeft als nut dat je zeker de 'snelle' slaapstand hebt, maar, vooral voor laptops, mocht de accu uitgeput raken door de gebruikte stroom voor het RAM, dan wordt het RAM na aanschakelen (netstroom) toch nog van schijf gelezen, en kan de sessie toch gewoon voortgezet worden.

Het zou dus kunnen dat bij pixels66 de accu halverwege leeg raakt, en dat de slaapstand in sluimerstand over gaat. Zo ja, zal het wel helpen hem aan de lader te laten.
Gebruik eventueel de sluimerstand, of laat hem niet zo lang ongebruikt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 December 2014 om 22:54
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 22:49   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Is een idee, maar de laptop is pas 2 jaar oud, dan is de accu wel erg snel weg.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2014, 23:45   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat lijkt mij ook snel, maar er is nogal verschil in performance.

Je kan op zijn minst kijken of er in de root van de systeemschijf (waarschijnlijk C:\) een bestand hiberfil.sys staat, en van welke datum. Dat is het bestand voor de sluimerstand (RAM > disk), en moet bij gebruik van sluimerstand telkens opnieuw aangemaakt worden. Zo kan je zien dat die sluimerstand gebruikt is.
Hang je niet op aan die datum, ik meen te zien dat Windows update ook wel eens een hyberfil.sys aanmaakt (extra beveiliging misschien tijdens updaten/herstarten ?), dus je moet naar die datum kijken direct nadat het euvel zich voor heeft gedaan.

Dit is in mijn Windows 7:
Windows_7_energieschema.jpg
Zie dat je ook kan dwingen om 'slaapstand - sluimerstand na... (tijd)' kan instellen. Maar ik heb geen idee welk effect dit heeft op de slaapstand, ik merk het op omdat het ONDER de sectie slaapstand staat.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 22 December 2014 om 21:16 Reden: hyberfil > hiberfil
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2014, 12:29   #8
anoniem22217
Guest

Standaard

Druk in plaats van op de aan/uit knop na het openen op de spatiebalk, ik lees (Ik druk op de power knop. Na 2 seconden blazen en op te starten,) dat betekend dat je een harde reset uitvoert.

Haal alle Vinkjes weg in energiebeheer, herstart de computer en doe hem dicht, gaat hij niet uit of in slaap, dan ga je net zolang deze procedure volgen, met als verschil je zet de Vinkjes 1 voor 1 terug. Totdat het werkt, het blijft proberen, proberen en proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2014, 14:31   #9
anoniem57583
Guest

Standaard

Dat laatste zal zeker de oplossing niet zijn. De aan/uit knop is ingesteld om de laptop uit slaapstand te halen. Geen harde reset dus. Als ik dit na een half uurtje doe werkt het. Echter na een hele nacht slaapstand is de laptop dus uitgeschakeld, en niet meer in slaapstand. De accu is dan ook nog lang niet leeg. De vinkjes in energiebeheer heb ik allemaal geprobeerd, maar dit helpt niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2014, 15:06   #10
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik zie je op de video dus de laptop uitzetten en weer aanzetten, dit is duidelijk een harde reset. Als je nadat je na een nacht slaapstand op de spatiebalk drukt zul je even geduld moeten hebben voordat de laptop opnieuw is opgestart, dit kan soms een minuut of langer duren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten