Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 December 2014, 21:38   #1
anoniem56220
Guest

Standaard Titelbalk Windows 8.1 verdwenen

Kennissen van me hebben een nieuwe laptop en ze gebruiken deze vooral voor wat mailen, internetten en beleggen op ABN Amro Trade Box.

Nu gebeurt het sinds kort regelmatig dat de titelbalk van apps niet meer terugkomt. Dus de app start, dan is de titelbalk nog in beeld en als deze automatisch verdwijnt (wat ie altijd doet) komt deze niet meer terug.

Bekend probleem? Ik heb ergens het idee dat het met die TradeBox meuk te maken heeft. Eén of andere Java tool.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2014, 22:09   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Heb je iets aan deze uitleg/link ?

"When you switch to a Modern app, the title bar automatically hides after a few seconds. To make it visible again, you must move the mouse pointer to top edge of the screen. In the left corner of the titlebar you will see a small icon representing the Modern app. Right click that icon and a context menu will appear on the screen."

Ik heb geen W 8.1, kan het niet checken, en weet ook niet in hoeverre het met de daar genoemde 'Spring update 1 (Feature Pack)" te maken heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2014, 23:45   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Bedoel je met de titelbalk echt de bovenste balk?
Of bedoel je de taakbalk, die onderin staat?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2014, 22:16   #4
anoniem56220
Guest

Standaard

Met de titelbalk bedoel ik de titelbalk En ik begrijp best dat er veel mensen zijn die dat door elkaar halen; ik niet

Maar het gedrag dat Erik in zijn reactie beschrijft is precies het gedrag dat ik verwacht van die titelbalk! En bij deze kennis gebeurt dat zo eens in de tijd bij geen enkele modern UI app meer. NERGENS meer de titelbalk. Even nog bij het opstarten van een app en daarna komt ie niet meer terug. Hij zei tegen me dat hij hem al herstart had en dat ie het nog steeds niet goed deed, maar ik heb moeite dat te geloven. Herstarten of zelfs afmelden en weer aanmelden heeft de keren dat ik het zag het probleem verholpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2014, 22:22   #5
anoniem54435
Guest

Arrow

Voorbeeld voor taakbalk etc . aanpassen .

Bijlage 18289

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2014, 22:55   #6
anoniem56220
Guest

Standaard

Klopt en het gaat nog steeds om de titelbalk en niet de taakbalk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2014, 23:12   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Die titelbalk in apps verdwijnt altijd. Bij mij ook.
Tot je met je muis, naar de bovenste rand van het scherm gaat en daar een moment wacht.
Dan moet tie weer verschijnen.
Ik neem aan dat we het over Windows 8.1 hebben.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2014, 23:32   #8
anoniem56220
Guest

Standaard

Yes, Windows 8.1. En inderdaad die balk verdwijnt en komt bij mij ook weer terug als je met de muis naar boven gaat. Bij hem dus niet. Hij kan op zo'n moment ook geen app sluiten door de bovenkant vast te pakken en naar beneden te slepen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2014, 00:27   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Is niet zo als het hoort. Hij zal hem wel kunnen sluiten met Alt+F4, Met (de Toets W ) Windows + M kan hij de minimaliseren. Ook W+ pijl omlaag.
Maar zo hoort het niet.
Heb je alle updates, na de update 8.1 (uit de store) al binnen gehaald.?

Kan je bij "Uitvoeren" de tekst CMD tikken en dan rechts klikken op cmd.exe en kiezen "als administrator uitvoeren".
Er opent dan een cmd schermpje.
Tik daarin sfc /scannow Hiermee worden alle systeembestanden op integriteit gecontroleerd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2014, 09:15   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Alt+space werkt ook niet ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten