Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Linux/en andere

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 August 2014, 23:29   #41
anoniem30973
Guest

Standaard

Op mijn el cheapo Kruidvat-tablet draait de HorizonGo app voortreffelijk tot mijn verbazing maar weet iemand ook een prog of truc onder Linux om rechtstreeks TV te kijken van UPC?
Ik heb al wat geprutst met Moonlight of Mono maar dat werd niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2014, 18:43   #42
anoniem14945
Guest

Standaard

Je kunt tegenwoordig toch via internet naar UPC tv kijken? Althans, als ik de reclames mag geloven.
http://www.horizon.tv/ Ik neem aan dat dit ook werkt onder Linux.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2014, 19:59   #43
anoniem54435
Guest

Arrow

Ja UPC zegt.

Bijlage 18199

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2014, 21:07   #44
anoniem26627
Guest

Standaard

Ik neem aan dat Joman een account heeft..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2014, 20:28   #45
anoniem30973
Guest

Standaard

Ja dat inloggen gaat goed. Als je dan TV gaat kijken, mag je eerst effe Silverlight installeren en dat kent Linux niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2014, 20:37   #46
anoniem45232
Guest

Standaard

Moonlight wordt niet meer onderhouden. Neem eens een kijkje naar pipelight. Dit maakt gebruik van Wine wat ongeveer 700Mb vereist. Installatie instructies.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2014, 01:45   #47
anoniem18126
Guest

Standaard

@Joman:

Citaat:
1. Installeer Wine met software beheer
2. download Firefox voor windows, installeer onder Wine
3. download Adobe Flash voor windows, installeer onder Wine
4. start Firefox onder Wine, ga naar horizon.tv, download en install Media optimizer, herstart Firefox.
Klaar!
Hiervandaan; http://community.upc.nl/posts/79d9c093bb
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2014, 15:15   #48
anoniem30973
Guest

Standaard

Bedankt Jeroen en Anacho, dat ga ik allemaal zeker proberen als Linux weer draait.
Want ik heb het weer voor mekaar, geen OS is voor me veilig, ook Linux is er aan gegaan!
Dropbox synchroniseerde niet goed meer, bleef hangen bij updaten, ik dacht effe het Linux prog te deïnstalleren en weer te installeren, moet kunnen hè?
Dus in Synaptic Package Manager (nautilus-)dropbox opgezocht en verwijderd.
Resultaat bij opstarten "Failed to load session Cinnamon". Ik heb nog de recovery-optie van Grub uitgeprobeerd maar dat was niks.

Nu zie ik hier
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=78619

Is dat iets? Voordat ik lekker ga "chrooten" moet ik dat wel effe weten want ik ben al weer een paar dagen aan het kloshannesen met Linux.
Over backuppen van systeem en bestanden en gedonder met eigendomsrechten c.q. permissies maak ik een apart topic vanwege doffe ellende.

Laatst gewijzigd door Joman : 25 August 2014 om 15:41
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2014, 15:42   #49
anoniem45232
Guest

Standaard

nautilus-dropbox is alleen de extensie om verscheidene opties van dropbox in je file manager (nautilus) te krijgen. Dropbox zelf heet gewoon dropbox. Om helemaal opnieuw te beginnen met dropbox doe je het volgende:
sudo apt-get purge dropbox #purge gooit ook de configuratiebestanden weg, ~/.dropbox
sudo apt-get install dropbox

Kun je in het loginscherm eens kiezen voor cinnamon (software rendering)? Of probeer eens een andere kernel (onwaarschijnlijk maar te makkelijk om niet te proberen).
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2014, 21:03   #50
anoniem30973
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentje94 Bekijk bericht
nautilus-dropbox is alleen de extensie om verscheidene opties van dropbox in je file manager (nautilus) te krijgen. Dropbox zelf heet gewoon dropbox. Om helemaal opnieuw te beginnen met dropbox doe je het volgende:
sudo apt-get purge dropbox #purge gooit ook de configuratiebestanden weg, ~/.dropbox

Kun je in het loginscherm eens kiezen voor cinnamon (software rendering)? Of probeer eens een andere kernel (onwaarschijnlijk maar te makkelijk om niet te proberen).
Neen er valt niks te kiezen. Ik kan op een vakje "Afmelden" klikken, dat is alles, vervolgens gaat ie aftellen voor de opstart en krijg ik weer hetzelfde verhaal.
Andere kernel?Bedoel je FCE of Cinnamon? Ik heb wel een schijf met Linux mint 17 Mate geregeld maar de installatie daarvan mislukte jammerlijk. Daarom heb ik maar een fullbackup XP/Linux teruggezet van half mei en Nemo-Dropbox geinstalleerd maar dat werkte ook niet goed.

Die correctiecommando's voor Dropbox had ik eerder aan je moeten vragen. Ik neem aan dat de correcte volgorde is als volgt:
sudo apt-get purge dropbox
~/.dropbox

Ik ga eerst weer proberen om versie 17 te installeren, ik heb op een gekke manier mijn bestanden op /Home/Naam weten te redden. Anders maar weer backup terugzetten en dan die correctie van jou van Dropbox.
Mijn agenda in Lightning ben ik wel kwijt, dat was veel werk al die verjaardagen inkloppen voor een grote familie. Maar over backuppen later een ander topic.

Laatst gewijzigd door Joman : 25 August 2014 om 21:15
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten