Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 April 2012, 03:02   #1
anoniem54139
Guest

Standaard pc gaat spontaan uit

Zins een paar dagen heeft mijn pc nukken.
Hij is traag met het openen van bestanden en mappen en ook internet is ook erg langzaam,
Kreeg laatst een melding dat ik internet moest af sluiten omdat het te veel geheugen gebruikte, en een dag later ging de pc uit terwijl ik er op aan het werken was. nadat ik hem opnieuw had opgestart ging die wel weer normaal aan maar na 2 a 3 minuten weer uit. na dit een paar keer herhaald te hebben kreeg ik geen beeld meer, maar was de pc wel aan, en kon ik hem alleen nog uitzetten met de startknop.
Heb toen de harde schijven eruit gehaald en ze er gisteren nacht weer in gezet en tot mijn stomme verbazing ging die weer aan, en starte die op met schijf controle waarna ik de volgende melding:
Het bijwerken van de computer is bijna voltooit. De computer moet opnieuw worden gestart om de wijzigigingen van kracht te laten worden.

En na het opnieuwst opstarten ging die weer aan, maar na 10 minuten werkte de muis aanwijzer niet meer waardoor ik hem niet meer normaal kon afsluiten.
Maar nu staat die alweer 3 uur aan en werkt alles weer, Wel is die nog traag met alles.

Ook denk ik dat ik iets niet goed heb aangesloten, want mijn tweede harde schijf is niet meer zichtbaar in de Windows Verkenner.
Er is vorig jaar een nieuw dubbel geheugen in gekomen omdat die het toen ook niet meer deed, ik weet niet hoe oud dat kreng in maar een jaar of 5 denk ik zeker wel

Wat kan daar de oorzaak van zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 08:45   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Hoeveel vrije ruimte is er nog op de systeemschijf.

Zit er veel stof in de Computerkast

Soms is dat de oorzaak.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 11:36   #3
anoniem45232
Guest

Standaard

Kun je een screenshot maken van Task Manager bij het tabblad prestaties? Wil je ook dit installeren en daar een screenshot van maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 14:23   #4
anoniem30685
Guest

Standaard

Spontaan uitvallen (met of zonder blauw scherm) kan duiden op defect geheugen, een voedingprobleem en in sommige gevallen ook aan een probleem met de harde schijf, maar in dit geval denk ik toch aan een van de eerste 3 mogelijke oorzaken. Haal er eens 1 bankje geheugen uit en kijk eens hoe de pc dan loopt. Valt ie dan weer uit, haal dat bankje er dan uit en stop alleen het bankje er in wat je er eerder uitgehaal hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 19:11   #5
anoniem17857
Guest

Standaard

of een virus.....
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten