Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 April 2012, 08:02   #1
anoniem14214
Guest

Standaard Trage download verbinding

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb de snelste internetverbinding van Ziggo, nl 120mb down.
Bij introductie heb ik dit ook gehaald voor een paar maanden. Nu, sinds een maand of 4 kom ik niet verder dan 60mb.

Ik heb een Linksys WRT610n router. Alles bedraad aangesloten met Cat.5e.

Wanneer ik mijn laptop bedraad aansluit op het modem van Ziggo, dan haal ik het wel, de snelheid (getest met speedtest.net en speedtest.ziggo). Het is wel kwakkelend, maar ik haal haal continu meer dan 95mb.

Mijn pc heb ik gescanned op virussen, malware, adware en spyware etc. Niets gevonden.

Ik weet dat wanneer ik mijn pc opnieuw installeer, dat dan het probleem is opgelost.
Maar daar heb ik voor alsnog geen zin in, zoals je zult begrijpen. Kost enorm veel tijd.

Kunnen jullie mij helpen met tips wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

Ik download met Grabit. Dit programma heb ik in mij Firewall toestemming gegeven.

Indien er nog aanvullende zaken nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Raymond de Niet
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2012, 08:24   #2
dutch-online
Guest

Exclamation

Ik weet dat wanneer ik mijn pc opnieuw installeer, dat dan het probleem is opgelost.
..

Dat is maar de vraag

Kijk maar eerst of de router goed in orde is.
+ de netwerkkaart.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2012, 12:03   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Je zegt het niet met zoveel worden, maar begrijp ik nou dat je draadloos die 95 mb niet haalt?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2012, 13:53   #4
anoniem35068
Guest

Standaard

Nee, ik lees dat hij via de router die 95 niet haalt, terwijl hij het rechtstreeks op de modem wél haalt. In beide gevallen bedraad.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2012, 14:14   #5
anoniem46701
Guest

Standaard

je gebruikt een router, dus er zijn meerdere pcs in het spel.
niet oninteressant: wat doen die als je die lage snelheid boekt?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2012, 22:25   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Kun je niet eens een lange kabel halen en dan de pc ook eens rechtstreeks op de router aansluiten?
Heb je dan hetzelfde langzame effekt?

Zoja, welke virusscanner heb je draaien? Indien dat Avira is en je hebt bijv. webprotectie ook geinstalleerd kost je dat behoorlijk wat snelheid bij sites als speedtest.net en de speedtest van Ziggo.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2012, 21:20   #7
anoniem14214
Guest

Standaard

Allereerst bedankt voor alle reacties en mijn excuses voor de late reactie. Ik heb mijn account verkeerd ingesteld en krijg geen melding dat er een nieuwe reactie is.

@dutch-online: het is inderdaad een vermoeden. Daar ik niets aan mijn instellingen van mijn router of netwerkkaart heb gedaan. De snelheiddaling is "vanzelf" gegaan. Maar waar kan ik dan het beste kijken? Wat zijn de gebruikelijke struikelblokken?

@Niekie30 en Hans60: Nee, mijn laptop is draadloos en zal dus ook een tragere verbinding halen, maar mijn pc (die ik via mstsc/rdp) overneem met mijn laptop is bedraad dus zou het zeker tot benadering moeten halen. Rechtstreeks op het modem haal ik het inderdaad wel.

@Falstring: Ik gebruik op de router diverse laptops draadloos. Deze staan nagenoeg nooit aan, behalve mijn "hoofdlaptop" waarmee ik mijn bedrade pc overneem via mstsc/rdp. Er gaat vanuit mijn router een kabel naar de 1e verdieping naar een switch. In die switch hangen bedraad mijn pc en 2 nassen. Deze HP switch heb ik al eens vervangen door een andere maar dit mocht ook niet baten. Dus in principe wanneer ik aan het downloaden ben staat alleen die pc aan met de 2 nassen. Maar dat was in de situatie dat het wel goed ging ook zo.

@BlackTiger: Dat heb ik nog niet gedaan en wil ik wel even gaan testen morgen.
Als virusscanner had ik McAfee. Die heb ik vervangen voor Microsoft Essentials. Met beiden hetzelfde probleem. In de situatie dat het wel goed werkte had ik ook McAfee.

Indien jullie tips of ideeen hebben mbt instellingen of andere zaken hoor ik het weer heel graag.

Zodra ik de test met een kabel naar de pc direct op het modem gedaan heb vermeld ik dit.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2012, 21:31   #8
anoniem14214
Guest

Standaard

Even ter aanvulling: net haalde mijn desktop (bedraad) wel ruim 100mbps.
Dit tot 3x toe gestest en het bleef dus goed.

Maar waarom Grabit dan niet?
Zowel Ziggo als XSnews (payserver) komen er niet aan, terwijl wanneer zij mijn verbinding testen zeggen dat het dus goed is. Deze speedtest bevestigd dit ook in weze.

Wat kan het dan zijn??

Laatst gewijzigd door raymonddeniet : 17 April 2012 om 21:40 Reden: Teveel offtopic
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2012, 23:09   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Wat ik weet van downloadsites is dat je (ook) afhankelijk bent van de verbinding aan de andere kant. Als jij een download hebt van 1000mbps en de ander een upload van 250mbps dan zul je nooit meer halen dan die 250. Of dat bij Grabit ook zo werkt, weet ik echter niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2012, 07:48   #10
anoniem14214
Guest

Standaard

Naar mijn idee is dat alleen met Torrents en niet met nieuwsgroepen.
Nieuwsgroepen werken vanaf servers zover ik weet.

Maar ook ik kan het mis hebben
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten