Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 March 2012, 12:10   #1
anoniem17014
Guest

Standaard kaartlezers

Ik heb een Medion computer van zo'n 6 jaar oud die nog prima functioneert, echter een deze dagen verdwenen alle kaartlezers en ik kan ze nergens terugvinden. Het begon ermee dat het lampje van de SD lezer niet ging branden en toen heb ik via de schijf applicaties de keuze gemaakt om de kaartlezers te repareren. In plaats hiervan waren alle kaartlezers van mijn computer verwijderd. Medion zelf geeft geen oplossing omdat de garantie is verstreken en verwijst naar een 0900 nummer. De ervaring hiermee heeft mij echtergeleerd dat dit alleen maar geld kost en er nooit een goede oplossing uitkomt. Geen goede service dus. Maar misschien is er iemand die mij op weg kan helpen, heb zelf niet zo veel verstand van computers.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2012, 12:21   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Staan ze nog wel bij Schijfbeheer

In het Menu waar ook de harde schijf , en de dvd brander staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2012, 12:26   #3
anoniem17014
Guest

Standaard

daar vind ik ze ook niet meer, heb ook al een systeemherstel geprobeerd zonder succes
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2012, 13:39   #4
anoniem30685
Guest

Standaard

Een kaartlezer zit normaal gesproken via een kabel op een usb-aansluitng van het moederbord aangesloten. Kan het zijn dat je een probleem hebt met bv de chipsetdrivers, waardoor de usb-poorten niet meer goed functioneren?
Verder is het vaak zo dat er meerdere van die aansluitingen op het moederbord aanwezig zijn, dus probeer eens de kaartlezer van het moederbord los te koppelen en op een andere aansluiting (indien aanwezig ) van het moederbord aan te sluiten.
Uiteraard kan de kaartlezer ook gewoon stuk zijn en als deze geen deel uit maakt van de behuizing zelf, moet deze makkelijk te vervangen zijn. Kosten liggen meestal tussen de € 10,- en € 15,-.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2012, 14:31   #5
anoniem17014
Guest

Standaard

heb het inmiddels kunnen oplossen via een tip die ik op het internet vond. de computer uitschakelen, de stekker er uit en de aan/uitknop een keer of 10 indrukken en zidaar de cardreaders waren er weer. bedankt voor het meedenken en wellicht is deze tip nog verder nuttig
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2012, 18:33   #6
anoniem17857
Guest

Standaard

goede tips zijn altijd nuttig, bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2012, 15:31   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat is de oplossing voor een onbekend probleem wat USB poorten (op sommige moederborden...) wel eens hebben. Het gaat er om (ook bij andere USB apparaten die ineens op een poort niet meer willen werken) dat de PC (BIOS) echt even geheel zonder stroom gezet wordt, waarschijnlijk om één of ander energiebeheer instelling terug naar default te krijgen. Bij laptops bereik je dat door ook de accu even te verwijderen.

10 x indrukken van de schakelaar is niet echt nodig, drie maal voor een seconde moet het ook doen. Bij een PC te zien aan het toch nog even aanfloepen van het power lampje.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten