Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum informatie en mededelingen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 September 2006, 13:16   #1
anoniem1
Guest

Standaard Mededeling: Forum Computer Idee is vernieuwd!

Zoals je ziet is de Computer Idee site compleet vernieuwd. En dat gaat verder dan alleen een nieuw jasje: ook aan de inhoud is flink gesleuteld. Want behalve dat de site een stuk overzichtelijker gaat worden, staat er ook veel meer op!

Tegelijkertijd met de website is het forum van Computer Idee ook in een nieuw jasje gestoken, en draait het voortaan op andere forumsoftware. (Voor de liefhebbers: Het nieuwe forum draait op vBulletin, in plaats van PHPBB.) Voor de vaste bezoekers van het forum zal het misschien even wennen zijn aan de nieuwe vormgeving en werking van de forumsoftware, maar naast een betere stabiliteit van de software is het forum ook wat overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan voorheen.

We hebben onze uiterste best gedaan om te zorgen dat de gebruikers van het forum zo min mogelijk last zullen ondervinden van de vernieuwing.
  • De inloggegevens voor het forum zijn hetzelfde bebleven.
  • Alle onderwerpen en berichten uit het oude forum zijn overgezet naar het nieuwe
  • Directe links naar de onderwerpen en berichten van het oude forum werken ook op het nieuwe forum
  • De avatars zijn vanwege technische redenen niet meegekomen met de overgang naar de nieuwe forumsoftware. Daarom hebben we besloten het oude forum tijdelijk beschikbaar te houden, zodat iedereen zijn of haar oude avatar kan opslaan uit het oude forum, indien gewenst (er kan niet meer gepost worden op het oude forum).
Hoe vind ik mijn oude avatar terug?

Ga naar http://forums.vnunet.nl/forum.comput...memberlist.php en zoek je username op in de lijst.
Klik op je username, en je ziet je oude avatar. Klik met de rechtermuisknop en kies "afbeelding opslaan als" en sla de avatar op je bureaublad op. Ga vervolgens weer naar het nieuw forum, en ga naar het gebruikerspaneel bovenaan de pagina. Klik daar op "Wijzig Avatar" en voer je oude avatar in.

Vriendelijke groet,

Computer Idee Forum Admin

Laatst gewijzigd door Modje : 4 April 2010 om 15:16
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 16:51   #2
anoniem13425
Guest

Standaard

Het is even wennen... maar dat komt vast wel.
Sta je open voor redactionele opmerkingen... kwam een taalfoutje tegen... misschien wil je dat graag aanpassen? En waar zullen we dat plaatsen?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 16:58   #3
anoniem16232
Guest

Smile

Mooi forum... Proficiat!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 17:35   #4
anoniem15368
Guest

Standaard

Ik zou wel graag wat meer posts per pagina zien...
Voor de rest ff wennen, maar komt vast wel goed
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 17:50   #5
anoniem17538
Guest

Standaard

Inderdaad, even wennen. Maar op het eerste gezicht ook lekker overzichtelijk. De praktijk gaat het leren. In elk geval succes met jullie vernieuwde site en bedankt voor de inspanningen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 18:17   #6
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quzex Bekijk bericht
Ik zou wel graag wat meer posts per pagina zien...
Voor de rest ff wennen, maar komt vast wel goed
Gebruikersprofiel > Controlepaneel gebruiker > Wijzig opties > naar beneden scrollen: aantal berichten tonen per pagina

Lastig.... Ik kan niet gewoon plakken met rechtermuisknop. Dat moet met Ctrl+V
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 18:29   #7
anoniem13182
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Het is even wennen... maar dat komt vast wel.
Sta je open voor redactionele opmerkingen... kwam een taalfoutje tegen... misschien wil je dat graag aanpassen? En waar zullen we dat plaatsen?
Dat mag hier wel Reintje;

http://forum.computeridee.nl/showthr...158#post262158
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 22:41   #8
anoniem13515
Guest

Standaard

Begint alweer gelijk goed, ik krijg mij schoteltje niet mee.
Zou nu opeens te groot zijn.
Kan dat niet automatisch worden aangepast?
Net als met het plaatsen van plaatjes, ben je gelijk eens van dat irritante gedoe af van: "op de juiste maat krijgen" in kb, wat altijd een probleem geeft.
Ben nog niet een programma tegen gekomen die de juiste kb's aangeeft, altijd pixels.

Ja, weer veranderen, was het de vorige keer een hele heisa, vooral voor de "oude" gebruikers.
Moeten wij weer helemaal om.
Is ook wel weer aan te wennen denk ik, snap alleen het nut niet van de grote verandering.
Persoonlijk vind ik de gele achtergrond beter leesbaar, VEEL beter contrast, makkelijker leesbaar.
Laten de ouderen onder ons hier ook een mening over los.
Voor de rest maar eens bekijken hoe dit nu weer bevalt.

----------

Schoteltje doet het weer.

Laatst gewijzigd door burgkop : 6 October 2006 om 21:05 Reden: Toevoeging
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 22:44   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Mag ik dan even gelijk een waarschuwing doorgeven?
Ik gebruik namelijk zelf al jaren vBulletin op een paar forums.

Mijn advies is om z.s.m. te upgraden naar versie 3.6.1 (zie ook je admincp). Reden hiervoor is dat met 3.6.1 die inmiddels uit is, meer dan 200 bugfixes zijn opgelost en een aantal securityfixes.
Verder ook nog het dringende advies om je admincp extra te beschermen middels een .htacces bestand. Er zit wel die beveiliging op van x keer proberen, maar het is veiliger om hem extra dicht te knallen, ook i.v.m. andere bestanden.
Mocht ik nog iets tegenkomen op gebied van onveilige situaties zal ik dit proberen z.s.m. te melden.

Maar het is natuurlijk wel super, met vBulletin is veel meer mogelijk, veel mooier, hopelijk word nu ook PM aangezet.
Maar het is vanwege die vele opties wel een beetje meer opletten en puzzelen.

In elk geval mijn complimenten voor de overgang van phpbb naar vBulletin!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 00:34   #10
anoniem13599
Guest

Talking

Kanonne...
't Lijkt wel of ik jaren ben weggeweest...
ff wennen... en dan weer gáán met die banaan!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten