Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 March 2017, 10:39   #1
anoniem28927
Guest

Standaard Asus Striker II Extreme

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met de combinatie van een Asus Striker II Extreme en een QX9770. Ik zie nl. in Windows 7 en CPU-Z alleen maar 4 cores als in het bios hyperthreading is ingeschakeld. Deze cpu heeft geen hyperthreading en zou dus altijd 4 cores moeten laten zien. Ik heb ook een PC met een EVGA 790i Ultra Sli mobo en een QX9770 cpu en daarop werkt alles normaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2017, 10:44   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Hi staat wel in de cpu support list, met al aantekening bios versie 0402. Mogelijk moet je die updaten?
https://www.asus.com/ROG-Republic-Of.../HelpDesk_CPU/
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2017, 11:03   #3
anoniem28927
Guest

Standaard

Ik heb er al het laatste bios op staan nl. v.1402. Met een live-cd van Linux zie ik wel 4 cores zonder hyperthreading ingeschakeld. Het bios laat ook gewoon 4 cores zien met of zonder hyperthreading ingeschakeld. Het probleem zit volgens mij in Windows. Ik heb al geprobeert met behulp van EASYBCD om Windows de cpu opnieuw te laten detecteren. Ik heb ook al met BCDedit detect HAL ingeschakeld. Maar alleen als ik in het bios Hyperthreading inschakel ziet Windows 4 cores. Alles werkt normaal dan. De Asus PC werkt net zo goed als de EVGA PC. Alleen stoort het mij dat ik bij de Asus PC hyperthreading moet inschakelen om 4 cores te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2017, 15:56   #4
anoniem28927
Guest

Standaard

Ik heb zojuist op internet gelezen dat iemand hetzelfde probleem heeft met een Intel Q9400 cpu. Met een Q8400 cpu werkt alles normaal, Windows ziet 4 cores van de Q8400. Bij plaatsing van de Q9400 cpu moet hyperthreading worden ingeschakeld om 4 cores te zien in Windows. Ik begin nu toch te twijfelen of de cpu's wel correct worden herkend door het bios.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten