Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 April 2012, 07:48   #41
anoniem14214
Guest

Standaard

Wel, zo het nu er naar uit laat zien is het probleem bij mij opgelost.
Op het Ziggo gebruikersforum gaven ze me de tip om eens een andere newsleecher te gebruiken ipv Grabit. In dit geval SABnzb. En ik haal nu strak iedere keer 120MB down.

Ik snap niet hoe het kan, maar het werkt.

Hierbij wil ik iedereen die mij hier heeft geholpen bedanken hiervoor.
Door jullie ben ik een stap verder gekomen tot de uiteindelijke oplossing.

Ik meen zelfs dat in dit topic ook iemand opperde om eens wat anders te proberen, maar ik zoiets had waarom, het werkte altijd, dus waarom nu niet.
De speedtest.net komt nu ook ruim over de 100, 110 continu.

Het vreemde blijf ik wel vinden dat Grabit het strak doet op een kale geinstalleerde laptop.
Dat blijft nog een raadsel voor mij, waar ik me nog wel een keer in wil verdiepen.

Maar heb in ieder geval niet mijn pc opnieuw hoeven installeren.

Bedankt allemaal!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2012, 10:54   #42
anoniem30685
Guest

Standaard

Zoals ik al eerder schreef, ik herken dit probleem van Grabit. Bij Newsleecher heb ik dit probleem echter niet, welke versie van Newsleecher gebruikte je?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2012, 11:54   #43
anoniem14214
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef, ik herken dit probleem van Grabit. Bij Newsleecher heb ik dit probleem echter niet, welke versie van Newsleecher gebruikte je?
Ik gebruikte t/m eergisteren de meest recente versie van Grabit.
Nu werd me aangeraden om SABnzb te gebruiken en dat lijkt wel te werken, sterker nog, het werkt.

Maar waardoor opeens (na maaaaaaaanden lang wel gewerkt te hebben) stopt het met goed te functioneren?

Ik heb trouwens de monteur afgebeld. Ik begreep van Ziggo dat iedere gebruiker een nieuw modem krijgt dit jaar dus wacht mijn beurt wel af.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2012, 16:50   #44
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Het vreemde blijf ik wel vinden dat Grabit het strak doet op een kale geinstalleerde laptop.
Dat blijft nog een raadsel voor mij, waar ik me nog wel een keer in wil verdiepen.
Heb je Grabit op de pc waar SABnzb nu wel werkt nog eens geprobeerd nadat Sabnzb op stabiele snelheid werkt?
Want er zijn wel meerdere tips gegeven op het gebruikersforum, die te maken hadden met het verbeteren van de snelheid. De tip om een ander programma te proberen had ik hier op dit forum in het begin ook al eens gegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc
Ik herken dit probleem van Grabit. Bij Newsleecher heb ik dit probleem echter niet
Ik herken dit probleem bij Grabit ook niet en met Newsleecher lukte het ook nite volgens de test op het andere forum. Ik zou het topic daar eens gaan lezen alvorens voorbarige conclusies te trekken.
Hier was echt meer aan de hand.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2012, 10:03   #45
anoniem14214
Guest

Standaard

Ik ga Grabit vandaag nog eens testen en dan koppel ik het terug.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2012, 21:08   #46
anoniem14733
Guest

Standaard

Ben benieuwd.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2012, 22:11   #47
anoniem14214
Guest

Standaard

Nou, zoals je misschien voelde aankomen heb ik de pc opnieuw ge´nstalleerd.
En eigenlijk beviel SABnzb me zo goed (tevens in spotplanet ge´ntegreerd) , dat ik grabit net meer ge´nstalleerd.
Ik wil zolang mogelijk mijn nieuw install zo clean mogelijk houden nu.

Overigens wel een backup gemaakt met en van Windows. Morgen gelijk de laptop doen.

Overigens gek genoeg zoel met ie8 als met ie9 het initiŰle probleem met https:\192.168.1.1 maar daar maak ik me niet zo druk meer om. Kan hem nog et de andere laptop of iPad benaderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2012, 01:38   #48
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik kan me voorstellen dat je de nieuwe install zo clean mogelijk wilt houden, zou ik ook doen.
Ja dat probleem met https://192.etc is inderdaad wel vreemd, maar zoals je zegt, anders met andere pc benaderen. Ik heb het hier ook wel eens gehad, niet met certificaten maar wel dat ik met IE een router niet benadert kreeg. Maar ik heb Firefox Portable (lekker klein) geinstalleerd, altijd handig als er eens iets met een andere browser geprobeerd moet worden.
Succes verder!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2012, 11:06   #49
anoniem14214
Guest

Standaard

Bedankt.

Misschien overweeg ik hiervoor ook wel een portable browser.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten