Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 April 2012, 17:16   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

Je hebt het inderdaad mis.
Ook servers hebben een bepaalde upstreamsnelheid, alhoewel die bij newsservers meestal alleen beperkt wordt a.d.h.v. het afgenomen abonnement van de gebruiker.

Ook newsservers kunnen een slechte dag hebben. Zo heb ik zelf een account bij een payserver en daar is ook wel een probleempje geweest dat het niet hoger kwam dan 30mbit terwijl ik een 60mbit abonnement had.

Ik neem aan dat jij het elite unlimited account van xsnews hebt. Dat zou wel de volledige snelheid moeten kunnen halen.

Citaat:
Even ter aanvulling: net haalde mijn desktop (bedraad) wel ruim 100mbps.
Dit tot 3x toe gestest en het bleef dus goed.
Was dat rechtstreeks aan de router?
Ook al eens geprobeerd bij speedtest.telenet.be want die is ook best goed.
Als je daar ook die 100mbit haalt, dan moet het echt aan de newsserver liggen. Het enige wat ik je dan nog kan adviseren is om het eens te proberen met een ander newsprogramma bijv. Newsleecher, alhoewel dit normaliter geen verschil mag uitmaken.
Ik ga er daarbij ook van uit dat je in Grabit voor XSnews ook alle 12 lijnen in gebruik hebt en dat die ook allemaal goed actief zijn, dat is in Grabit makkelijk te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2012, 19:21   #12
anoniem14214
Guest

Standaard

Ok, dan heb ik het toch goed gelezen een keer, maar gewoon gedacht dat dat niet zo was. Zo leer je elke dag weer.

Ik heb idd het Elite account. En zoals gezegd, zowel met Ziggo account en XSnews heb ik het aldoor gewoon gehaald en nu dus niet meer.

Dat was niet rechtstreeks aan de router maar zoals in de genoemde opstelling.
Nu haal ik overigens maar weer net 50mbps.

nee, maar nu wel en haal ik net als met die van ziggo een kleine 120mbit.
die van speedtest.net haal ik net aan 50mbpst.
Wat en welke moet ik nu geloven.
Als ik die van Ziggo en Telenet.ne moet geloven zit er iets mis in mijn pc of iets dergelijks.

Ga ik proberen.
Ik heb inderdaad in Grabit alle 12 lijntjes open.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Edit: nu net weer getest op alles maar blijf op speedtest.net maar 50mbps halen en de rest blijft echt net geen 120mbps halen )-:

Ga grabit de-installeren en een andere proberen. En evt later Grabit weer from scratch.

Evt andere tips verneem ik ook graag

Laatst gewijzigd door raymonddeniet : 18 April 2012 om 19:23
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2012, 19:56   #13
anoniem14214
Guest

Standaard

Ik gebruik nu newsleech en heb een afbeelding gemaakt. Hoe kan ik die toevoegen?
Lijkt erop dat die het goed doet...?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2012, 20:22   #14
anoniem18126
Guest

Standaard

Hier een uitleg over afbeeldingen toevoegenop dit forum(evt even op 'Meer Opties'klikken voor de juiste knoppen):
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41995
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2012, 20:58   #15
anoniem14214
Guest

Standaard

Hierbij 2 voorbeelden.
De capture is van Newsleecher en de Capture 2 van Grabit.
Is het nu gelijk of toch verschillend qua snelheid?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Capture.jpg‎ (20,9 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg Capture2grabit.jpg‎ (16,1 KB, 4x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 12:28   #16
anoniem14733
Guest

Standaard

De plaatjes zijn helaas te klein zodat ze niet scherp genoeg zijn.
Bij Grabit kan ik net nog zien dat je zit te downloaden met 7634 KB/sec dat is ver onder wat je zou moeten kunnen (rond de 1300-1500 KB/sec).

Ik kan de behaalde snelheid met newsleecher niet zien, wel kan ik zien dat de verbinding erg schommelt.
Probleem met de testen is dat ze bij Ziggo uitgaan van de snelheid die je bij de ziggo speedtest haalt over het algemeen. Dit vanwege het feit dat dit de eerst server is die je tegen komt.
Elke server verder kan om welke reden dan ook vertraging veroorzaken.

Toch kunnen er ook andere zaken oorzaak zijn. Zoals je ziet gaat in elk geval de snelheidstest bij Ziggo beter als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit. Voor de rest gaat het nog niet van het geweldigst.

Je kunt evt. proberen een scan te doen met malwarebytes.

Een andere optie is om de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten, dan op te starten in veilig modus met netwerk ondersteuning. Dan heb jeg een virusscanner maar kun je wel eens kijken welke snelheid je dan met grabit haalt.

Ergens moet iets mis zitten. Dat sluit niet uit dat het toch aan het modem kan liggen of de Ziggo verbinding.

Maar even iets anders. Heb je toevallig een Ubee modem van Ziggo? Zoja, daar is van bekend dat daar de Arp tabel wel eens van vol loopt hetgeen de snelheid voor een deel teniet kan doen.
Een aantal mensen heeft hiervoor een schakelklok er op hangen die zorgt dat het modem elke nacht korte tijd utigeschakeld wordt.

Wat je dus kunt doen is het modem van Ziggo even uittrekken, laat het een 30 seconden uitgetrokken, steek het dan weer in en laat het even rustig opstarten.
Beste is je router ook even uit de stroom te halen en te wachten dat het modem is opgestart en dan je router weer insteken en een paar minuten wachten tot alles weer in orde is.
Dan opnieuw testen. In veel gevallen kan dat behoorlijk wat uitmaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 14:56   #17
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymonddeniet Bekijk bericht
Ik heb idd het Elite account. En zoals gezegd, zowel met Ziggo account en XSnews heb ik het aldoor gewoon gehaald en nu dus niet meer
Lijkt mij ZEER onwaarschijnlijk..... Met XSNews haal je normaal gesproken wel de volle snelheid (ik haal via Newsleecher 14,45MB/s), maar met Ziggo zeker niet, want die lijntjes zijn gecapt op een veel lagere snelheid.

Ik begrijp dat de speedtest van Ziggo de goede (120Mbit) snelheid aangeeft, maar dat het tijdens het downloaden uit de newsgroups minder wordt? Dan zijn er nog een paar zaken die je kan checken:
Allereerst is het bekend dat Grabit vaak een lagere snelheid heeft bij het downloaden dan Newsleecher, dus dat kan kloppen.
Op de 2e plaats kan het ook zo zijn dat het wegschrijven, controleren en uitpakken van de gedownloade bestanden de harde schijf overbelast, waardoor Newsleecher in de problemen komt. In dit geval zal Newsleecher een hele grillige grafiek tonen.
Nog een ander probleem kan de router zelf zijn. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat er iets mis is met de 'software' in de router.
- Reset de router eens naar de standaard fabriekswaarden
- Download de nieuwste firmware van die router en flash deze.
- probeer het nu nog eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 18:32   #18
anoniem14214
Guest

Standaard

@BlackTiger: Ok dat is jammer dat ze te klein zijn. Maar ze gaven alle 2 hetzelfde beeld.

De snelheid net weer bedraad direct op het modem en op de router getest. Hij begint na de reset van modem en router op 140mb en zakt dan langzaam terug naar 60mb.

Malwarebytes: waar kan ik dat mee scannen??

Zelfs XSnews claimt getest te hebben en de snelheid wel te halen. Ziggo zegt dit ook. Maargoed ik heb het niet gezien.

Ik heb inderdaad een Ubee modem. Maar daarmee heb ik in het begin wel maandenlang goed mee kunnen werken.

Net heb ik zewel het modem als de router een half uur (moest toch even weg) van de stromm gehad, maar helaas mocht dit niet baten (hierna pas alles getest).

@qpc: Tja, ik weet het toch echt 100% zeker over de 1e maanden hoor

Ik heb het met Grabit nogmaals getest en dan uitpakken en repareren uitgezet. Maar ook dat hielp niet.
Firmware voor router is up to date.

Het zou zomaar ook wel eens mijn Linksys WRT610n router kunnen zijn. Ik kan hem webbased niet eens meer benaderen.

Blijf het nog even proberen, anders zal een factoryreset een onderdeel van het proberen moeten uitmaken.....

Bedankt zover
Mocht er nog meer te binnen schieten hoor ik het graag.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 21:10   #19
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Allereerst is het bekend dat Grabit vaak een lagere snelheid heeft bij het downloaden dan Newsleecher, dus dat kan kloppen.
Nee dat kan niet kloppen, aangezien deze bewering onjuist is.Het kan hooguit machine afhankelijk zijn maar dan zit je met een situatie waarop bij bepaalde machines het omgekeerde ook het geval is. In elk geval is er geen sprake van "vaak", eerder zelden.
Al die news programma's zijn erg aan elkaar gewaagd en ze doen niet voor elkaar onder in snelheid.

QPC heeft wel gelijk in het feit dat normaliter deze hoogste snelheid op hun eigen newsservers gecapped is en deze dus niet gehaald kan worden. Als jij dat wel gehaald hebt is dat wellicht toeval geweest.

Citaat:
Malwarebytes: waar kan ik dat mee scannen??
http://www.malwarebytes.org
Zo heet het programma, en dat programma scant op malware en andere rommel. Het is bekend dat dit ook voor vertragingen in de verbinding en de download kan zorgen.

Dat de Ubee in het verleden goed werkt zonder herstart is geen garantie dat dit ook zo blijft, het is een bekende bug die er nog niet uit is.
Maar je hebt het getest zonder het gewenste resultaat zie ik, dus dan moeten we verder gaan denken over andere mogelijke oorzaken en oplossingen.

Citaat:
Het zou zomaar ook wel eens mijn Linksys WRT610n router kunnen zijn. Ik kan hem webbased niet eens meer benaderen.
Dat lijkt me sterk als je de testen doet met de pc rechtstreeks aan het modem aangesloten.
Ik ga er ook van uit dat na de herstart van je Ubee, je de Grabit download test ook gedaan hebt met de pc rechstreeks aan het modem aangesloten.
Dit soort testen had ik net zo geschreven om te kunnen bepalenof misschien de router oorzaak kon zijn van de vertraging. Als je echter zonder router, rechtstreeks op het modem met Grabit en evt. Newsleecher de juiste snelheid nog steeds niet haalt, dan kan het euvel niet aan je router liggen, vandaar.

Eventueel kun je nog eens een topic beginnen op http://ziggo.gebruikers.eu dat is een gebruikersforum waar ook nog wel mensen van webcare aanwezig zijn. Dan kun je ook linken naar dit topic, zodat de beheerders aldaar en evt. webcare ook weten wat er tot nu reeds geprobeerd is.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2012, 22:30   #20
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Nee dat kan niet kloppen, aangezien deze bewering onjuist is.Het kan hooguit machine afhankelijk zijn maar dan zit je met een situatie waarop bij bepaalde machines het omgekeerde ook het geval is. In elk geval is er geen sprake van "vaak", eerder zelden.
Al die news programma's zijn erg aan elkaar gewaagd en ze doen niet voor elkaar onder in snelheid.
Om het te testen heb ik meerdere malen beide programma's (Newsleecher en Grabit) getest door met beiden dezelfde bestanden te downloaden. Wat bleek, Grabit was gewoon trager.... Waarschijnlijk door de manier zoals het programma opgebouwd of geprogrammeerd is, in ieder geval was het duidelijk zichtbaar.

Buiten dat om, ik kan me niet voorstellen dat het aan zijn pc ligt, daar de snelheid wel gehaald wordt als het modem rechtstreeks aan de pc zit, dus zonder die router er tussen. Toch?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten