Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 March 2012, 20:29   #41
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Ik denk ongeveer zo: pas als de chipsetdriver ge´nstalleerd staat kan Windows goed uitlezen welke apparaten er aan die 'bridge' hangen, en ik denk door het nog niet installeren van die chipsetdriver er ook geen USB (-3 ?) gedetecteerd is, dus niet diezelfde USB driver gebruikt wordt. Dan zit je dus op hetzelfde punt als het uitschakelen van USB3 in het BIOS ?

Hopen dat het apparaat zelf nu werkt, en we horen het graag nog eens
USB 3.0 hangt niet aan die 'bridge', dat is een losse (vaak NEC) chip op het moederbord met eigen drivers.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2012, 20:35   #42
anoniem17857
Guest

Standaard

USB-Controller 1
USB-Controller
Type USB 2.0
Aansluitingen extern 8 x USB-A
Protocollen USB 2.0
Max. transferrate 60 MBps
Max. apparaten 127
Kanalen 1

USB-Controller 2
Type USB 3.0
Aansluitingen extern 2 x USB-A
Protocollen USB 3.0
Max. transferrate 600 MBps, 5,0 Gbps
Max. apparaten 127
Kanalen 1

dit is de standaard usb controller setup van van de 1155 socket moederborden. drivers worden standaard geleverd met het moederbord.en inderdaad de usb3 controller is een nec controller.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2012, 21:09   #43
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yomel Bekijk bericht
USB-Controller 1
USB-Controller
Type USB 2.0
Aansluitingen extern 8 x USB-A
Protocollen USB 2.0
Max. transferrate 60 MBps
Max. apparaten 127
Kanalen 1

USB-Controller 2
Type USB 3.0
Aansluitingen extern 2 x USB-A
Protocollen USB 3.0
Max. transferrate 600 MBps, 5,0 Gbps
Max. apparaten 127
Kanalen 1

dit is de standaard usb controller setup van van de 1155 socket moederborden. drivers worden standaard geleverd met het moederbord.en inderdaad de usb3 controller is een nec controller.
Klopt, ik bedoel ook te zeggen, dat het niets met drivers voor zuid of noord brug te maken heeft, dus niks met de intel chipset.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2012, 23:13   #44
anoniem53821
Guest

Standaard

Even voor jullie info:

Voordat ik de laatste keer Win7 installeerde, heb ik de USB3 controller uit geschakeld in de BIOS.
Ondanks dat werd na installeren van Win7 en de chipsetdrivers het Terratec driverbestand niet uitgevoerd en krijg ik de API-melding.
USB3 is dus nog niet in beeld.
Kennelijk is er iets met deze (verouderde) driver waardoor die de chipset API.. niet herkend, zal'k maar zeggen.

Weer opnieuw geinstalleerd en direct de Terratec driver draaien, voor de chipset driver te installeren, is de oplossing gebleken.
Heb ook USB3 weer ingeschakeld en heb nog steeds geluid. Het lijkt nu goed te gaan.....

pff wat een gedoe, maar ben wel opgelucht dat het gelukt is. Alternatief is weer een ander bordje opzoeken of een andere geluidskaart, terwijl ik beide bewust heb gekozen op prijs/prestatie en mogelijkheden.

Laatst gewijzigd door spiertje : 14 March 2012 om 23:22
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2012, 00:25   #45
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
USB 3.0 hangt niet aan die 'bridge', dat is een losse (vaak NEC) chip op het moederbord met eigen drivers.
Dat zou betekenen dat geen moederbord chipset hierbij betrokken is, maar toch wordt in dit geval vˇˇr het installeren van de chipset het probleem niet zichtbaar.

Inderdaad lees ik wel bij Wikipedia (wat ik niet wist):
"USB3.0 is not supported by any of these chipsets. Motherboard manufacturers use external solutions to add USB3.0 support.".
Maar wie weet welke info de chipset drivers geven over het aanwezig zijn van USB 3, als USB 2 misschien nog wel in de southbridge verwerkt zit ?

Is voor mij niet na te gaan, alleen grof in een richting te wijzen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2012, 20:32   #46
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb nog een vraag voor spiertje:
je hebt Windows opnieuw ge´nstalleerd, daarna de Terratec driver, dan de chipset en naar ik aanneem alle andere drivers en Windows updates. Maar ben je ergens in het proces de foutmelding over 'Onbekend apparaat' nog kwijtgeraakt wanneer je toch de USB 3 controller in het BIOS inschakelt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2012, 16:43   #47
anoniem53821
Guest

Standaard

Nou nee, het is erger geworden

zie plaatje

ik weet niet wat ik er van moet denken.....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg onbekend apparaat.jpg‎ (95,1 KB, 12x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2012, 21:41   #49
anoniem53821
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Dit hoeft niet een probleem te zijn, maar kijk eens met msinfo32 of daar aanvullende info staat
De lijst met probleemapparaten is opvallend leeg

Er is hier misschien sprake van een foute foutmelding

Ik denk zo ondertussen dat de drivers van ASRock niet helemaal jofel zijn (=nog eerste versie, er zijn geen nieuwere), net zoals die van Terratec eigenlijk verouderd is.

Mag ik nog van geluk spreken dat 't Řberhaupt werkt...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2012, 08:24   #50
anoniem26138
Guest

Standaard

Zoiets denk ik ook.
Als het allemaal werkt er geen groot probleem van maken.

Ik heb al een paar maal gelezen dat Windows om verschillende reden kan aangeven dat het een 'onbekend' apparaat is. Omdat het bij jou gewoon werkt, en zelfs naam en driver-versies e.d. vermeld worden, zal Windows het apparaat niet in zijn database hebben kunnen vinden, en eigenlijk geen universele driver hebben omdat de hardware te specifiek is. Maar de fabrikant driver heeft dat gewoon opgelost.
De melding 'Dit apparaat werkt correct' zegt het ook.

Je kan muziek mixen

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 17 March 2012 om 08:28
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten