Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 March 2012, 15:16   #11
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
* Sluimerstandbestanden: geen nut, komt natuurlijk terug na sluimerstand... Mocht je gaan defragmenteren is het zeker wel aan te raden om die een keer te verwijderen, want dat scheelt een bestand ter grootte van je geheugen, dus minder defragmentatietijd. Tip: Zet je laptop na defragmentatie direct (als allereerste actie) een keer in sluimerstand, dan heb je een sluimerbestand vast op schijf wat aan één stuk staat, en blijft staan, dus niet gefragmenteerd raakt.
* Debug Dumpfiles: mag, als je niet (meer) met foutoplossing bezig bent.
* Tijdelijke bestanden: mag, daarom zijn ze tijdelijk, een soort 'systeem-kladblok'.
* miniatuur weergaven: zou ik laten voor wat het is.
* Bestanden van Windows foutrapportage: mag.
Als er geen problemen zijn met de computer, zou ik het ook zo doen.

Miniatuur weergaven weghalen werkt juist vertragend.De volgende keer dat je folders open klikt moet windows opnieuw alle thumbnails gaan genereren.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2012, 15:27   #12
dutch-online
Guest

Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Allemaal leuk en aardig die adviezen, maar de pc wordt hier echt niet sneller van...... Al die bestanden staan 'passief' op de schijf, dus worden niet meegerekend bij het opstarten van de pc en nemen ook geen 'power' weg van de pc als deze opgestart is.
Mischien een heel klein beetje .

Verder ja inderdaad alleen dingen laten opstarten die direct nodig zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2012, 15:33   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Allemaal leuk en aardig die adviezen, maar de pc wordt hier echt niet sneller van......
Dat klopt gedeeltelijk. Het helpt alleen wanneer Windows ruimtegebrek heeft gekregen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2012, 16:32   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Vista en Windows 7 doen volledig automatisch defragmenteren, elke woensdag na 00.00 uur. Dus dat heeft in elk geval geen nut voor TS.
In plaats van schijfopruiming kan je ook Ccleaner downloaden, installeren en draaien.
Je kiest voor Analyse en daarna voor schoonmaken. (Alles wat Ccleaner in de standaard instellingen vindt bij Analyse kan weg).

http://www.piriform.com/ccleaner
En daar zal de laptop wel sneller van worden, vooral als er Vista op draait.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2012, 19:01   #15
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
En daar zal de laptop wel sneller van worden, vooral als er Vista op draait.

Niek
O? Vertel? Wat kan CCleaner dan doen om een pc/laptop sneller te maken?????
Zoals ik al schreef, het opruimen van (overbodige) bestanden heeft in het geheel geen enkele invloed op de snelheid (met opstarten) of met de prestaties, want al deze bestanden staan 'passief' op de schijf.....
De zogenaamd 'verkeerde' register-entry's die door CCleaner eventueel verweiderd worden hebben ook geen enkel merkbare invloed, want op gemiddeld zo'n 500 tot 800.000 entry's in het register, merk je echt niet dat er een paar honderd verwijderd worden, zelfs niet ALS deze verwijderde entry's al gelezen zouden worden bij het opstarten van Windows.
Het enige wat de (opstart)snelheid van de laptop of pc iets kan versnellen, is de overbodige programma's en services die opstarten uit te schakelen. Is ie dan nog niet snel genoeg, dan moet je de hardware vervangen voor betere componenten.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2012, 23:38   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vertel puur uit ervaring qpc.
Ik heb vele (vooral) Vista en XP pc's/laptops/pc's bij m'n "klanten" kennissen, vrienden en buren belangrijk sneller zien worden in het gebruik, na het draaien van Ccleaner.
Ik heb het dus niet over opstart snelheid. Dat is ook niet specifiek de vraag van TS.
Probeer het eens uit, op een niet (of slecht) onderhouden laptopje met Vista erop, waarmee een jaar of 2 is gesurft enzo.
Opstart snelheid kan je iets versnellen, door wat programma's uit te schakelen die mee opstarten, maar dan heb je het over enkele, of delen van (een) seconde(n).
Al die bestanden mogen dan passief op schijf staan, maar ik bemerk dit heel vaak in de praktijk.
Ik vermoed dat het o.a. in de Temp. dirs zit die leeg gemaakt worden, waardoor programma's sneller gaan reageren.

Als je de opstart van een laptop (en het draaien ervan) echt wil versnellen, dan zet je er een SSD in.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2012, 00:26   #17
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Ik vertel puur uit ervaring qpc.
Ik heb vele (vooral) Vista en XP pc's/laptops/pc's bij m'n "klanten" kennissen, vrienden en buren belangrijk sneller zien worden in het gebruik, na het draaien van Ccleaner.
Ik heb het dus niet over opstart snelheid. Dat is ook niet specifiek de vraag van TS.
Probeer het eens uit, op een niet (of slecht) onderhouden laptopje met Vista erop, waarmee een jaar of 2 is gesurft enzo.
Opstart snelheid kan je iets versnellen, door wat programma's uit te schakelen die mee opstarten, maar dan heb je het over enkele, of delen van (een) seconde(n).
Al die bestanden mogen dan passief op schijf staan, maar ik bemerk dit heel vaak in de praktijk.
Ik vermoed dat het o.a. in de Temp. dirs zit die leeg gemaakt worden, waardoor programma's sneller gaan reageren.

Als je de opstart van een laptop (en het draaien ervan) echt wil versnellen, dan zet je er een SSD in.

Niek
Ik vertel ook uit ervaring..... Er zijn GEEN programma's die door 'schoonmaken' de pc sneller maken, ook CCleaner niet.... De harde schijf gaat niet sneller draaien, de processor gaat niet sneller lopen, er komt niet meer geheugen vrij, etc. etc. etc...
Ook volle Temp mappen hebben GEEN invloed op de snelheid van een pc, ook niet van programma's, want die Temp mappen worden niet gelezen als de pc op start of als er met programma's gewerkt wordt.
Als jij andere ervaringen hebt, prima, maar kom dan eens concreet met WAT CCleaner (of een ander programma) doet om de pc te versnellen, dus welke software wijzigingen worden door CCleaner gedaan die daadwerkelijk (aantoonbaar) invloed hebben op de prestaties van de pc of van de programma's.
Ik wacht met smart af......
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2012, 00:43   #18
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Als jij andere ervaringen hebt, prima,
Ik zal ook een keertje quoten.

En al deze mensen hebben dan ongelijk:
http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=...w=1920&bih=898

"Concreet" ga ik me er dus niet in verdiepen.

En daar wil ik het graag bij laten.
Dus wacht met smart op concreet bewijs. Ik moet je dan helaas teleurstellen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2012, 01:18   #19
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zal ook een keertje quoten.

En al deze mensen hebben dan ongelijk:
http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=...w=1920&bih=898

"Concreet" ga ik me er dus niet in verdiepen.

En daar wil ik het graag bij laten.
Dus wacht met smart op concreet bewijs. Ik moet je dan helaas teleurstellen.

Niek
Buiten het feit om dat de link niet werkt,

i rest my case.......
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2012, 07:54   #20
anoniem41195
Guest

Standaard

Maar wat is jou oplossing dan, om hem sneller te laten worden?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten