Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 March 2013, 20:58   #1
anoniem33562
Guest

Standaard Verbindingsstuk?

Ik kwam deze tegen en aan de ene kant zit een internetopening (female) en aan de andere kant een USB-stekker. Er staat EMINENT op. Waar is deze goed voor?

Kan ik die van de pc via een UTP CAT E5 kabel aansluiten op de tv/monitor?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:06   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Plaatje of typenr zou handig zijn

Probeer eens op Google . met de gegevens die je hebt.

Deze mischien.

http://www.eminent-online.com/nl/pro...ersterker.html
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:20   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Hm.... Zoiets ? USB to RJ45:

http://sell.lulusoso.com/selling-lea...CAT5-CAT6.html
http://sell.lulusoso.com/selling-lea...AT6-Cable.html

Bestaat daar uit twee stukjes, zodat je er een CAT5 patchkabel tussen kunt zetten, en zo een enorme verlengkabel voor USB krijgt... Of dat storingsvrij kan is mijn vraag
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:18   #4
anoniem32141
Guest

Standaard

http://www.eminent-online.com/produc...g-adapter.html
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:21   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BackupMod Bekijk bericht
Dat zou kunnen, een netwerkadapter ingebouwd
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:19   #6
anoniem33562
Guest

Standaard

Zal ik even opzoeken. Er staat op:
EM1010 Rev. 2 0410C2A01078
C2 MADE IN CHINA

FOR HOME OR OFFICE USE
This device complies with Part 15 of the FCC Rules
awn 2725 28awg/2c 28awg/1p

Laatst gewijzigd door De Hulk : 21 March 2013 om 21:32
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 21:39   #7
anoniem33562
Guest

Standaard

Mijn vraag is dus, ik zet de pc uit en sluit de USB-stekker achter op de pc aan en de CAT kabel op de tv kan dat en wat is dan het resultaat? Het is een tv waarop netwerk mogelijk is. Maar wat dat precies inhoud weet ik niet. Ik weet nu wel dat 80% niet werkt zonder de juiste en dure kabels!

Ik heb het met de FRITZ!Box LAN-stick geprobeerd en helemaal niets. Volgens de handleiding kan het wel met een Samsung-stick maar je kunt het al wel raden wat zo'n ding kost!

Ik heb het geprobeerd maar geen resultaat. Wel een melding de router aan en uit zetten. Maar er zit geen aan en uit knop op.

Laatst gewijzigd door De Hulk : 21 March 2013 om 22:36
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2013, 23:41   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
Mijn vraag is dus, ik zet de pc uit en sluit de USB-stekker achter op de pc aan en de CAT kabel op de tv kan dat en wat is dan het resultaat? Het is een tv waarop netwerk mogelijk is. Maar wat dat precies inhoud weet ik niet. Ik weet nu wel dat 80% niet werkt zonder de juiste en dure kabels!
Het resultaat is dat het niet werkt.

Als je tv een cat5 netwerk aansluiting heeft kan je er toch gewoon een kabeltje vanaf de router in prikken.

En inderdaad de meeste routers hebben geen aan/uit schakelaar, maar dan trek je even de stekker uit de 220, dan gaat tie ook uit.

Die jij op het oog hebt van Eminent is bedoeld om van een usb aansluiting om een pc/laptop een netwerk aansluiting voor de cat5 kabel te maken. Deze bijvoorbeeld: http://www.eminent-online.com/produc...g-adapter.html

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 07:00   #9
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Het resultaat is dat het niet werkt.

[...]
Mee eens, dit gaat niet werken. De meeste televisies hebben tegenwoordig wel netwerkopties, maar op de goedkopere modellen wordt de LAN-poort dan meestal weggelaten.

Deze USB-verloopjes werken niet op televisies en andere apparatuur omdat er drivers voor nodig zijn om het ding aan de praat te krijgen. Op een TV kun je geen drivers installeren.
De enige optie is dat je apparaat standaard al dat soort USB-LAN adapters ondersteunt, dan heb je kans dat het werkt, en zelfs dan meestal alleen nog maar met de officiële, door de fabrikant geproduceerde versie, of als je mazzel hebt elke andere zolang er maar dezelfde chipset in zit.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2013, 08:09   #10
anoniem35068
Guest

Standaard

TS heeft een TV met RJ45 aansluiting (en dus netwerkmogelijkheden) en wil deze verbinden met de laptop. Dit zou moeten kunnen via de EM1010 die hij in de laptop steekt. Alles (netwerkaansluiting op zowel TV als laptop) dienen handmatig geconfigureerd te worden aangezien er geen DHCP-server voorhanden is in dat stukje netwerk. Internet op de TV zal er mogelijk alleen zijn als je ICS aan de praat krijgt op de laptop. Grote kans dat je voor deze verbinding een cross-wired netwerkkabel nodig hebt.
Al met al is de optie om de kabel van de TV direct in de router te steken wel de meest simpele, met de grootste kans van slagen. Heb je een bijzondere reden om dit niet te doen?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten