Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Verschil van mening vanuit threads

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 14 September 2011, 21:17   #11
Slater
Guest

Standaard

Ik ben daar allang klaar mee Erik.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je nu je eigen advocaat bent, het is geen rechtzaak, wat je ook aan uitspraken van een ander aanneemt en nu op deze manier de verwijderde topic op een andere manier probeert te belichten, zegt mij wel genoeg.
geheugenstrippen uit een laptop trekken is niet voor iedereen, en al helemaal niet als je daarmee de garantie die misschien nog op de laptop zou zitten, om zeep helpt.
verkoop je laptops of zo? Je moet de volgende keer proberen een probleem zoals in dat topic goed te lezen, en dan ook nog te begrijpen wat er staat erik.
Ik ga je dat in ieder geval niet nog eens uitleggen.

gegroet.
PS, wat kan mij het nou schelen wat jullie goed of slecht vinden, dat is jullie zaak.
Maar ja, russisch roulette spelen op andermans laptop..... niet netjes Erik.

1.Hogere kloksnelheid: Schakel de hogere kloksnelheid uit en kijk of het probleem optreedt wanneer het systeem bij de juiste snelheid wordt uitgevoerd.
2.Het geheugen controleren: Controleer het geheugen met een geheugenchecker. Controleer of elke geheugenchip met dezelfde snelheid werkt en dat dit goed in het systeem is geconfigureerd.
3.Voeding: Zorg dat de voeding genoeg vermogen heeft zodat de ge´nstalleerde apparaten behoorlijk met het systeem kunnen functioneren. Als u geheugen hebt toegevoegd, een nieuwe processor of extra stuurprogramma's hebt ge´nstalleerd, of externe apparaten toegevoegd, kan er meer vermogen worden gevraagd dan het huidige vermogen consistent kan leveren.
4.Oververhitting: Kijk of het systeem oververhit raakt door de interne temperatuur van de hardware te controleren.
5.Standaardinstellingen: Gebruik de standaardinstellingen van het systeem als dit wordt uitgevoerd.

In dat topic was het geheugen gecontroleerd door de TS, geen fouten.
In dat topic waren de temperaturen gecontroleerd, was OK.
In de laptop dan maar fysiek aan het geheugen gaan tornen, dat is vragen om niet verder te komen met het probleem, en de TS verder af te laten glijden.

Aangezien hoe de TS het beschreef, en wat er al gebeurd was in die 4 pagina's, daar had jij dan toch wel bepaalde conclusies uit kunnen trekken als je er verstand van zou hebben, Erik.

En verder, tja, we zien wel weer hoe het in de toekomst zal gaan.

En punt 3, zoals je al toegaf dat het niet verstandig was van die biosflash.
nee inderdaad, en niet alleen niet verstandig, de hele laptop kan er door onherstelbaar stuk gaan.
Je kan dan zeggen, we zitten er allemaal wel eens naast, maar ja, dit is niet een beetje er naast, dit is, nogmaals, russisch roulette voor de laptop in dat geval.
Dat is toch iets anders dan de plank een keertje mis slaan Erik.

Het enige wat je nog had kunnen adviseren aan de TS is er mee terug gaan naar de winkel waar de laptop gekocht is, omdat dit probleem hier niet opgelost kan worden.
hardwarematige problemen kunnen de meesten niet zelf oplossen, en ik blijf er toch bij, dat russische spel van je, ik walg er gewoon van, mag je best weten.

en die gebeurtenis 41, dat is dus als de computer uit gaat en windows niet is afgesloten.
Wat ook de oorzaak is dat de computer zo ineens uitgaat, dat krijg je ook als je de stekker er uit trekt en de computer gaat uit zonder windows afsluiten, gebeurtenis 41.
Dus denk eens na logisch.....

Het is maar te hopen dat de TS niet meer reageerd door iets anders dan dat de TS jou oplossingen heeft uitgeprobeerd..... jij kan nog gewoon reageren hier... jij wel.....

Laatst gewijzigd door Slater : 15 September 2011 om 01:44

Oud 15 September 2011, 10:40   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slater Bekijk bericht
Ik ben daar allang klaar mee Erik.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je nu je eigen advocaat bent, het is geen rechtzaak, wat je ook aan uitspraken van een ander aanneemt en nu op deze manier de verwijderde topic op een andere manier probeert te belichten, zegt mij wel genoeg.
geheugenstrippen uit een laptop trekken is niet voor iedereen, en al helemaal niet als je daarmee de garantie die misschien nog op de laptop zou zitten, om zeep helpt.
verkoop je laptops of zo?
Je bent er duidelijk nog niet klaar mee, want dit is de vierde maal dat je suggereert dat ik adviezen neerzet om iemand schade te doen, en dit maal ook dat ik daar zelf beter van word.

Even concreet graag, wat belicht ik anders uit het niet meer toegankelijke topic ?
Citaat:
...In dat topic waren de temperaturen gecontroleerd, was OK.
In de laptop dan maar fysiek aan het geheugen gaan tornen, dat is vragen om niet verder te komen met het probleem, en de TS verder af te laten glijden.
....geheugenstrippen uit een laptop trekken is niet voor iedereen, en al helemaal niet als je daarmee de garantie die misschien nog op de laptop zou zitten, om zeep helpt.
...... hardwarematige problemen kunnen de meesten niet zelf oplossen, en ik blijf er toch bij, dat russische spel van je, ik walg er gewoon van, mag je best weten.
En wat is er op een computerforum nu tegen het advies om een geheugenmodule te wisselen ? De TS is zelf in staat te beslissen of dat kan of niet kan.
Zullen we anders adviseren het laptopje met een licht bevochtigd doekje af te stoffen ?

Oud 15 September 2011, 12:40   #13
Slater
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Je bent er duidelijk nog niet klaar mee, want dit is de vierde maal dat je suggereert dat ik adviezen neerzet om iemand schade te doen, en dit maal ook dat ik daar zelf beter van word.

Even concreet graag, wat belicht ik anders uit het niet meer toegankelijke topic ?

En wat is er op een computerforum nu tegen het advies om een geheugenmodule te wisselen ? De TS is zelf in staat te beslissen of dat kan of niet kan.
Zullen we anders adviseren het laptopje met een licht bevochtigd doekje af te stoffen ?
Ik zal je precies vertellen, wat de bedoeling er ook van was, wat je aan het doen was.
In je eerste regel geef je een oplossing die zeer gevaarlijk is, maar je vertelde er bij, zorg eerst even dat je sowieso alle garantie van de laptop kwijt bent voor je verder gaat met het vernietigen van je laptop.
Nu kan je wel denken dat je met grapjes en rare verzinsels dat kan proberen weg te duwen, maar dat is het geval erikdenhouter.

En wat je er ook verder bij haalt, als je dan zo'n ontzettende kijk hebt op computers en denkt van, dat moet de TS zelf maar beslissen of die dat uitvoert, tja erik, dat is dan prachtig dan he?

Maar je zogenaamde hulp was op die manier ingedeeld, eerst een oplossing bieden die nergens op sloeg (biosflash) waarmee de TS de computer kan vernietigen, waarbij verteld werd, maar haal eerst de geheugenrepen 1 voor 1 er uit (vernietigen van eventuele garantie.)
Maar je schijnt het toch niet te willen beseffen, en denkt, het is toch de eindverantwoording voor de TS zelf.
Ja zeker heb ik geen vertrouwen in jou, maar dat komt door de oplossingen die je zelf aandraagt.
Wat is dat dan toch voor een rare tactiek van je?
Vertel dan eens hoe je dat had bedoeld mie jonguh.
Had je deze oplossing op een forum geplaatst waar moderators toezicht houden op het technische gedeelte van de reaguurders, nou, dan was je bericht snel verwijderd en had jij wel een PM gekregen van een moderator.

Laatst gewijzigd door Slater : 15 September 2011 om 13:20

Oud 15 September 2011, 13:05   #14
dutch-online
Guest

Wink

Omwisselen [ testen ] van Geheugen modules .. moet kunnen , meer Geheugen plaatsen ook.

Daar doen fabrikanten niet moeilijk over.
Heb het tenminste nog nooit mee gemaakt

En ik ben er toch regelmatig mee bezig.
...

Oud 15 September 2011, 13:29   #15
Slater
Guest

Standaard

Dan had Erik eerst maar even moeten vragen aan de TS of het probleem was ontstaan na het veranderen van de hardware, ik zag die vraag nergens, en als je een fabrikant treft die daar niet mee zit, dat iemand een eigen laptop open schroeft en er hardwarematig mee bezig gaat, tja, dan heb je geluk gehad.
Maar je moet dan eerst even de garantiebepalingen lezen.

Of ze er moeilijk over doen, tja, de garantiebepalingen lezen....
Ik zie hier al dat er maar van alles getypt wordt, maar deze TS zal denk ik niet zo snel terugkeren naar dit forum.

En iemand die zegt regelmatig op garantie beroep te doen terwijl die zelf bezig is geweest met het veranderen van geheugenmodules, tja, wat moet je daar nu weer mee he?
Of ga je bij elk probleem op een computer eerst maar eens de geheugenmodules verwisselen om te kijken of het werkt? Ik heb ook daar niet zo veel vertrouwen in eigenlijk.
Maar ja, het is een democratie, misschien kan je je straks beroepen op meeste stemmen gelden, en het daarmee onder laten sneeuwen... dan is het een kwestie van mensen overtuigen, ipv iemand helpen op een computerforum... just like the pope in rome....

Laatst gewijzigd door Slater : 15 September 2011 om 14:23

Oud 15 September 2011, 15:40   #16
anoniem14733
Guest

Standaard

@Slater: Als jij zo walgt van "foute" oplossingen en jij vind dat je zo'n kennis van zaken hebt. Waarom doe je dan niet mee aan het geven van -juiste- oplossingen in topics?

Want zoals ik het zie (ik heb effe vlug je postings bekeken), heb je alleen geregistreerd om te kunnen klagen en afgeven op anderen.
Want dat is in dat fout41 topic toch wel veel het geval en in slechts 2 andere topics heb je een hulp antwoord gegeven, waarvan er eentje maar afhangt van de situatie en de tweede onzin is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slater
Logboeken van windows doorspitten heb je niet zo veel aan als het probleem zich voor het opstarten van windows voordeed.
Dat ligt er maar aan in hoeverre windows is opgestart. De logboeken beginnen niet pas te werken als je het bureaublad ziet maar op het moment dat de logboekservice gestart wordt, dat is een heel stuk eerder.

In een ander topic:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slater
Want als je van een bestand de extensie veranderd in de bestandsnaam zelf, bijvoorbeeld dat je een .txt bestand via de naam wijzigen verandert in .jpg, dan zie je wel jpg staan maar is de programmeertaal dus eigenlijk geen jpg, maar een txt.
Pardon? Programmeertaal? De verandering van een extensie wijzigt de bestandsnaam. In deze situatie zie je dus wel jpg staan maar is de -bestandsindeling- dus txt formaat en niet de programmeertaal want txt formaat is geen programmeertaal.
Een programmeertaal is Visual Basic, Turbo Pascal, C++, dat soort dingen.
Een jpg, txt, pdf, doc etc. etc. zijn allemaal bestandsformaten en geen programmeertalen dus da's onzin.

Je komt met 25 posts die hoofdzakelijk uit klagen en zeuren bestaan hier even iemand de waarheid vertellen. Probeer dan eerst zelf eens je sporen te verdienen door mensen adequaat te helpen, en niet alleen door anderen af te zeiken en onzin te roepen over extensies.

Oud 15 September 2011, 16:12   #17
Slater
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
@Slater: Als jij zo walgt van "foute" oplossingen en jij vind dat je zo'n kennis van zaken hebt. Waarom doe je dan niet mee aan het geven van -juiste- oplossingen in topics?

Want zoals ik het zie (ik heb effe vlug je postings bekeken), heb je alleen geregistreerd om te kunnen klagen en afgeven op anderen.
Want dat is in dat fout41 topic toch wel veel het geval en in slechts 2 andere topics heb je een hulp antwoord gegeven, waarvan er eentje maar afhangt van de situatie en de tweede onzin is.

Dat ligt er maar aan in hoeverre windows is opgestart. De logboeken beginnen niet pas te werken als je het bureaublad ziet maar op het moment dat de logboekservice gestart wordt, dat is een heel stuk eerder.

In een ander topic:

Pardon? Programmeertaal? De verandering van een extensie wijzigt de bestandsnaam. In deze situatie zie je dus wel jpg staan maar is de -bestandsindeling- dus txt formaat en niet de programmeertaal want txt formaat is geen programmeertaal.
Een programmeertaal is Visual Basic, Turbo Pascal, C++, dat soort dingen.
Een jpg, txt, pdf, doc etc. etc. zijn allemaal bestandsformaten en geen programmeertalen dus da's onzin.

Je komt met 25 posts die hoofdzakelijk uit klagen en zeuren bestaan hier even iemand de waarheid vertellen. Probeer dan eerst zelf eens je sporen te verdienen door mensen adequaat te helpen, en niet alleen door anderen af te zeiken en onzin te roepen over extensies.
tja....
russisch roulette spelen op andermans computer he....
maar blacktiger komt je wel helpen hoor erik...
Maar ik begrijp dat er nu hier mensen zich onderscheiden, en niet iets proberen te begrijpen, maar reageren vanuit hun eigen onvermogen.

Maar ik wil nog wel even ingaan op het verhaaltje van de extensies, geen probleem hoor, dat codes van de programmeertaal uiteraard belangrijk zijn of een programma er iets mee kan niet waar, dat is gewoon een basis.
Dat als je een text bestand maakt in kladblok, heel simpel voorbeeld, je deze opslaat als .txt, en dan de extensienaam verandert, in bijvoorbeeld jpg, je eerst een melding krijgt dat er na het bestand corrupt zal worden, en als je die melding negeert je een bestand met een extensie hebt die niet gelezen kan worden door een programma die plaatjes kan bewerken.
Waarom? omdat het programma die plaatjes wil laden verkeerde codes leest, het zijn namelijk dan codes van een txt bestand.

Nu las je niet alles, maar komt er een soort blinde woede in je op blacktiger, de onderstaande regels heb je vast niet gelezen in dat topic.
En in welke programmeertaal de bestanden dan zijn weg geschreven, dat maakt verder weinig uit, dus ik vroeg ook aan de TS, die de bestanden uit een back up had, met welk programma hij dan die backup had gemaakt, en hoe die de bestanden dan heeft terug gezet.
Als een backupprogramma een eigen manier van wegschrijven gebruikt om het als een back up te bewaren, zijn de bestanden dan wel teruggeconverteerd?
was maar een vraagje hoor, maar ik zie dat nu de aanval begint, en de aandacht van de russische spelletjes afgeleid worden keer op keer.

Wat je ook allemaal neer gaat typen blacktiger, als de computer tijdens het opstarten van de computer zelf iets niet goed doet, ga jij dan maar lekker zoeken in het windows logboek ok?

daaaag zwaai.

Laatst gewijzigd door Slater : 15 September 2011 om 16:29

Oud 15 September 2011, 17:03   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Dan had Erik eerst maar even moeten vragen aan de TS of het probleem was ontstaan na het veranderen van de hardware, ik zag die vraag nergens
Citaat:
...ga je bij elk probleem op een computer eerst maar eens de geheugenmodules verwisselen om te kijken of het werkt?
Het oorspronkelijke probleem was NOOIT de fout van het uitvallen van de laptop, dat ontstond pas na het installeren van alle driver updates.
De oorspronkelijke fout was een telkens terugkerend BSOD.
Mijn gedachte: driver updates zorgen er voor dat drivers en Windows in een net iets ander deel van het geheugen wordt geladen, waardoor een eventuele fout in het geheugen merkbaar- of juist niet merkbaar kan worden. Hier zagen we na een driver update de ene fout in de andere veranderen, waarom wil jij dan het geheugen uitsluiten ?

De MS geheugentest is kort, en staat er om bekend zeker niet alle soorten fouten te kunnen vinden. Memtest86 kan er meer- maar ook niet alles vinden. (En deze kan timing in beeld brengen.)
Kortom, een geheugentest is niet conclusief.

Citaat:
Nu kan je wel denken dat je met grapjes en rare verzinsels dat kan proberen weg te duwen, maar dat is het geval....
Als je nou vertelt waar dat rare verzinsel zit, dan kan ik er misschien nog wat creatiefs mee

Verder snap ik even niet waarom je zo vurig telkens weer blijft herhalen dat ik fout ben, terwijl ik je na je eerste reactie als gezegd heb dat het best goed is dat je mij er op wijst dat ik wat voorzichtiger moet omgaan met het adviseren van een BIOS update.
Dit waren mijn allereerste woorden aan jou gericht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter
Je hebt gelijk dat ik iets over de risico's had kunnen schrijven, maar dat staat meestal wel vermeld bij de download van de BIOS update, en is algemener bekend. Dat kan je niet blijven vermelden.

Dat het een voedingskwestie kan zijn, en dat daarbij een BIOS flash gevaarlijker is, vind ik zeker een goed punt genoemd te hebben.
Wat wil je nog meer ? Herhalen.... Je wilt herhalen en herhalen.
Nou laat ik dat dan voor je doen:
dit zijn je argumenten Slater, laat ik ze nou nog een keer noemen, want met twee keer genoemd te hebben hoeft je ze zeker nooit meer te herhalen:
Citaat_Slater-1.jpgCitaat_Slater-2.jpg

Alsjeblieft, ga liever een laptop knuffelen
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 September 2011 om 08:31

Oud 15 September 2011, 17:21   #19
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
....maar ik zie dat nu de aanval begint, en de aandacht van de russische spelletjes afgeleid worden keer op keer.

daaaag zwaai.
Slater, je bent op Internet dit forum tegengekomen, zag iets waarvan je vond dat het niet veilig is, je hebt ingelogd, en hebt iemand er op gewezen dat jij dat heel anders ziet, en gevaarlijk vindt.

Waarom kan het daar nu niet bij blijven

Oud 15 September 2011, 18:14   #20
anoniem14733
Guest

Standaard

@slater:
Citaat:
Nu las je niet alles, maar komt er een soort blinde woede in je op blacktiger, de onderstaande regels heb je vast niet gelezen in dat topic.
Blinde woede? Man je hebt een grote schroef los. Het irriteerde me alleen dat je erg betweterig zit te doen tegen mensen die proberen te helpen, en zelf nauwelijks een poot uitgestoken hebt behalve in 3 threads, en voor de rest je alleen maar je gal hebt zitten spuien.

Ik heb zeker gelezen wat je nog meer schreef, maar dat is niet van belang. Jij wees anderen op hun fouten en ik wijs jou op de onzin die jij schrijft.
Maar oh dat mag niet want oh daar kan meneer Slater niet tegen als iemand ook terecht kritiek op hem kan uitoefenen, zo kinderachtig is ie wel.
Dat is wel te merken op de kinderachtige manier waarop je op mij reageert, terwijl ik nog helemaal niet eens een oordeel heb gegeven of ik vond dat wat Erik deed nu wel of niet fout was. Daaruit is dus makkelijk te concluderen wie in blinde woede ontsteekt, ik in elk geval niet.

Volgens mij ben jij hier vroeger al eens onder een andere naam geweest en ga je nu je gal uiten onder deze naam. Lekker laf en kinderachtig.

Citaat:
en de aandacht van de russische spelletjes afgeleid worden keer op keer.
Man ga toch ergens anders spelen met je zogenaamde kennis. Je maakt jezelf hier belachelijk.
Het enige wat "russische roulette" is (om in jouw termen te blijven) bij eender welk een pc, is als je een bios upgrade gaat uitvoeren als blijkt dat het ding spontaan reset of uitslaat, om welke reden dan ook. Of dat nu om een spanningsprobleem of een videokaartprobleem of iets anders is maakt niet uit.
En van "keer op keer" is totaal geen sprake.

Dat iemand dan een linke fout maakt dat je dat komt melden oke, is niemand op tegen. Daar mag ook gerust iets van gezegd worden, maar de manier waarop jij mensen aan blijft vallen is onterecht en gaat te ver.
Daarnaast maak je zelf ook erg belachelijk als blijkt dat je zelf ook fouten maakt, maar daar vervolgens niet op aangesproken mag worden, want dan komt er gelijk weer een persoonlijke aanval.
Terwijl je helemaal nog niet eens mijn gedachtengang wist over hoe ik over dat advies van een bios upgrade dacht.

Citaat:
Wat je ook allemaal neer gaat typen blacktiger, als de computer tijdens het opstarten van de computer zelf iets niet goed doet, ga jij dan maar lekker zoeken in het windows logboek ok?
Lezen kun je ook niet, want ik schreef heel erg duidelijk dat dit van de situatie afhankelijk was.
Ik weet in elk geval wel 100% zeker dat ik er klaarblijkelijk meer ervaring in heb dan jij en inmiddels ook in zo'n situatie al vaker in het logboek foutmeldingen heb teruggevonden nadat de pc in veilige modus WEL wilde doorstarten.
Da's schijnbaar iets wat jij dan weer niet wilt weten. Maar da's niet erg. Slaap maar lekker verder.

Daarnaast blijkt dat je ondanks je zogenaamde IT ervaring schijnbaar nog nooit eens van net-etiquette gehoord hebt en ook nog nooit gehoord hoe je quoten dient te gebruiken en dat het quoten van complete berichten dus not done is. Het straalt er weer lekker vanaf en ik lig hier inmiddels in een deuk, want zoals jij ben ik er al zat tegen gekomen de afgelopen 20 jaar.

Als je op deze manier blijft discussieren d.m.v. het persoonlijk aanvallen van personen, waarvan je niet eens weet hoe ze over de daadwerkelijke probleemsituatie denken, zegt dat meer over jou dan over mij.

Jij verdwijn fijn in mijn /dev/null en vermoedelijk ook bij de meeste andere forum gebruikers en helpers.

Toedeledoki.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 15 September 2011 om 18:17

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten