Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 May 2017, 22:40   #11
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk begrijp ik helemaal niets van je vraag.
Ik neem toch aan dat je niet al je mail in de zelfde map laat binnenhalen.
In account instellingen kan je het meest gebruikte account als hoofdaccount instellen.
In outlook kan je de volgorde van de accounts gewoon verslepen met je muis.
Als je een nieuwe mail maakt zal deze altijd verzonden worden met je hoofdaccount tenzij je bij van een ander account kiest.
Je kan outlook instellen welk account (map) geopend word bij bestand->optie->geavanceerd.
Een probleem kan ook zijn als je inlog op je pc met je Hotmail account.
Dit kan je aanpassen door je Microsoft account naar een lokaal account om te zetten.

Dappertje

Sommige mensen zijn zo eigenwijs,
zelfs samenwerken doen ze alleen!
dappertje is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2017, 22:59   #12
dappertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Neen dan is het niet duidelijk. Er zijn zat mensen die van WLM naar Outlook gaan, niet zijnde outlook.com.
Daarnaast is WLM een e-mail programma, outlook.com is webmail, dat is heel iets anders dus ik zie ook niet in wat daaraan dan zo duidelijk is.
Normaliter wissel je eerder van programma dan dat je van webmail gebruik gaat maken.

Als je je auto weg doet haal je normaliter toch ook eerder een andere auto dan dat je van de bus gebruik gaat maken?
Outlook.com is het zelfde als Hotmail.com, die kun je net als de meeste mail accounts bekijken via webmail of binnenhalen in je email programma zoals outlook of op je telefoon.
Alleen omdat het op Microsoft Exchange servers draait heet die webmail Outlook Web Access of kortweg owa.

Dappertje

Oud 20 May 2017, 23:08   #13
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

@Dappertje: Wat wil je met je antwoord duidelijk maken? Dit is mij allemaal al vanaf het begin bekend.

Ik reageerde op Desperato die het dus duidelijk vind dat je van WLM overstapt naar Outlook.com en ik vind -daar- niets duidelijks aan.

WLM is een programma en dus lijkt het mij logischer/duidelijker dat men naar een ander programma over stapt, in dit geval dus Outlook van office, zoals ik in m'n antwoord al uitlegde.
Sowieso belachelijk die naamswijziging wat MS gedaan heeft maar da's een andere discussie.

Het is hoe dan ook zaak dat j.claassen nu eerst aangeeft van welke van de twee hij gebruik maakt.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2017, 00:02   #14
dappertje

Standaard

Black Tiger
Misschien niet helemaal goed overgekomen maar het was niet als uitleg of kritiek voor jou maar een toevoeging voor de vraagsteller. Ik had in mijn bericht ook al aangegeven dat zijn vraagstelling het onmogelijk maakt om goed te kunnen antwoorden.

Dappertje

Oud 21 May 2017, 00:08   #15
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Oh ik heb het ook niet als kritiek opgevat hoor. Vond het alleen onduidelijk.

Ik denk dat je aanvullende info dan duidelijker was geweest als je de quote van mij weggelaten had, want daarom leek het alsof je op mij reageerde.

-----------------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 08:16   #16
j.claassen

Standaard

Ik gebruik outlook van office. Heb dit voor de 5e keer geinstalleerd geloof ik omdat ik er niet aan kon wennen. Heb nu besloten om het toch te gebruiken, heb als back up toch nog even wlm. Ik zou het liefst alle mails in tijdvolgorde binnenkrijgen. Als ik een mail maak standaard vanuit mijn standaard account
Iets van piet@familie.nl.
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 09:42   #17
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.claassen Bekijk bericht
Ik gebruik outlook van office. Heb dit voor de 5e keer geinstalleerd geloof ik omdat ik er niet aan kon wennen. Heb nu besloten om het toch te gebruiken, heb als back up toch nog even wlm.
Er zijn nog alternatieven zoals thunderbird en emclient.

Citaat:
Ik zou het liefst alle mails in tijdvolgorde binnenkrijgen. Als ik een mail maak standaard vanuit mijn standaard account
Iets van piet@familie.nl.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 12:42   #18
j.claassen

Standaard

Waarom zou ik nog weer een andere nemen.
Op mijn smartphone krijg ik de mails aan mijn 5 mailadressen op tijdvolgorde binnen. Als ik een mail verstuur wordt die gestuurd vanaf mijn voorkeur mailadres, tenzij ik iets anders wil. Dat is wat ik wil. Office outlook is best duur en zou toch veel meer mogelijkheden moeten hebben dan een gratis programma.
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:08   #19
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik nog weer een andere nemen
Niets moet. Alleen waarom zou je iets gebruiken als het niet bevalt / doet wat je verwacht?

Citaat:
Op mijn smartphone krijg ik de mails aan mijn 5 mailadressen op tijdvolgorde binnen.
Je hebt (dus) ook 5 accounts aangemaakt in Outlook. De mails zullen daar onder het betreffende account binnen komen. Per account kun je o.a. sorteren op tijd.
Welke app gebruik je op de smartphone?

Citaat:
Als ik een mail verstuur wordt die gestuurd vanaf mijn voorkeur mailadres, tenzij ik iets anders wil. Dat is wat ik wil.
In Outlook kun je via Bestand -> opties -> email onder het kopje "berichten verzenden" aangeven dat bij het opstellen van nieuwe berichten het standaardaccount gebruikt moet worden.

Citaat:
Office outlook is best duur en zou toch veel meer mogelijkheden moeten hebben dan een gratis programma.
Geloof niet dat prijs tegenwoordig veel zegt over kwaliteit. Voor het hele Officepakket zijn ook prima gratis varianten beschikbaar, net als voor veel andere programma's.
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:32   #20
dappertje

Standaard

Je kan een regel maken dat elke mail naar postvak in van je hoofdaccount word verplaatst.
Rechtsklik op een bericht dat je naar je hoofdmap wil hebben en kies Regels->regel maken
Kies in het regelvenster verzonden aan (met de naam van het email account erachter)
Dan de onderste en selecteer de map waar je het heen wilt hebben. en klik OK.
Als je ook je verzonden map mail wil verplaatsen kies je daar Van met de naam er achter de rest
is het zelfde als eerder, dus map kiezen waar je het heen wil hebben.

Dappertje

Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten