Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 October 2018, 17:37   #1
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard Doet Firefox raar of....

Firefox doet sinds kort niet alles wat hij doen moet.

Angry Birds Friends op Facebook geeft een blanco pagina.
Ook als ik FF in veilige modus opstart geeft hetzelfde resultaat.

Diverse andere spelletjes willen wel laden.
Dezelfde Angry Birds doet het met Chrome wel.

Net even bij Ohra willen kijken wat een autoverzekering zou kosten, maar ik kan wel gegevens invullen, daarna moet zo'n rondje gaan draaien en de berekening plaats vinden.
Dat gebeurt niet. Met Internet Explorer wel (met Chrome niet getest).
Ook met uitgeschakelde uBlock voor die site, zelfde probleem.

Ik krijg langzaam aan het probleem dat Firefox toch niet meer zo lekker is als hij zou moeten zijn.
Ik heb al eens alle geschiedenis gewist en alle cookies en cache maar ook dat heeft niet geholpen.

Nu begin ik te twijfelen of het niet aan de laatste Firefox update ligt.
Ik kan Firefox wel "verversen" maar dan ben je gelijk alles kwijt en dat is nu ook niet bepaald m'n bedoeling.

Iemand nog een idee voor 'n oplossing? Zowel FF alsook Flash zijn voorzien van de laatste nieuwe versie.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 10:36   #2
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Klinkt een beetje alsof er een Javascript blokker actief is. Overtuig je er van dat je met zekerheid in Veilige modus werkt als je probeert.

Sinds de laatste update (ongeveer) heb ik ook wat problemen, maar dan met (waarschijnlijk) het bufferen van video. Dit probleem is er al jaren, maar ik heb steeds de website er mee geconfronteerd, omdat ik het alleen daar zag. Deze hebben toen veranderingen doorgevoerd waardoor het probleem 'handelbaar' werd, en zo heeft het een paar maanden redelijk gedraaid, maar (ongeveer) sinds de laatste update van Firefox is dat jarenlange probleem ook weer terug.
Ik meen mij te herinneren dat jij iets met het bufferen had uitgeschakeld (about:config ?) dus misschien iets om even te checken.

Onder 'Help - Probleemoplossingsinformatie' kan je met één klik naar je profielmap. Backup maken voordat je grotemensen dingen gaat doen.

(B.t.w., om 11:20 kreeg ik een FF update aangeboden)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 October 2018 om 11:10
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 13:02   #3
BlackTiger

Standaard

Ik heb inderdaad iets in de about:config gedaan, weet niet meer precies wat dit geweest is. Zou ik even moeten opzoeken.
Dit lijkt me inderdaad iets van flash of javascript of nog liever een combo daarvan wat niet wenst te werken.

Ik had echt in de Veilige modus van Firefox gewerkt, niet van Windows.
Kreeg echter net ook een update, zal dat eerst even proberen en dan straks een terugmelding geven.
Bedankt alvast voor het meedenken!

Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
Oud 3 October 2018, 14:57   #4
BlackTiger

Standaard

Update gehad, nu doet ie zelfs bij html nog gek.
Laat ie witte blokjes op tekst zien, dat is heel raar, dus beter is het er niet op geworden.

Dju. Ik weet niet meer wat ik met die about:config gedaan heb, kan het zo snel niet meer terug vinden.
Ik ga nog eens Firefox in Veilige Mode starten en zien wat er gebeurt.

Anders misschien toch maar eens verversen. Zou niet nodig moeten zijn.

Edit: Nee Firefox gestart met veilige modus, gecontroleerd via help, en probleem is er dan ook met die witte vlakjes. Ook op m'n andere pagina met html en php.
Lijkt toch iets scheef te zitten in Firefox. Misschien iets met javascript maar ik heb daar niets aan gedaan.

Als ik nu ga verversen, ik kan hem laten synchen, krijg ik dan straks alles weer terug van bookmarks en zo?
Wachtwoorden zijn niet opgeslagen dus dat boeit me niet.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 3 October 2018 om 14:59
Oud 3 October 2018, 15:04   #5
erikdenhouter

Standaard

Heb je wel eerst nog even je PC herstart ?

"Refresh Firefox - reset add-ons and settings

If you're having problems with Firefox, refreshing it can help. The refresh feature fixes many issues by restoring Firefox to its default state while saving your essential information like bookmarks, passwords, and open tabs.
Note: Extensions and extension data are removed."

Ik herinner mij nu dat jij het cachen van pagina's had uitgeschakeld.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 October 2018 om 15:07
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2018, 18:34   #6
BlackTiger

Standaard

Nee dat had ik vroeger al eens op andere wijze uitgeschakeld.
Ik ben bij about:config gaan kijken en daar staat de cache ook gewoon op standaard.

Wat me wel op valt is dat ik daar in die omgeving allerlei andere zaken op aangepast zie staan, terwijl ik daar niets veranderd heb, o.a.:
browser.cache.disk.capacity en browser.cache.disk.smart_size.first_run en browser.cache.disk.filesystem_reported waar ik allemaal sowieso al niet aangeweest ben.

Ik dacht de browser.newtabpage.activity-stream.feeds.section.highlights aangepast te hebben via about:config. De cache doe ik normaliter gewoon via de settings.
Uitgeschakelde of minimale cache zou trouwens dit probleem niet mogen veroorzaken.

Anyway, ik had dat wel gelezen en die extensies is het probleem ook niet. Maar vorige keer was ik toch een boel kwijt.
Zal het nog eens proberen met het verversen en dan zien wat er gebeurt.

Oud 3 October 2018, 19:26   #7
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Wat me wel op valt is dat ik daar in die omgeving allerlei andere zaken op aangepast zie staan, terwijl ik daar niets veranderd heb, o.a.:
browser.cache.disk.capacity en browser.cache.disk.smart_size.first_run en browser.cache.disk.filesystem_reported waar ik allemaal sowieso al niet aangeweest ben.
Dat is bij mij ook, honderden ingangen, ongeveer 20% staat als 'aangepast'.
Oud 3 October 2018, 22:00   #8
BlackTiger

Standaard

Oh dat stelt me alweer gerust.

Maar zit nu gelijk met een ander probleem. Firefox dus ververst, dat ging goed. Geen addons meer. Hups naar Facebook ermee, Angry Birds friends gestart, kwam de melding om Flash toe te staan. Ja dus en gelijk aangevinkt deze beslissing onthouden.

Vervolgens reageert Firefox niet meer. Afgesloten, Firefox opnieuw gestart, blijft op die pagina terug komen en blijft dus ook hangen.
Wat nu? Want ik wil niet m'n favorieten kwijt raken. En liefst ook niet m'n cookies.

Oud 3 October 2018, 22:11   #9
erikdenhouter

Standaard

Raar... Bedoel je dat de tab ook niet weg wil ?
Als deze wél te sluiten is sluit je na een minuut FF af (dan weet je zeker dat met de standaard instellingen die sluiting ook gesaved is), wacht 10 seconden, en start hem weer op ?
Oud 3 October 2018, 22:21   #10
BlackTiger

Standaard

Werkt ook niet.
Ik heb nu een nieuwe Firefox gedownload, deze installatie gestart en toen kreeg ik weer de melding of ik Firefox verversen wilde. Dat heb ik dus gedaan.
Maar nu zijn bijv. de veelgebruikte icoontjes weer anders en heb ik 2 profiel backup mappen. Ik wil toch wel graag bepaalde dingen in de map overschrijven met mijn backup. Dus moet effe zoeken waar de huidige profielmap zich dan bevindt of weet jij dat uit je hoofd?

Anyway. Flash opnieuw willen installeren, bleef hangen op 90% en daarna tot 2x toe installatie mislukt.
Wil ik flash deinstalleren, ook problemen. Ik weet niet wat er loos is momenteel.

Het lijkt de computer, maar het is dan raar dat in Chrome en IE wel alles perfect werkt, alleen Firefox die dus problemen geeft.
Begin een beetje pissed op Firefox te raken nu, oftewel ongeduldig.

Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten