Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 August 2013, 12:42   #1
anoniem56300
Guest

Standaard Het installeren van Windows 7

Beste mensen,

Ik wil op mijn PC Windows 7 Professional installeren. Wat zijn de beste hoeveelheid RAM en een Windows-versie die mijn PC moet hebben om snel te zijn?

Mijn motherboard kan maximum 4 GB RAM hebben. Nu is er 1 GB. Volgens mij is het genoeg voor 32-bits Windows 7 Professional. Maar ik wil een snelle PC.

Zal mijn PC met 4 GB RAM en 64-bits Windows 7 het snelst zijn?

Dank u!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 12:54   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Moederbord, lees chipset, de geheugenbus in die chipset of in de CPU bepalen de snelheid en swappen door een te lage hoeveelheid ram zal dat nadelig beinvloeden.

Geef eens op welk moederbord en processor er nu in zit.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 13:00   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Wat voor PC heb je en wat staat er nu op als besturingsyteem?

Overigens word een PC niet sneller door het veranderen van besturingssysteem.

Als je Maximaal 4 Gb geheugen kunt plaatsen dan heb je waarschijnlijk een Windows XP en dus 32 bit versie.

Je kunt ook nu je PC wel versnellen door er een SSD in te plaatsen in plaats van de Harde schijf die er nu in zit en 4 Gb inplaats an die 1Gb.

Ik zou het dan houden bij Windows XP, maar wil je persé een ander bsturingssysteem neem dan Windows 8 32 bit maar dan wel met de hier bovenstaande hardware update.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 13:08   #4
anoniem56300
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Moederbord, lees chipset, de geheugenbus in die chipset of in de CPU bepalen de snelheid en swappen door een te lage hoeveelheid ram zal dat nadelig beinvloeden.

Geef eens op welk moederbord en processor er nu in zit.
Het moederbord is P5KPL-AM EPU
De processor is Pentium(R),Dual-Core CPU E5300 @ 2.60

Dank!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 13:11   #5
anoniem56300
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht

Als je Maximaal 4 Gb geheugen kunt plaatsen dan heb je waarschijnlijk een Windows XP en dus 32 bit versie.

Je kunt ook nu je PC wel versnellen door er een SSD in te plaatsen in plaats van de Harde schijf die er nu in zit en 4 Gb inplaats an die 1Gb.

Ik zou het dan houden bij Windows XP, maar wil je persé een ander bsturingssysteem neem dan Windows 8 32 bit maar dan wel met de hier bovenstaande hardware update.
Vanaf 2014 zal Microsoft geen updates meer maken voor Windows XP....Windows XP, P5KPL-AM EPU motherboead, Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.6 processor.

Windows 8 heb ik helaas niet. Windows 7 wel
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 13:24   #6
anoniem56300
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht

Welk SSD en RAM kun u me aanbevelen? Nu heb ik RAM van Corsair DDR2 VS1GB667D2. Dank!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 13:52   #7
anoniem22217
Guest

Standaard

Moederbord manual

Geheugen 2 strookjes DDR2 1066 van 2 Gb het merk maakt niet zoveel uit maar Corsair is prima.
Er kan zelfs een andere processor in lees manual Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Quad / Core™2 Duo CPU support en de Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 die er nu in zit.
Hoewel ik niet verwacht dat deze nog nieuwe te koop is of extreme duur, en omdat alleen een upgrade naar 4 Gb geheugen al rond de 70 euro kost.

Overgens denk ik dat je goedkoper uit bent met de aanschaf van een upgrade setje
De Windows 7 kun je als het een originele DVD is ook als 64 bit versie installeren met hetzelfde serienummer.

Een SSD van 128Gb maakt het nog sneller.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 18:06   #8
anoniem27570
Guest

Standaard

Ach, het denken dat door meer geheugen een pc sneller wordt is een nogal wijdverspreid broodje aap, het zal minder snel worden als er wordt gewapt, als dat niet gebeurd maakt de hoeveelheid geheugen niet uit.

Spaar door voor die upgradeset b.v., je hebt achterhaalde hardware wat gewoon niet sneller te krijgen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2013, 18:38   #9
anoniem22217
Guest

Standaard

Wat je met langzame computers ook kunt doen is langzamer gaan leven, dit levert in elk geval een stuk minder stress op.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2013, 00:26   #10
anoniem30973
Guest

Talking

Jaja, dat is er weer een!
Alle help-forums hebben computerdeskundigen maar WIJ op het CID-forum hebben een FILOSOOF in ons midden
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten