Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 December 2009, 14:33   #31
anoniem37039
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Gevaarlijk als je daar nu op jouw leeftijd al last van hebt,.

........................
Sinds ik Apple gebruik trekt 't weer bij gelukkig.... lijkt dan wel heel erg langzaam te gaan.
Op mijn leeftijd hebben de meesten al heel wat meer 'probleempjes'.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2010, 22:04   #32
anoniem17041
Guest

Standaard

Waarom geen online dienst zoals Carbonite? Is nog te betalen ook en je geeft zelf aan wat wel en wat niet bewaard moet worden...
http://www.carbonite-backup.nl/index.php
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2010, 19:43   #33
anoniem42386
Guest

Standaard

Backup regelmatig en tegenwoordig ook nog raid 1, dus nee
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2010, 14:15   #34
anoniem38769
Guest

Standaard

nope. en als ik ooit wat kwijt raak dan geld voor mij.
" weg is peg" xD
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2010, 16:53   #35
Macfan
Guest

Standaard

LOL

Bij onze concurrent, heb ik me laten vertellen, is zonder back-up ALLE foto's gewist.
De desbetreffende klant had AL zijn foto's op de harde schijf gezet... en hij was nog ziek ook.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2011, 16:04   #36
anoniem20033
Guest

Standaard

Ik zet net een bericht neer harde schijf in problemen. Ik kan dus geen backup maken op de schijf welke in de problemen zit ik moet hem verwijderen leuk dat je me met deze oproep een hint geeft.Maar mijn vraag is met je mee is de data die je dan overlevert aan een data recovery dienst dan nog wel te vertrouwen aan alles zit een limiet van vertrouwen.Op mijn schijf staan nog al grote projecten en erg duur en vertrouwelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2011, 16:13   #37
anoniem14945
Guest

Standaard

Belangrijk is dat je de schijf NIET MEER GEBRUIKT om de kans op redding zo groot mogelijk te houden.

Als de problemen hardwarematig zijn (meestal te herkennen aan geluiden die de schijf in het verleden nooit maakte), ga dan niet zelf proberen. De kans dat je zelf hardwarematige problemen kunt oplossen is zeer klein en maakt de kans op redding door professionele bedrijven ook zeer klein.

Zijn de problemen "softwarematig" (en dan doel ik op problemen met de bestandstabel, Windows die de schijf niet meer herkent of gewiste bestanden), dan zou je eventueel zelf kunnen proberen. Nog steeds belangrijk dat je niks naar de schijf schrijft en herstelde bestanden naar een andere schijf opslaat. Je zou dan zelf aan de slag kunnen met een programma als Recuva.

Wat betreft de recovery diensten: je kunt nooit 100% zeker zijn dat medewerkers niet in je bestanden gaan snuffelen. Als je daar bang voor bent, maar toch geen andere uitweg ziet, kies dan een bedrijf dat al geruime tijd bestaat en veel werk heeft. Immers, er zijn dan veel mensen met ervaring bij dat bedrijf en bij veel klanten heeft een bedrijf geen tijd om in je bestanden te gaan koekeloeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2011, 15:14   #38
Guest
Guest

Standaard

Ik heb wel eens toen ik al mijn belangrijke bestanden ben kwijtgeraakt File Scavenger gebruikt! Werkte heerlijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2011, 21:50   #39
anoniem34094
Guest

Standaard

1 keer bedrijfsmatig mee in aanraking gekomen. Lang verhaal kort: SAN, Netware 5 en Netware 6.
Veel (en lang) gepiel door het bedrijf wat geen resultaat leverde. Echte techneuten (wisten veel, communiceerden nauwelijks) en echte consultants (snappen niks, beloven veel).
Uiteindelijk een expert van Novell die wel de boel kon fixen.
1 keer is er besloten om het niet te doen: Kosten waren 50K. Daarvoor kon ook iemand het werk nogmaals doen, en dat was uiteindelijk goedkoper.

Voorkomen is vaak goedkoper dan genezen. Bedenk goed wat je wilt beschermen. RAID is bescherming binnen het systeem, Back-up/replicatie is buiten het systeem. Tip: deel een 100GB met je familie op nasjes voor rsync backups van foto's en documenten. Gewoon omdat het zo verrotte prettig is als je huis uitfikt. (Negatieven bij je schoonmoeder en vice versa...)
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2012, 22:53   #40
anoniem42787
Guest

Standaard

Een kennis had een kapotte externe HDD. Voor 150 euro wilde de data recovery er wel een kijkje naar nemen. De vraag was of ik het eerst even aan kon kijken, het bleek enkel een kapotte behuizing te zijn en was voor 15 euro gefixt. Als ik die opgestuurd had, was dat dus 150 euro + waarschijnlijk nog wat extra kosten geweest, terwijl het in realiteit maar een kwartier werk en 15 euro was.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten