Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 October 2018, 17:23   #1
anoniem34717
Guest

Standaard windows live mail

thuis ontvang en verzend ik mails met windows live mail op mijn laptop maar als ik in het buitenland ben met deze laptop kan ik mails alleen ontvangen.
ik heb deze laptop en wlm met ziggo ook gebruikt in het buitenland en daarmee had ik dit probleem niet.nu woon ik in vlaanderen. mijn provider telenet
bij elk antwoord zegt zij dat ze geen andere mailprogramma ondersteunen en adviseren ze gebruik maken van hun webmail.gemakkelijk.
ik denk dat de oorzaak ligt bij de instellingen in wlm maar ik weet niet welke dat precies moeten zijn zodat wlm overal goed werkt. telenet is niet geinteresseerd in
die oorzaak en wil verder niet helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2018, 20:45   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik kan zo niet 100% een oorzaak noemen, maar veelal wordt dit euvel veroorzaakt doordat bij uitgaande mail (smtp server) poort 25 gebruikt wordt van de eigen provider.

In het buitenland wensen de buitenlandse providers vaak niet dat men poort 25 van een andere provider (bijv. telenet) gebruikt.
Een oplossing is dan in de meeste gevallen om de smtp poort te wijzigen naar poort 587 dat werkt vaak wel.

Controleer de instellingen voor uitgaande mail en stel het als volgt in (als dat nog niet zo staat).
server naam (smtp): smtp.telenet.be
Poort: 587
Beveiliging: TLS

Voor verzending is aanmelding vereist, dat zal in WLM ook ergens in een van de tabbladen bij het account aangegeven staan.
Je kunt aangeven aan te melden met dezelfde gegevens als voor het ophalen van de mail.
Of anders het volledige telenet e-mail adres gebruiken en het bijbehorende wachtwoord.

Als dit al zo ingevuld staat is er iets anders aan de hand.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten