Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 February 2016, 15:36   #41
anoniem58029
Guest

Standaard

Ik zit volledig in W10. Opstartscherm is W10.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 16:47   #42
anoniem45394
Guest

Standaard

Ik denk dat je Microsoft moet bellen want ik begrijp er niets meer van, geactiveerd betekend er is een licentie, een licentie verloopt niet rarararara hoe kan dat
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 17:04   #43
anoniem58029
Guest

Standaard

p-a-n-g, ik ga ze morgen bellen. Dank voor je tijd.
Ik zal de uitkomst van Microsoft hier melden.
Nogmaals dank allemaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 23:31   #44
anoniem26138
Guest

Standaard

Ja hoor, jouw Windows was betaald en actief en werkte in ieder geval, zij boden je een gratis upgrade aan, en er gaat iets fout.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2016, 11:41   #45
anoniem58029
Guest

Standaard

Erik, gesproken met Microsoft. Volgens hen heb ik een volume versie. Dus bedrijfsmatig, wat ik niet ben. Dus ik moet naar een website gaan om daar een hulpprogramma op te halen en w10 opnieuw te installeren.
Weten jullie een methode om aan een sleutel te komen, waar mijn laptop wel op werkt?
Of, als ik deze weg vervolg, W10 opnieuw installeren, dan alle programma's en instellingen heel snel weer op de goede plaats staan?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2016, 13:24   #46
anoniem26138
Guest

Standaard

Nee, ik zou je aanraden er gewoon voor te gaan.
De methode die ik in theorie weet geeft je hooguit de helft tijdwinst, maar de kans dat het niet werkt is er ook.

Wat ik mij nog wel afvraag is wat er de tweede maal dat je het proces gaat doorlopen beter of anders zou gaan zodat je niet tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Ben je je b.v. (in contact met Microsoft) bewust geworden waarom je gewone upgrade op deze manier fout ging ? Want MS antwoord wel simpel over 'volume licence', maar dat doet mij dan toch afvragen of een volume licenced machine niet ge-upgrade mag worden ?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2016, 15:21   #47
anoniem27570
Guest

Standaard

Zou eens de verkoper aan zijn vestje trekken want een volume licence version hoort niet op een zo'n laptop of iemand is ermee aan het knutselen geweest.....
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2016, 16:02   #48
anoniem45394
Guest

Standaard

je hebt eerder aangegeven dat je de computer via Bol.com gekocht hebt, ik kan me niet voorstellen dat die er een volumelicentie op gezet heeft. Wat is er in de tussentijd met de computer gebeurt? Is hij een keer gerepareerd? is de W7 er opnieuw opgezet?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2016, 23:16   #49
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik vond hier een programma wat ook eventueel kan vertellen voor welke soort installatie een product key is verstrekt. Het haalt ook keys naar boven, originele zelfs van voor de upgrade:

https://github.com/Superfly-Inc/Show...ag/ShowkeyPlus

Edit: wat uitleg:
http://www.groovypost.com/howto/find...ng-windows-10/

"ShowKeyPlus will reveal your product key and licensing information such as:
* Product Name
* Product ID
* The currently installed key, which is the generic product key used by Windows 10 depending on the edition installed.
* The Original product key. This can be your Windows 7 or Windows 8 retail or OEM product key before upgrading. This is the product key you want if you encounter product activation issues in Windows 10.
* OEM Key OR Retail: ShowKeyPlus will check for the presence of an OEM marker that is how big name vendors active multiple machines at the factory running Windows."

http://answers.microsoft.com/en-us/i...f-4b21fbd807a7

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik zou het toch eens toepassen en zien of ook dit vertelt dat het om een volume licentie gaat. Zelf duizelt het mij ook wat v.w.b. de mogelijkheden.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 February 2016 om 20:18
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2016, 00:12   #50
anoniem26138
Guest

Standaard

http://forum.computeridee.nl/showpos...0&postcount=37

Willen jullie ook eens hier kijken, een bericht van een paar uur oud.
Een herstel uitgevoerd met een USB versie van Windows 10 gemaakt met het Media Creation Tool (MCT) van Microsoft zelf.
Dezelfde fout is ontstaan (installatie (was en is) geactiveerd maar toch meldingen oven verlopen van licentie). Ook daar meldt Microsoft dat het om een Volume licentie gaat.

Zouden dit allemaal illegaal verkregen keys geweest zijn ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten