Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 October 2015, 12:13   #31
anoniem54435
Guest

Standaard

Ik denk dat ze er niet uitkomt ,als je al een week of 3 ?? er mee bezig bent .heb je echt hulp nodig .
En ja ik ken het hele verhaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 12:16   #32
anoniem54435
Guest

Standaard

Met een DVD heb je dus nu 2 mogelijk heden , .ik zou zeggen probeer eerst de eerste optie.
Lukt het niet dan de tweede optie .
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 12:19   #33
anoniem56336
Guest

Standaard

@desperado: Ik heb twee weken geen tijd gehad dus ben er nu pas aan begonnen. Kon je niet weten natuurlijk...

Overigens verdwijnt de in mijn vorige post genoemde optie met de UEFI toevoeging als ik de schijf verwijder.

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 12:27   #34
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou UEFI kiezen, dan start de pc ook wat sneller op later. Als het goed is.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 12:56   #35
anoniem56336
Guest

Standaard

Bedankt!

Ik heb geprobeerd op te starten vanaf UEFI. Kreeg een blauw scherm met allerlei mededelingen, met in hoofdzaak de mededeling dat het installatiemedium niet bereikbaar of verbonden was.

Toch maar een poging ondernomen om de schijf en beetje op te poetsen, en dat werkte.

Zit nu in het installatieproces van win8 waar ik tegen het volgende probleem aanloop.

Ik krijg de vraag welk type installatie ik wil uitvoeren.
1.Upgrade, waarbij de bestanden, instellingen en toepassingen verplaatst worden naar windows. Deze optie is alleen beschikbaar als er al een ondersteunende versie van windows actief is op de computer.

2. Geavanceerd, waarbij instellingen, bestanden en toepassingen niet naar windows worden verplaatst. Als u wijzigingen wil aanbrengen in partities en stations, start u de computer op vanaf de installatieschijf. U kunt het best een backup van uw bestanden maken voordat u doorgaat.

Ik heb getracht voor de tweede optie te gaan maar daar wordt de vraag gesteld waar ik windows wil installeren.

Krijg dan 4 opties, waarop windows NIET geinstalleerd kan worden.
Er wordt gesteld... Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR partitielabel. Op EFI systemen kunt u windows alleen op GPT schijven installeren.

Ik neem nu dus aan dat ik voor de eerste optie moet gaan?

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:03   #36
anoniem56336
Guest

Standaard

Overigens staan er bij de 4 in de geavanceerde partities een station van 232gb, waarvan 158 GB beschikbaar, genoemd station 1, partitie 1, en een partitie van 450 MB, genoemd station1, partitie2 (OEM gereserveerd).Gezien de grootte zou dit de ssd met win 10 moeten zijn volgens mij.

Zou het wel kunnen als ik deze partities formatteer, of ga ik dan helemaal de mist in...

Groetjes,

Leonie

Laatst gewijzigd door leonie89 : 16 October 2015 om 13:06
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:07   #37
anoniem42071
Guest

Standaard

Je kunt onderaan op schijfopties klikken en alle partities verwijderen en daarna 1 nieuwe aan maken van gekozen grootte.
Met GPT kan je meer partites aanmaken dan met MBR.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:17   #38
anoniem56336
Guest

Standaard

Dank Niek,

Ik neem aan dat je partities op station 1 (ssd) bedoelt en ik de gewone hd kan laten staan zoals hij is. Gereserveerd door systeem maakt dus niets uit...

Hoe maak ik daarna een nieuw station... Ik zie wel de optie nieuw staan, maar kom niet graag voor verrassingen te staan...

Overigens, ik typ vanaf een buitenlandse laptop met vreemd toetsenbord, waardoor ik het vraagteken nergens kan vinden... Vandaar mijn vreemde vraagstelling...

Nogmaals dank,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:25   #39
anoniem42071
Guest

Standaard

Nee hoor je kunt alle partities op de ssd verwijderen en de rest laten staan op de andere schijven.
Als de ssd als "Unallocated" staat, klik je op "Nieuw", Ik neem aan dat je hele ssd wilt gebruiken voor W8.
Vervolgens krijg je de medeling dat Windows nog 1 of meer partities een zal maken (je krijgt dan zo'n nieuwe systeempartitie) en daarna gaat het gewoon vanzelf. (ok klikken)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2015, 13:26   #40
anoniem56336
Guest

Standaard

Ik heb de beide stations verwijderd en kon daarna wel beginnen met windows installeren.

Heb geen mededeling gekregen dat windows nog meer partities zal aanmaken. Is nu bezig met bestanden voorbereiden voor installatie.

Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!!

Groetjes,

Leonie

Laatst gewijzigd door leonie89 : 16 October 2015 om 13:28
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten