Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 January 2007, 00:06   #1
anoniem22023
Guest

Standaard Nieuwe digitale videocamara kopen HD of MINI DV, welk type?

Ik zit met een dilemma.

Ik wil een nieuwe Digitale Videocamera kopen.
Heb nu een Sony DCR-PC2E, een top machine als je na gaat dat ie al 6 jaar oud is.
Hij is aan vervanging toe en nu weet ik niet wat ik moet kopen.
Mini DV tape, Harddisk, DVD.......
Ik ben nu zelf de laatste tijd zeer gecharmeerd van de Panasonic GS180 met Mini DV tape, maar hoor ook wel geluiden dat de Harddisk camera's ook wel top zijn.

Kan iemand mij mijn twijfel weg nemen door te zeggen wat nu kwalitatief beter is?

M.v.g. Edwin Veldkamp

Laatst gewijzigd door edwinveldkamp : 9 January 2007 om 07:16 Reden: Onderwerp niet juist.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 01:39   #2
anoniem15441
Guest

Standaard

Beste vriend.
je bent hier pas nieuw,ik ben geen politieagent hier,maar bedenk eens iedereen wat een probleem heeft schrijft : ik zit met een dilemma ?
Probeer je onderwerp aan te passen en schrijf, bv. nieuwe digitale videocamara kopen welk type ?
Dit kun je aanpassen door op je eerste vraagstelling, op het schaartje te klikken en dan pas je je onderwerp aan.dus delete die hap.
Mag wel hoeft niet, stel je eens voor.leuk toch ?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 14:59   #3
anoniem19265
Guest

Standaard

ik heb zelf Mini DV tape waar je Sp 1 uur mee kan opnemen en longplay 1,5 uur

Dit werkt goed en er komt hoge kwaliteit van af volgens mij kan er op zo'n bandje 26 Gb een DVD kan je maar 30 min op filme meestal dus als je lang gaat filmen geen optie en de HDD is natuurlijk hoe groot de HDD is

ps. DVD heeft wel als voordeel dat je het meteen in de DVD speler kan stoppen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 15:51   #4
anoniem22023
Guest

Standaard

DVD moet ik al helemaal niet, Mini DV heb ik nu dus weet wel wat dat is alleen HD ken ik nog niet zo goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 17:45   #5
anoniem21751
Guest

Standaard

Met hd is rilext, maar je moet hem altijd eerst aansluiten etc.
Of natuurlijk gewoon met videokabel die ze er altijd bijleveren.
DVD is leuk, maar kort.
Dus als je een daggie weg gaat en je het op wil nemen is dat niet mogelijk.
Ik zal kiezen voor hd.
Maar deze is IETSJES duurder.

Groet, Simon Pellegrom
simonpellegrom@gmail.com
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 21:29   #6
anoniem19265
Guest

Standaard

Mini DV tape Vind ik altijd makkelijk , aleen als je je filp een DVD wilt maken moet je een FIREWIRE kaart hebben en het de kwaliteit verlagen anders is het met je mooie 250 gb schijf snel gedaan , dus je moet hem laten afpelen terwijl de pc het overneemd Na een uur heb je een .avi en dan nog coderen naar gewoon dvd dus ongeveer 2 uur bezig ........ da's het nadeel
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2007, 22:57   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

MiniDV tapes zijn goedkoop, dus je kunt virtueel oneindig veel opnemen voordat je alles op de computer over hoeft te zetten. Als je lang op reis gaat is dat dus een voordeel: hoef je geen laptop meenemen.

Een camera met HDD kan ongeveer 5 uur opnemen. Vol is vol, en het verwisselen van een bandje is er niet bij, dus na die vijf uur zul je een computer moeten opzoeken om alles over te zetten.

Voordeel van HDD t.o.v. MiniDV is dat het overzetten veel sneller gaat, en minder schijfruimte in beslag neemt.
Voordeel van MiniDV t.o.v. HDD is dat de kwaliteit hoger is, omdat video bij HDD gecomprimeerd wordt en bij MiniDV niet. Daarnaast kun je bij MiniDV zelf bepalen wanneer je een en ander naar de computer over zet omdat je een bandje kunt wisselen en geen schijfruimtelimiet hebt.

Persoonlijk vind ik een HDD-camera pas interessant als deze opneemt in HD-resolutie en voldoende schijfruimte heeft om zo'n 25 uur film op te nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2007, 17:16   #8
anoniem19265
Guest

Standaard

Ja, Ik zet bij MiniDV altijd de kwaliteit lager Zodat 1 uur film ongeveer 1,5 GB is, dat vind ik genoeg kwaliteit Voor vertoon op een normale TV , MiniDV Vind ik zeer prettig werken
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 10:05   #9
anoniem13187
Guest

Standaard

Mini -dv is op dit moment nog steeds de enige mannier om de beste films te maken.
Een HD is mischien wel handig ,maar waarschijnlijk is de kwaliteit minder ,en lijkt het me op vakantie niet echt handig ,omdat de opslag (film duur) dus altijd beperkt is. Met mini-dv heb je deze beperking dus nooit. Ook zijn de bandjes helemaal niet duur ,en als je iedere keer nieuwe gebruikt voor belangrijke opnamen ,en de ouden dan wel bewaard heb je ook nog eens de beste back up. Ook als je een mini-dv kamera hebt die dv-in heeft ,kun je na monteren je film vanuit de pc ook weer terug op band zetten met de kamera. Is ook de beste back-up optie die geen enkel ander soort kamera heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 17:03   #10
anoniem19265
Guest

Standaard

Zeker Sonybandjes 7 euro voor 2 a 3 , en het voordeel ze zijn overal te koop OP : Alle wadden eilanden buiteland ergelijk in elk dorp

ps. het nadeel kan zijn dat je steeds moet zoekken naar bepaalde momenten netzo als je oude audio bandjes
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten