Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 November 2015, 09:03   #1
anoniem58552
Guest

Standaard sommige instellingen worden uw organisatie...

Ik heb al langer gemerkt in Windows 10 dat er bij Windows Update staat bij geavanceerde opties "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" Ik weet dat dit komt omdat ik bij privacy>feedback en diagnose>diagnose -en verbruiksgegevens dat ik daar heb ingesteld op basis. Heeft het nadelen dat die melding er staat? Het klinkt mij als een bug in de oren eigenlijk. Ik bedoel waarom zou Microsoft anders de mogelijkheid bieden om het op privacy settings lager te zetten. Er staat namelijk ook dat de basis instelling vereist is om Windows goed te laten werken. Moet ik die privacy settings veranderen zodat die melding weg gaat? Als het niet hoeft laat ik het liever zo, want ik moet het dan ook bij iemand anders veranderen namelijk.

Het lijkt er op dat als er staat "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" dat je geen lid kunt worden van insider programma. Is dat het enige? Of zijn er meer nadelen van die melding?

Alvast hartelijk dank voor het mee denken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 19:04   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik weet niet welke versie van W10 je draait.
Ik heb zo'n 40 pc's/laptops nu op W10 gezet, zowel pro als gewoon en ben de melding nog nooit tegen gekomen.
Wat ik wel doe is bij de installatie heel het privacy gebeuren uitschakelen. Alleen locatie bepaling laat ik aan staan.
Ik vraag me trouwens af of de melding iets te maken heeft met de privacy instellingen.

Kijk anders hier even naar: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...1-758dd3960d7a

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 22:00   #3
anoniem58552
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik weet niet welke versie van W10 je draait.
Ik heb zo'n 40 pc's/laptops nu op W10 gezet, zowel pro als gewoon en ben de melding nog nooit tegen gekomen.
Wat ik wel doe is bij de installatie heel het privacy gebeuren uitschakelen. Alleen locatie bepaling laat ik aan staan.
Ik vraag me trouwens af of de melding iets te maken heeft met de privacy instellingen.

Kijk anders hier even naar: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...1-758dd3960d7a

Niek
Beste Niek, ik heb je link bekeken. Maar daar staan niet echt eentonige antwoorden. Maar bij hangt het echt af of de intelling bij diagnose en gebruiksgegevens staat op nooit of uitgebreid. En ik geloof dat dit bij mijn broer ook zo is. En die krijgt ook die melding dacht ik gezien te hebben, heb het daar destijds eenmalig goed ingesteld de privacy settings. Die draait de home editie. Ik draai de pro editie. Heb her en der wel wat privacy zaken gewijzigd maar niet zoveel. Ik heb bijvoorbeeld wifi sense uitgezet, en feedback en diagnose op basis gezet enzo maar verder niet zoveel dingen veranderd. Ik heb vanavond ook nog aan een vriend van mij gevraagd die heeft een ict bedrijf. Die zei dat die melding geen kwaad kan. Hij zei ook dat ik geen insider kan worden door die melding, dat is wat ik zelf ook constateerde. Als ik feedback en diagnose op uitgebreid zet, en ik ga dan naar geavanceerde instellingen in Windows Update, dan kun je wel lid worden van insider. Als je feedback en diagnose op basis zet dan zie je dat je geen lid kan worden van insider. Maar goed dat is voor mij geen issue. Belangrijkste is dat Windows (update) goed blijft functioneren, vandaar dat ik geen third-part tooltjes gebruik maar alleen de privacy settings in Windows instellingen zelf lager zet.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 22:21   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Hmmm ja ik ben al insider (ook met w7 al) en kreeg met wat voorrang W10 in de beta versies.
Ik zie wel dat bij mij "diagnose en gebruiksgegevens" op grijs staat waarin "Basis" te lezen is.
En ik zie nu dat dar boven wel die zin staat over het "beheer van de organisatie".
De oorzaak? Ach het hindert mij niet. Alles draait zoals het hoort, dus heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2015, 22:32   #5
anoniem58552
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Hmmm ja ik ben al insider (ook met w7 al) en kreeg met wat voorrang W10 in de beta versies.
Ik zie wel dat bij mij "diagnose en gebruiksgegevens" op grijs staat waarin "Basis" te lezen is.
En ik zie nu dat dar boven wel die zin staat over het "beheer van de organisatie".
De oorzaak? Ach het hindert mij niet. Alles draait zoals het hoort, dus heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Niek
Nee ik ga er niks aan veranderen ook. Microsoft bied de optie aan om diagnose en gebruiksgegevens op basis te zetten, dus dan moet dat kunnen zonder normaal Windows gebruik te hinderen. En wat ik op internet lees is dat de meeste mensen deze melding kregen vanaf begin augustus na een update. Ik zit er dus ook niet mee. Ik kan nu wel bij mijn broer die instelling op uitgebreid zetten. Maar het zaait onnodige verwarring bij hun.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten