Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30
En trouwens Ik ben geen seconde bang voor een wereld oorlog. Waarom niet> Omdat het geen seconde helpt.....
|
Nee het helpt niet, maar is je angst dan weg ?

Waar kwamen die vorige oorlogen dan vandaan, ook nog na WW2, ook in moderne samenlevingen ?
(Misschien zijn die ook wel gestart omdat iets niet aan de kaak gesteld kon worden omdat het officieel niet bestond.... )
Waar het mij in dit draadje om gaat is het aan de kaak stellen van iets wat mij letterlijk negatief raakt, en proberen een bewustzijn te kweken dat dat zwarte blokje in een apparaat, of dat nu je PC is met een i7-950 Processor (
731.000.000 transistors op 2,63 cm² ) of de besturingschip van je video (misschien een miljoen transistors) niet helemaal pluis hoeft te zijn.
Is het besef wel aanwezig hoe gecompliceerd het ontwerp van een chip eigenlijk is ?
Misschien is het wel makkelijk je ontwerp op zolder te maken, en dan het productieproces naar Verweggistan te verplaatsen, maar 'somewhere on the way' is misschien een Trojan geplaatst waarvoor de politiek waarschijnlijk geen oog heeft omdat het mogelijke probleem (lees: gebruik van chips) te groot is.
Er worden echt technieken toegepast welke onder onze neus kunnen worden misbruikt, alleen interpreteren de meesten bepaalde verschijnsels anders. Naïef tot op het bot. Wat wil je als je techniek gebruikt die je niet helemaal kan overzien.