Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 May 2013, 19:17   #1
anoniem24786
Guest

Standaard Nieuwe grafische kaart, voeding?

Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft kort geleden een desktop computer gekocht van hp (HP ENVY h8-1410ed). De grafische kaart voldoet echter niet aan zijn wensen en om deze reden wil hij deze upgraden. De huidige grafische kaart die in deze computer zit is een NVIDIA GeForce GT 640. Nu heeft hij aan mij gevraagd of ik een nieuwe voor hem kan inbouwen. Mijn keuze gevallen op de GTX 650 TI of de GTX 660 TI (afhankelijk van hoeveel er voor over heeft) echter betwijfel ik of dit mogelijk is i.v.m. de voeding. De desbetreffende computer heeft een voeding van 460 watt.

Ik heb al rond gezocht op internet en op de meeste websites is te lezen dat een voeding van 460 wat voldoende vermogen kan leveren voor deze kaarten. Toch lees ik weer op andere websites dat voor zulke grafische kaarten een voeding van minimaal 550 watt is vereist.

Ik wil graag zeker weten of de huidige voeding de nieuwe grafische kaart aankan. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2013, 20:40   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

GeForce GTX 660 Ti : Minimum System Power Requirement ( W ) 450 W

(Zoek op GTX 660 TI psu )

Ga je er vijf harde schijven + 3 insteekkaarten + kerstboom e.d. bijzetten... dan zal je natuurlijk meer nodig hebben. Die 450 Watt is voor een beetje normaal systeem.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 May 2013 om 20:42
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2013, 08:44   #3
anoniem24786
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie!

Ik begrijp dus uit je worden dat als ik alleen de grafische kaart vervang dat de voeding dat makkelijk aan moet kunnen?

Verder kan ik niet vinden of de voeding over twee uitgangen voor PCI bevat, is de enige manier hiervoor het openmaken van de kast en controleren of is hier op een andere manier achter te komen?

Verder benadruk je dat je dan niet al te veel andere onderdelen er bij moet prikken, maar HDD's gebruiken toch maar een paar wat? (Niet dat ik dit ga doen, maar ben gewoon benieuwd)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2013, 13:55   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Let even op de maten. Het moederbord is Form factor: uATX.
De kaart is 26,5 cm lang en 2 sloten breed.
Meet even in de kast, of daar ruimte voor is. Dan kan je gelijk zien of die voeding 2 pci-e 6 pins heeft. (wat ik niet verwacht).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2013, 15:26   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Goed gezien, een µATX... zover was ik niet.

Een harddisk vraagt een Watt of tien. Vijf harddisks (als voorbeeld) is dus significant, maar zal in dat kastje toch niet lukken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brappie
Ik begrijp dus uit je worden dat als ik alleen de grafische kaart vervang dat de voeding dat makkelijk aan moet kunnen?
'Makkelijk' zat niet in mijn woorden maar het moet zeker gaan.

Hier zie je een vergelijk tussen de 640 en de 650 Ti:
http://www.hwcompare.com/13627/gefor...ce-gtx-650-ti/
De 650 Ti is 110 Watt.

Hier tussen de 640 en de 660 Ti:
http://www.hwcompare.com/13136/gefor...ce-gtx-660-ti/
De 660 Ti is 150 Watt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2013, 19:01   #6
anoniem17857
Guest

Standaard

er zijn verloopjes in de handel om meerdere pci-e 6 pins te maken, pak wel twee verschillende kabelbomen om twee pci-e's van te maken. zit er dus een pci-e 6 pins in, dan van een andere kabelboom uit je voeding pci-e van te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2013, 23:09   #7
anoniem24786
Guest

Standaard

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Let even op de maten. Het moederbord is Form factor: uATX.
De kaart is 26,5 cm lang en 2 sloten breed.
Meet even in de kast, of daar ruimte voor is. Dan kan je gelijk zien of die voeding 2 pci-e 6 pins heeft. (wat ik niet verwacht).
Goede tip, ik zal dit inderdaad zo spoedig mogelijk controleren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Goed gezien, een µATX... zover was ik niet.

Een harddisk vraagt een Watt of tien. Vijf harddisks (als voorbeeld) is dus significant, maar zal in dat kastje toch niet lukken.

'Makkelijk' zat niet in mijn woorden maar het moet zeker gaan.

Hier zie je een vergelijk tussen de 640 en de 650 Ti:
http://www.hwcompare.com/13627/gefor...ce-gtx-650-ti/
De 650 Ti is 110 Watt.

Hier tussen de 640 en de 660 Ti:
http://www.hwcompare.com/13136/gefor...ce-gtx-660-ti/
De 660 Ti is 150 Watt.
Daar heb je zeker gelijk in. Momenteel zit er één hdd en één (caching)ssd in. Deze vervang ik voor slechts één ssd. Het systeem bevat verder naar mijn weten geen andere stroom vreters op de cpu na natuurlijk. Op websites van verschillende voedings fabrikanten komt het systeem totaal ook niet hoger uit dan 400 watt (nieuwe grafische kaart meegerekend). Ik denk dat ik de gok maar moet nemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yomel Bekijk bericht
er zijn verloopjes in de handel om meerdere pci-e 6 pins te maken, pak wel twee verschillende kabelbomen om twee pci-e's van te maken. zit er dus een pci-e 6 pins in, dan van een andere kabelboom uit je voeding pci-e van te maken.
Zoiets had ik inderdaad vaag begrepen. Dit zou inderdaad een mooie oplossing zijn zodat er geen nieuwe voeding aangeschaft hoeft te worden. Ondervinden andere apparaten die op deze boom zitten aangesloten (bijv. dvd speler) er geen hinder van ?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2013, 10:30   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Waarschijnlijk juist niet, je zorgt er voor dat die 150 (of 110) Watt netjes over twee z.g. 'rails' verdeeld wordt, zodat niet eentje er de volle stroom voor hoeft te leveren, mits je twee kabelbomen gebruikt.
Maar eigenlijk hoor je dan wel te weten of er door die voeding via twee rails geleverd wordt; het kan namelijk ook zijn dat de twee kabelbomen door dezelfde rail geleverd wordt, en in de voedingskast alleen gesplitst wordt net voordat het naar buiten komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2013, 17:19   #9
anoniem17857
Guest

Standaard

meestal is dat wel zo erik, dat het over een rail verdeeld word. trek de gemiddelde voeding maar open en je ziet dat alle draden als een bos op een punt van de printplaat zitten, per paar uiteraard een verschillend punt. maar als je veel wattage over een setje van 1mm2 draad gaat sturen, wordt dat hoe dan ook veel, doe je dat over twee setjes van 1mm2, dan heb je per paar het wattage gehalveerd, en dat komt de levering aan de kaart altijd ten goede.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2013, 21:19   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Ja het verdelen van een stroom over twee draadjes is een flink pluspunt, natuurlijk, zeker als dat voor 150 Watt is.
Ik heb voedingen niet echt allemaal open gemaakt om te zien of een rail een eigen circuit heeft nee, dus je kan best gelijk hebben dat het allemaal uit één pot nat komt, figuurlijk gesproken dan
Maar het woord 'rail' zegt misschien genoeg, een eigen draad.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten