Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2018, 07:54   #11
sjouwer

sjouwer's schermafbeelding

Standaard

kijk ook eens hier

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078

wel het ip adres veranderen naar jouw serie
sjouwer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2018, 14:14   #12
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Koop een access point https://www.alternate.nl/TP-Link/TL-...53693?lk=18615

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2018, 12:08   #13
j.claassen

Standaard

Ik ben er uit. Ik heb een oude Netgear router genomen. Ben er toch wel even mee bezig geweest. Je hebt router 1, die dus met internetkabel verbonden is en router 2 die dus via internetkabel met 1 verbonden is.In beschrijvingen wordt aanbevolen niks aan router 1 te doen, maar dat kan niet altijd. Bij mij is het access point op 192.168.1.1 Ip address Router 2 moet iets van 192.168.1.x worden. Dat lijkt simpel, maar het address mag niet binnen het dhcp bereik van router 1 vallen, terwijl dat bij mijn Router ligt tussen 192.168.1.2 en 192.168 .1.254 !
Dus heb ik dit bereik verkleind tot 192.168.1.200. Zo heb ik als ip address van Router1 192.168.1.210 genomen. Een moeilijk puntje was dat het systeem de WPA2-personel beveiliging niet kende en ik WPA -auto personel moest gebruiken.
Een ander vervelend puntje dat veel tijd gekost heeft was het feit dat toen ik bij Router2 het address 192.168.1 210 wilde opslaan, dat de site wegviel. Ik had even niet in de gaten dat ik deze opnieuw moest benaderen met het nieuwe ip address.
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2018, 12:34   #14
sjouwer

Standaard

wel de dhcp op router 2 uitgezet
en de wan poort leeggelaten
je verliest dus een lan poort welke van router naar louter gaat
Oud 2 March 2018, 12:58   #15
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt simpel, maar het address mag niet binnen het dhcp bereik van router 1 vallen, terwijl dat bij mijn Router ligt tussen 192.168.1.2 en 192.168 .1.254 !
Als ik het zo lees denk ik toch dat je niet echt goed genoeg gelezen hebt.
Dit staat duidelijk vermeld onder punt 1 met de door jouw genoemde range, en het feit dat je dat in zo'n geval moet wijzigen onder punt 2.

Sommige routers accepteren het wel overigens als het binnen het dhcp bereik valt.
Je kunt namelijk ook 192.168.1.2 nemen en dat via het macadres van router 2 vast leggen in dhcp van router 1.
Bij anderen moet je het wijzigen als het niet anders kan. Die optie staat ook vermeld omdat dit het meest handig is.

V.w.b. datgene wat je nog veel tijd kostte, ook dat staat heel duidelijk beschreven, namelijk onder punt 4 en punt 6 .
Onder punt 4 staat dat de verbinding weg kan vallen en dat je klaar bent op dat moment met router 2. En onder punt 6 staat dat je router 2 nu onder 192.168.1.2 (in jouw geval dus 192.168.1.210) kunt bereiken.

De handleiding is zoveel mogelijk geschreven dat het vrijwel geheel middels goed lezen en volgen van de handleiding te doen is.
Maar troost je, voor een leek is het toch niet het gemakkelijkst en als het lijkt te lukken dan leest men al snel ergens over heen, je bent niet de enige waarbij dat gebeurt hoor.

WPA instelling heeft verder niets te maken met deze ip instellingen.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 2 March 2018 om 13:00
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2018, 10:43   #16
j.claassen

Standaard

Ja, lezen is altijd moeilijk. Door te proberen kom je er wel achter. Ik heb de indruk, maar weet het niet zeker, dat het langer duurt dan normaal voor ik een internetpagina binnen heb, of komt dat omdat het nu op zaterdag rush hour is?
Is DNS instelling nog belangrijk?
Oud 3 March 2018, 12:08   #17
sjouwer

Standaard

als bij router 1 de dhcp server aanstaat is de dns server door gegeven door router 1
Oud 3 March 2018, 12:37   #18
j.claassen

Standaard

Laat ik het bij router 2 open of vul ik het toegangspunt van 1 in?
Oud 3 March 2018, 15:09   #19
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is DNS instelling nog belangrijk?
Als het om router 2 gaat, die is in u ingesteld als switch, dus hoef je ook niet in te vullen.
Als je het perse wilt kun je er het interne ip van router 1 ingeven dus 192.168.1.1 maar nodig is het niet.

Er zijn oudere routers die blijven proberen het WAN/Internet ip te vinden en misschien daardoor soms raar kunnen doen.
In die gevallen kan men een statisch (vast) ip invullen in het wan/internet deel. Het beste is dan om een range te gebruiken wat totaal niet gebruikt wordt, bijvoorbeeld:
Wan/Internet ip: 10.0.0.1
Subnetmasker: 255.0.0.0
Gateway: 127.0.0.1 of 10.0.0.50 (of zoiets)
Naamserver: kun je hetzelfde ip geven als gateway ip.
Maar normaliter is dat niet nodig.

Snelheid via kabel zal normaliter niet langzamer zijn via 2 routers dan dat je maar 1 router hebt.
Hier zijn echter wat voorwaarden aan verbonden. Stel dat je een snelheid hebt van 150 Mbit en router 1 kan 1 GB aan op de LAN poorten en router 2 is een bijv. een oudere router die 4 LAN poorten van 100 mbit heeft, ja dan ga je er op achteruit qua snelheid.

Wat verder nog voor vertraging zou kunnen zorgen is beveiliging ingeschakeld in router 2. Daarom kan men het beste alle beveiliging van router 2 uit schakelen indien aanwezig.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2018, 07:38   #20
j.claassen

Standaard

Wat bedoel je met beveiliging op router2? Is dat het wachtwoord van de wifi?
Ik heb bij DNS van router 2 het toegangspunt van router 1 ingevuld nl 192.168.1.1. Ik krijg de indruk dat ik bij zoeken in google snel de resultaten heb, maar dat het redelijk lang duurt voor ik die sites ook werkelijk heb. Als ik ze eerder gebruikt heb zoals dit forum, gaat het snel.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten