Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 November 2017, 16:43   #1
anoniem67042
Guest

Standaard Windows 10 opnieuw installeren

Goedendag medeforumgebruikers. Toen ik mijn pc kocht stond er Windows 7 op met een recovery partitie. Heb toen Windows 7 opnieuw op een SSD schijf geinstalleerd. Met een partitiemanager de recoverypartitie eraf gehaald en de bestaande vergroot. Na de gratis update naar Windows 10 heb ik het vermoeden dat er nog ergens een bootmanager meeloopt omdat ik vreemde bestanden tegenkom in de root. Ik wil nu eigenlijk Windows 10 helemaal schoon installeren, maar omdat Windows 7 toen met gratis programma's werd geinstalleerd die gewoon onder Windows 10 bleven werken wil ik die straks ook kunnen gebruiken. Hoe pak ik dit aan ? Eerst een back-up maken van Windows 10 en dan Windows 10 installeren en daarna die back- up er weer overheen of gaat dat niet lukken ? Graag een reactie hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik mijn oude programma's nog kan blijven gebruiken. Vr.Gr.HenkiePC
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 17:46   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Niet, maar snap ook niet waarom er een verse install moet komen en er kan maar 1 bootmanager werken.

Je kunt vanuit W10 zelf een herinstallatie uitvoeren met behoud van persoonlijke bestanden maar ook dan dien je zelf weer de software die je had te herinstalleren zoals bij een schone install.

Zie eigenlijk het probleem niet echt.
En wat zijn die "vreemde" bestanden dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 18:34   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

En welke gratis programma's precies ? Beter zoeken naar een mogelijkheid die opnieuw te kunnen downloaden of installeren vanaf de CD of zo, of een alternatief vinden, want dan kan je echt schoon beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 18:42   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options
Kan gewoon vanuit W10 zelf als het echt moet maar zie geen echte noodzaak.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2017, 20:10   #5
anoniem54435
Guest

Talking

Bijlage 19557

Onder deze knop zitten alle mogelijkheden , ook voor een verse install.

Te vinden via Instellingen

Laatst gewijzigd door Desperado : 21 March 2018 om 08:55
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 13:35   #6
anoniem67042
Guest

Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bang dat er iets in het begin meeloopt die de boel vertraagd. Die bootmanager bijvoorbeeld, omdat er eerst een recovery partitie op heeft gezeten. Ik zie dingen in de root staan als bootmgr,booTNXT,s48o.4,s48o.5,BOOTSECT.BAK,SYSTAG. BIN,bootTel.dat en drie anderen, maar die ken ik wel hiberfil.sys, pagefile.sys en swapfile.sys. Die daarvoor dus niet en weet ook niet of die erin horen. Weet iemand dat wel ? Gr.HenkiePC
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 13:48   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Tja, als iemand iets echt wil geloven dan wordt het lastig om iemand daar vanaf te brengen, dat zijn gewoon files en doen niks.

Installeer alles opnieuw, hoef je daar niet meer aan te denken......

Of kijk gewoon bij opstarten, hoeven alleen items te staan over drivers en anti-virus, de rest kan weg.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 16:33   #8
anoniem67042
Guest

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Tja, als iemand iets echt wil geloven dan wordt het lastig om iemand daar vanaf te brengen, dat zijn gewoon files en doen niks.

Installeer alles opnieuw, hoef je daar niet meer aan te denken......

Of kijk gewoon bij opstarten, hoeven alleen items te staan over drivers en anti-virus, de rest kan weg.
Bedankt voor je reactie. Opnieuw installeren is geen optie omdat er dan programma's zijn die dan niet meer werken. Helaas. Ik kan inderdaad eens goed kijken als ik alles 1 voor 1 weg haal wat er gebeurd. Moet ik natuurlijk wel ervoor zorgen dat ik nog bij de schijf kan komen als ik opstart. Bedankt voor de geruststelling in ieder geval. Gr.Henk
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 20:01   #9
anoniem14945
Guest

Standaard

Als je bestanden hernoemt om te zien of ze een functie hebben, kun je een Linux live cd gebruiken om ze terug te hernoemen als het problemen geeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2017, 20:51   #10
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HenkiePC Bekijk bericht
omdat Windows 7 toen met gratis programma's werd geinstalleerd
Welke programma's zijn dat dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HenkiePC Bekijk bericht
Ik ben bang dat er iets in het begin meeloopt die de boel vertraagd.
Je bent bang, maar is het feitelijk ook zo? Waar baseer je dat op?

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 15 November 2017 om 20:54
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten